Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä vuokranantaja

Pampu
28.10.2022 |

Haluan tuoda esille toisen kannan vuokra-asunnoista kun useimmiten vain puhutaan asioista vuokralaisten kannalta. Minulle jäi vanhempi ok-talo entiselle asuinpaikkakunnalle kun uuden miehen perässä muutin. Kun en onnistunut heti talon myynnissä niin otin vuokralaiset ja nyt kun olen itse joutunut vakavan sairauden takia normaalia aikaisemmin eläkkeelle ja tulen menehtymään sairauteeni lähivuosina, eläkkeeni on pieni ja minulla on vielä velkaa tuosta ok-talosta. Haluaisin nyt yrittää myydä taloni pilkkahinnalla pois jotta velkani saisin myös pois kun viimeiseen puoleen vuoteen en ole vuokralaisiltani saanut vuokria enkä kaukolämpömaksuja enkä vesimaksuja. Mielestäni olen ollut aina hyvä ja asiallinen, huolehtiva vuokranantaja ja olen jopa neuvonut ja yrittänyt auttaa vuokralaisiani miten voisivat omia tulojaan parantaa ja hakea asumistukea ym. kuitenkaan liikaa heidän asioihinsa puuttumatta. Mies tekee töitä päivät ja yöt ympäriinsä ja vaimo on kotona, heillä on yksi alaikäinen lapsi. Nyt sain käräjäoikeuden päätöksellä heille häädön, mutta eivät ole tehneet mitään pakatakseen ja uutta asuntoa eivät ole etsineet. Vuokralaiset eivät vastaa enää puheluihini, kävin toissapäivänä paikan päällä vesimittarin lukemassa ja mies sattui olemaan paikalla ja ylimielinen puheissaan. Häätöä ei voikaan nyt toteuttaa lapsen takia kun sos.puoli haluaa turvata lapsen asumisen. Minulla olisi ostajaehdokas talolleni, mutta en pysty tällä hetkellä taloa ostajaehdokkaalle edes näyttämään vaikka siihen oikeus minulla olisi, talo ja piha on nimittäin kaameassa sotkussa. Olen joutunut nyt rahaa puolisoltani lainaamaan että olen saanut lämmöt ym. maksettua, ja kun niin olisin tarvinnut vuokrarahatkin omaan elämiseeni. Olen itse nyt "kusessa" vuokralaisteni laiminlyöntien takia. Joudun varmaan itse nyt hakeutumaan sosiaalipuolen asiakkuuteen kun minut on litistetty - mutta saankohan sieltä apua kun omistan ok-talon (jossa vuokralaiset)? Haluan myös siksi tuoda tämän näkökulman tietoisuuteen ettei aina sorruttaisi ajattelemaan vuokranantajia rikkaina ihmisinä, vaan joukossa on kaltaisiani köyhiä jotka sitten lintataan. Kun seuraavan kerran te vuokralaiset mietitte millä kaikin keinoin saisi vaan ajateltua omaa tilannetta ja miten vain saisi vuokranantajaa "kusetettua" niin se ei välttämättä ole reilua.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kovasti ap. Tiedän paljon huonoja vuokralaisia. Mitään ei enää kannata vuokrata,kun ei tiedä,millaiset vuokralaiset saa.

Vierailija
2/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat neuvot saat Vuokranantajat ry:ltä, kunhan liityt jäseneksi. Vauva-alusta ei liene paras instanssi tämänkaltaisessa asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle jäi vanhempien talo, josta sinulla on velkaa?

Vierailija
4/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan vakuutus? Jäi ottamatta kun se maksaa?

Vierailija
5/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sossut haluavat turvata lapsen asumisen niin he ottavat lapsen kiireelliseen sijoitukseen tai maksavat 100% kulut talosta. Eihän sossut voi sinua velvoittaa maksamaan ja turvaamaan lapsen asumisen. Itse katkaisisin sähköt ja vedet ja häätö toteutukseen. SOssut ovat sitten huostaanottamassa lapsen ja vievät sijoitusperheeseen johon maksavat tuen lapsesta.

Vierailija
6/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku väittänyt, että vuokranantajan homma olisi helppoa, riskitöntä ja tuottoisaa? Maksamattomien vuokrien perintä ulosoton kautta on hidasta ja usein turhaa puuhaa. 

Omassa tapauksessani otin aikoinaan riskin ja menin omilla avaimillani sisään, pakkasin vuorkalaisen tavarat jätesäkkeihin ja vein häkkivarastoon. Ikinä ei ihmisestä jälkeenpäin mitään kuulunut. Toki hommassa oli riski, että olisin saanut kotirauhanhäirinnästä ja omaisuuteen kajoamisesta sakot.

Sinun tapauksessasi katkaisisin ensimmäisenä sähköt, lämmön ja veden talosta.

Vierailija
7/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden vuokravakuus on pieni summa, jos vuokralainen heittäytyy hankalaksi.

Vierailija
8/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.

Meillä oli aikanaan päiväkodissa hiihtokilpailut joista jokainen osallistuja sai kuudennen sijan mitalin ettei kenellekään tulisi paha mieli. Mitali oli pyöreä pahvista leikattu lätkä jonka reunoihin oli liimattu kauraryyniä. Koko komeus oli maalattu kultamaalilla ja numero vedetty tussilla.

Vierailija
9/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pukkaat horsmaa parin vuoden päästä niin mitä sillä on sulle väliä mitä sille talolle käy. Anna putkien jäätyä ens talvella jos ei vuokraajaa kiinnosta. Katkaisisin jo varmaan sähköt ja vedet koko torppaan ihan vain vittuillekseni ennen pois menoa.

Vierailija
10/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden vuokravakuus on pieni summa, jos vuokralainen heittäytyy hankalaksi.

Lukutaito? Vakuutus on ihan eri asia kuin vakuus.

Vierailija
11/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tuo lapsen asumisen turvaaminen oli miehen oma kommentti, niin se kannattaa oikeasti tarkistaa sieltä sosiaalipuolelta. He toki sitten maksavatkin kaikki perheen rästit? Sinulla on kuitenkin oikeuden päätös, etene sen mukaan.

Vierailija
12/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pukkaat horsmaa parin vuoden päästä niin mitä sillä on sulle väliä mitä sille talolle käy. Anna putkien jäätyä ens talvella jos ei vuokraajaa kiinnosta. Katkaisisin jo varmaan sähköt ja vedet koko torppaan ihan vain vittuillekseni ennen pois menoa.

Tökerö viesti.

Ap varmaan haluaisi ne rahat siitä myynnistä, jota hän nyt suunnittelee kun ostajaehdokaskin on jo.

Niillä rahoilla on varmaan käyttöä.

Vierailija
13/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpäs olikin. Tuo on epäilemättä hyvä idea. Mitähän tuo mahtaa maksaa?

Vierailija
14/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.

Oletko ap:n vuokralainen? Asenne ainakin yhtä paska.

Vierailija
15/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista tarkemmin, mutta aika huonosti tuo kattaa ongelmia.

Sellainen vakuutus olisi hyvä, joka kattaisi tuhot ja vuokrarästit.

16/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle jäi vanhempien talo, josta sinulla on velkaa?

Minulle jäi ostamani vanhempi talo, ei vanhempien talo.

Vierailija
17/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista tarkemmin, mutta aika huonosti tuo kattaa ongelmia.

Sellainen vakuutus olisi hyvä, joka kattaisi tuhot ja vuokrarästit.

Jep. Tosin saattaisi olla melko kallis ja syödä vuokratuottoa.

Vierailija
18/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supon stälkkeripoju se taas puhuu lämpimikseen. Vai onko itse puudelipissis. Huonosti satuiltua taas kerran. Yritä edes.

Vierailija
19/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäilen aloituksen todenperäisyyttä.

Vuokrat maksamatta puoli vuotta?

Minä ryhtyisin toimenpiteisiin jo, kun toinen vuokra jää rästiin.

Eli toimitan häätöilmoituksen heti, ellei vuokralainen kerro maksusuunnitelmaa.

Asumistuen hakeminen vuokralaisille ei todellakaan ole vuokranantajan asia.

Ovatko vuokralaiset kumminkin maksaneet sähkön ja veden?

Nehän pitää katkaista, jos sopimukset eivät ole vuokralaisten nimissä.

Vierailija
20/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kovasti ap. Tiedän paljon huonoja vuokralaisia. Mitään ei enää kannata vuokrata,kun ei tiedä,millaiset vuokralaiset saa.

Ensimmäinen ohje;

Lopeta kaikki maksut taloosi.

Et siis maksa, sähköä, lämmitystä, vedentuloa, et lumitöitä kunhan talvi tulee. Jos talossa sinun huonekaluja sinä saat ne hakea vaikka poliisin avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä