Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tositarina psykopaatin avopuolisona, kirja "Sinun parhaaksesi" Pia Johansson

Vierailija
28.10.2022 |

Pia Johanssonin Sinun parhaaksesi oli kammottava tositarina, suosittelen lukemaan jos aihe kiinnostaa. Kirjoitettu psykopaatin uhrin näkökulmasta. Välillä turhautti niin paljon Pian toiminta! Mutta kirjan myötä opin sitä myös ymmärtämään, uhrin tilaa. Siihen on toinen ajettu, eikä se ole enää aito päätös kun suhteeseen jää. Ajatuksia kirjasta?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut. Itse olen ollut kymmenen vuotta psykopaatin vaimona. Lääkäri totesi hänet psykopaatiksi.

Mahtaa olla kuitenkin ihana mies kun noin kauan yhdessä.

Vierailija
22/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En suoraan syytä uhria tässä, mutta se, että naiset ovat valmiita vastaanottamaan kalliita lahjoja miehiltä, suurentaa myös riskiä tavata tällaisia hyväksikäyttäjiä. Kirjassahan tätä tapahtui koko ajan ja myös vähän samaan saagaan kuuluu Carolyn Woodsin "Paholainen vuoteessani". Siinä kertoja oli hyvin mielin valmis heittäytymään luksuselämään.

Tästä syystä olen aina vaatinut saada itse maksaa omat autoni, pitää omat pankkitilini jne. Ettei minkäänlaista riskiä hyväksikäytölle ole edes teoriassa. Tämä on karkottanut osan kosiskelijoista. Raha ei merkitse minulle muuta, kuin välinettä hyödykkeiden hankkimiseen. Luojan kiitos minut kasvatettiin itsenäiseksi naiseksi, joka opetettiin nauttimaan muista asioista, kuin rikkauksista."

Kyllä. Mieluummin muunkaltaista huomionosoitusta kuin liian höveliä lahjojen vastaanottamista ja jossain instassa muikistelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä olen aina vaatinut saada itse maksaa omat autoni, pitää omat pankkitilini jne. Ettei minkäänlaista riskiä hyväksikäytölle ole edes teoriassa. Tämä on karkottanut osan kosiskelijoista. Raha ei merkitse minulle muuta, kuin välinettä hyödykkeiden hankkimiseen. Luojan kiitos minut kasvatettiin itsenäiseksi naiseksi, joka opetettiin nauttimaan muista asioista, kuin rikkauksista.

Siis mitä, et halua hyväksikäyttää heitä, vaikka rahalla se ei onnistuisikaan? Ja kosiskelijasi ovat halunneet yhteisen pankkitilin?

Ei vaan varakkaat miehet ovat halunneet ostaa kalliita lahjoja ja jotkut miehet yhteisen pankkitilin varsin nopeasti.

Vierailija
24/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki psykopaatit lahjo millään rahalla ja tavaroilla. Jotkut vaan esittää nöyrää ja empaattista kuuntelijaa ja vihjailee ihanasta yhteisestä turvallisuudesta.

Hyväksikäyttö hiipii kuvaan pienin askelin, samoin väkivalta: ensin henkinen ja sitten fyysinen.

Vierailija
25/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki psykopaatit lahjo millään rahalla ja tavaroilla. Jotkut vaan esittää nöyrää ja empaattista kuuntelijaa ja vihjailee ihanasta yhteisestä turvallisuudesta.

Hyväksikäyttö hiipii kuvaan pienin askelin, samoin väkivalta: ensin henkinen ja sitten fyysinen.

*tulevaisuudesta, piti kirjoittaa mut turvallisuutta tällainen mies esittää tarjoavansa naiselle myös. Todellisuudessa tarjoaa vastakohtaa.

Vierailija
26/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki miehet ole ensin olleetkaan tavaroita antamassa ja mukana on ollut myös henkistä hyväksikäyttöä. Se kaikki tuli kuvaan vasta jonkin ajan kuluessa. Konflikteja yritettiin kuitata lahjoilla jne. Näiden tapauksien jälkeen päätin, että kuka tahansa voi ostaa kaikkea kivaa minulle, mutta harvemmalla on sisua oikeasti kohdata toinen ja pitää kynsin ja hampain kiinni siitä, että homma toimii.

JUONIPALJASTUS:

Kirjassa kertoja kertoi myös kokeilleensa seksuaalisuutensa rajoja, mutta myönsi samalla, etteivät ne tarinat olleet kaikilta osin totta, vaan hän halusi vain tehdä tähän mieheen vaikutuksen. Sitten kun nämä asiat tulivat puheeksi ja "Fredrik" ehdotti näitä asioita, kertoja pöyristyi. Konfliktit, jotka tästä syntyivät, olivat "Fredrikin" osalta yksinkertaisesti väärin ja karmeaa luettavaa. Kertoja ei ollut valheista huolimatta tätä ansainnut. Ihmettelen vain, miksi lähteä valehtelemaan?

Vierailija
28/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki miehet ole ensin olleetkaan tavaroita antamassa ja mukana on ollut myös henkistä hyväksikäyttöä. Se kaikki tuli kuvaan vasta jonkin ajan kuluessa. Konflikteja yritettiin kuitata lahjoilla jne. Näiden tapauksien jälkeen päätin, että kuka tahansa voi ostaa kaikkea kivaa minulle, mutta harvemmalla on sisua oikeasti kohdata toinen ja pitää kynsin ja hampain kiinni siitä, että homma toimii.

JUONIPALJASTUS:

Kirjassa kertoja kertoi myös kokeilleensa seksuaalisuutensa rajoja, mutta myönsi samalla, etteivät ne tarinat olleet kaikilta osin totta, vaan hän halusi vain tehdä tähän mieheen vaikutuksen. Sitten kun nämä asiat tulivat puheeksi ja "Fredrik" ehdotti näitä asioita, kertoja pöyristyi. Konfliktit, jotka tästä syntyivät, olivat "Fredrikin" osalta yksinkertaisesti väärin ja karmeaa luettavaa. Kertoja ei ollut valheista huolimatta tätä ansainnut. Ihmettelen vain, miksi lähteä valehtelemaan?

En ole lukenut kirjaa. Mitä kirjoittaja tarkoitti seksuaalisuuden rajojen kokeilemisella? Itselle on psykopaatti-oletettu ehdottanut pelottavia ja vastenmielisiä asioita. Ilmeisesti pyrkimyksenään käyttää väkivaltaa luvan kanssa, ilman pelkoa syytteistä. Ilmeisesti nämä sm-jutut ovat tyypillisiä psykopaatille?

Vierailija
29/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
30/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin hteken.

Keksitään pyörä uudelleen -kirja, kun on narsistinen muija itse hakemalla hakenut psykopaattijänniksen, ja sitten uhriutuu, kun jännis vie 6-0.

Mitään uutta pseudotieteessä.

Vierailija
31/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tän kirjan ja huh huh. Mun exä oli ihan samanlainen. Jännä miten samalla tavalla psykopaattioletetut käyttäytyvät. Kirjassa oli sanasta sanaan lauseita, joita sekä kirjan mies että eksäni sanoi. Ja kuvittelin vielä että sellaiseen manipulaatioon ja julmuuteen ja kummallisuuteen kykenis vain tää mun eksä, joka imi mut 5 vuoden aikana täysin kuiviin. 

Oliko kuiviin imeminen yksipuolista?

Vierailija
32/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tän kirjan ja huh huh. Mun exä oli ihan samanlainen. Jännä miten samalla tavalla psykopaattioletetut käyttäytyvät. Kirjassa oli sanasta sanaan lauseita, joita sekä kirjan mies että eksäni sanoi. Ja kuvittelin vielä että sellaiseen manipulaatioon ja julmuuteen ja kummallisuuteen kykenis vain tää mun eksä, joka imi mut 5 vuoden aikana täysin kuiviin. 

Oliko kuiviin imeminen yksipuolista?

Kirjasta saadun kuvan perusteella oli. Mies sai vähä vähältä vietyä päähenkilöitä melkein kaiken. Toisaalta päähenkilöstä itsestään piirtyi melko pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen kuva. Päähenkilö on tässä tosin radikaalisti enemmän uhri, vaikka otti hyvillä mielin vastaan miehen antamia lahjoja. Mies sen sijaan oli kumppanina täysin painajaismainen.

Vierailija
33/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku vähän selkeämmin tiivistää ketjuun, miten tämän miehen käytös sitten oikein ilmeni?

Vaikea jotenkin saada kiinni muusta kuin siitä, että nainen oli ilmeisesti ollut rahan ja lahjojen perään. Toisaalta, eivät kaikki varakkaat miehet, tai kaikki miehet jotka tykkäävät hemmotella naistaan ole psykopaatteja.

Vierailija
34/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUONIPALJASTUS:

Se peruskaava. Päähenkilö halusi jonkun ei-niin-vakavan suhteen. Sitten tuo mies vastasi hänen deitti-ilmoonsa ja treffit tuli. Vähitellen alkoi vuorotella rakkauden ja kylmyyden välillä jättäen päähenkilön epävarmuuteen. Jotenkin sai päähenkilön tekemään haluamiaan asioita, kuten BDSM-kokeiluja vaikkei päähenkilö olisi halunnut. Mies otti hallintaan pankkitilit ja vaati sinne "riittävästi" rahaa. Samoin seksiä piti olla todella paljon. Sitten tuli väkivalta. Rahalla alistaminen. Päähenkilö lähetti ennemmin lapsensa pois talosta jos tästä asiasta tuli 'ongelma' koska koki tarvitsevansa miestä liian paljon.

Vierailija
35/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku vähän selkeämmin tiivistää ketjuun, miten tämän miehen käytös sitten oikein ilmeni?

Vaikea jotenkin saada kiinni muusta kuin siitä, että nainen oli ilmeisesti ollut rahan ja lahjojen perään. Toisaalta, eivät kaikki varakkaat miehet, tai kaikki miehet jotka tykkäävät hemmotella naistaan ole psykopaatteja.

Eivät olekaan. Naisen tulee vain "turvata selustansa" kaikin tavoin.

Vierailija
36/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja oli mainio ajan kuva. Jonkin matkaa luin kirjaa, ja oli liian ahdistava. Pitää lukea uudelleen paremmalla ajalla.

Sadistien pyöritykseen voi päästä hyvin monenlaisessa yhteyksissä. Ei välttämättä tarvi olla parisuhteessa, että tapahtuu. Erilaiset valtion rahoittamat laitokset esim. tällaisia paikkoja, jossa saatetaan tehdä pahoja juttuja.

Tarvitaan vain yksi yö ja tilanne on käytännössä game over!

Vierailija
37/43 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin hteken.

Keksitään pyörä uudelleen -kirja, kun on narsistinen muija itse hakemalla hakenut psykopaattijänniksen, ja sitten uhriutuu, kun jännis vie 6-0.

Mitään uutta pseudotieteessä.

Siinä kohtaan kun tultiin hakemaan Porschella ja lyötiin pöytään 20kpl ruusuja minulle riitti.

Vierailija
38/43 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun arvion mukaan psykopaatteja - diagnostiset kriteerit täyttävät - on 1-2% väestöstä (mikä kansallisuus?), se tarkoittaisi Suomessa 44-88 tuhatta PSYKOPAATTIA (en laskenu lapsia, vaikka varmasti osa heistäkin on). Ja nää on siis vain jäävuoren huippu. Näiden lisäksi, piirteisyyttä on kuulemma arviolta 10 %:lla eli 5-10 kertaa täysien psykopaattien määrä.

Lapsistakin psykopaatit erottuvat hyvin varhain.

Vierailija
39/43 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää tony pölder netistä google kuvahausta tulee kuva hänestä ja tästä piasta. Ihan oikein kuspäälle että porukka saa nähdä naamansa. Piialla on instagram, tunnistin hänet kun seuraan häntä instassa ja sama tatuointi oli näkyvillä tuossa yhteiskuvassa. Ja toi äijähän ei mikään komea ole, joku ihan tavan spandex hörhö. Kaikkea sitä.

Vierailija
40/43 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinaa on dramatisoitu kirjaa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä