Ihan yhtäkkiä olen niin väsynyt ja väsyneen näköinen 36-vuotiaana
Takana pitkähkö raskas työputki kyllä. Ketuttaa kun katson itseäni peilistä hyvien yöunienkin jälkeen. Iho on samea ja tosi epätasainen, olemus jotenkin väsynyt ja turvonnut, vaikka olen oikeasti laihtunutkin paljon. Hampaita saa jatkuvasti harjata ja langata ettei suussa ole jotain "moskaa". Fyysisen työn jäljiltä kroppa on kipeä ja pitää sitäkin venytellä.
Hoidan ihoa käyttämällä aurinkosuojavoidetta joka päivä kuten olen käyttänyt joka päivä. Syön paljon salaattia ja kalaa. Olen kyllä juonut silloin tällöin alkoholia, mutta en joka viikko ja se ei yksinään selitä miksi Iho on niin epätasainen ja karsean näköinen. Miksi olen niin epäsiisti.
Terveyskin on yleisesti pskaa, kilpirauhasen vajaatoiminta, sydämessä jotain häikkää, tarttis uudet silmälasit, juurihoidettu hammas irronnut ja päivystys ei edes vastaa puhelimeen, hiuspohja on kuiva kuin sahara ja lyhyet hiukset sojottavat rumina.
Tuntuu että koko ajan täytyy nähdä järjetön vaiva näyttääkseen edes ihmiseltä ja monta tuntia menee tähän päivittäiseen fiksaamiseen. En voi olla tekemättäkään näille asioille mitään kun ulkona liikkuessa ja työpaikalla saa huonoa kohtelua jos näyttää epäsiistiltä. Maailma nyt vain toimii niin :(
Kommentit (29)
Joo. Aurinkovoide pois. Ulkonahan on pimeää! Ilmatieteenlaitoksen sivuiltakin näkee, että uv-säteily on aivan mitätöntä tähän aikaan vuodesta.
Ja sitten se ikävä fakta, että tässä neljän kympin kieppeillä kaikki näkyy naamasta. Stressi, huonosti nukuttu yö, ulkoilemattomuus... Välillä naama on muuten vaan huonona.
Harrastatko liikuntaa?
Hikiliikunta ja ulkoilu ovat iholle molemmat erittäin hyviä.
Juo myös reilusti vettä ja vihreää teetä, kirkastaa kasvoja kummasti.
Hyvä kosteutus on myös tärkeää.
Kovin voimakkaita tuotteita ei kannata käyttää, itse kuorin ihoa ihan tavallisella sokerilla ja kosteusvoiteella kerran viikossa saunan yhteydessä.
Saatko tarpeeksi kollageenia?
Ruokavalioon kannattaa lisätä proteiinia, munia ja kalaa ainakin, tekevät hyvää iholle ja hiuksille.
Hampaiden valkaisu raikastaa ja nuorentaa ilmettä myös kummasti!
Hiuksiin voi saada lisää volyymia kuorimalla päänahkaa, tähän käy myös sokeri shampoohon sekoitettuna.
Hyvä ryhti ja iloinen olemus vie vuosia pois ulkonäöstä.
Etsi youtubesta kanava Sapien Medicine.
Voit kuunnella samalla kun teet kotitöitä, sieltä löytyy terveyttä edistäviä videoita.
Auttaa oikeasti.
Löytyy iholle, hampaille, hiuksille - mihin tahansa ongelmaan.
Kuuntele sapien medicinen videoita tubesta.
Näinsevaanmenee. kirjoitti:
Ikää kun tulee niin itsehuollon tarve kasvaa. Minä nelikymppinen joudun venyttelemään mitä ei koskaan aikaisemmin ole tarvinnut tehdä. Rasvaamaan ihoa ja huolehtimaan nukkumisesta ja vedenjuonnista pieteetillä tai se näkyy ihossa ja yleisessä voinnissa. Ruokavalio on oltava tarkempi kuin nuorempana ja alkoholilla ei voi ilman tuntuvia ja näkyviä seurauksia rellestää enää. Pitää treenata ja katsella muutenkin mitä laittaa suusta alas ettei lihoa joka tapahtuu todella helposti nykyään. Nuorena lihominen oli suorastaan vaikeaa.
Ei mulla vielä nelikymppisenä aktiivisena ollut tuollaisia ulkonäkö ongelmia 🤣 Sun juttusi on paremminkin 50-60v ikäisen ongelmia.
Sillä ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä kun lähtö hautaan voi tulla ihan milloin tahansa. Just kuoli vähän päälle 60v tuttu sairauskohtaukseen vaikka eli alkotonta ja tupakoimatonta terveellistä elämää eikä ollut yhtään ylipainoa niin ei se auta jos jokin heikko lenkki elimistössä pettää. Totesin että kannattiko elää terveellisesti. Olisi vaan ryypännyt, tupakoinut ja syönyt kaikkia herkkuja ihan viimeisen päälle. Ei ehtinyt edes omaisuuttaan kuluttaa jotenka perikunta sitten hyötyy saaden lottovoiton.
Kannattaa siirtyä suosiolla luonnonkosmetiikkaan.
Katsoo esim joku ; Twistbe.fi
Sit on myös ruokavalio kuntoon, stressi on myös yks pahimpia.
N38
Käytät iholle liian raskaita tuotteita.
Voimakas kuorinta ei ole hyväksi eikä myöskään liiallinen puhdistustuotteiden käyttö.
Anna ihon levätä kaikesta kosmetiikasta ainakin viikonloppuisin.
Totta kai 36v iässä pitää pitää huolta itsestään, jos haluaa näyttää hyvältä tai edes siedettävältä.
Riittävästi unta, kovaa liikuntaa ja laadukasta ruokaa on minimivaatimus jos haluaa hyvän ulkonäkönsä säilyttää. Toinen vaihtoehto on luovuttaa ja näyttää p*skalta.
Jos peset naaman 2x päivässä aineilla niin kyllähän se kuivattaa. Vesipesu aamulla riittää. Yöksi a-vitamiinia, ihotautilääkäriltä saa ja jo on kohta heleä ja pehmeä taas. Uv-voide ihan hyvä homma!