Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan yhtäkkiä olen niin väsynyt ja väsyneen näköinen 36-vuotiaana

Vierailija
28.10.2022 |

Takana pitkähkö raskas työputki kyllä. Ketuttaa kun katson itseäni peilistä hyvien yöunienkin jälkeen. Iho on samea ja tosi epätasainen, olemus jotenkin väsynyt ja turvonnut, vaikka olen oikeasti laihtunutkin paljon. Hampaita saa jatkuvasti harjata ja langata ettei suussa ole jotain "moskaa". Fyysisen työn jäljiltä kroppa on kipeä ja pitää sitäkin venytellä.

Hoidan ihoa käyttämällä aurinkosuojavoidetta joka päivä kuten olen käyttänyt joka päivä. Syön paljon salaattia ja kalaa. Olen kyllä juonut silloin tällöin alkoholia, mutta en joka viikko ja se ei yksinään selitä miksi Iho on niin epätasainen ja karsean näköinen. Miksi olen niin epäsiisti.

Terveyskin on yleisesti pskaa, kilpirauhasen vajaatoiminta, sydämessä jotain häikkää, tarttis uudet silmälasit, juurihoidettu hammas irronnut ja päivystys ei edes vastaa puhelimeen, hiuspohja on kuiva kuin sahara ja lyhyet hiukset sojottavat rumina.

Tuntuu että koko ajan täytyy nähdä järjetön vaiva näyttääkseen edes ihmiseltä ja monta tuntia menee tähän päivittäiseen fiksaamiseen. En voi olla tekemättäkään näille asioille mitään kun ulkona liikkuessa ja työpaikalla saa huonoa kohtelua jos näyttää epäsiistiltä. Maailma nyt vain toimii niin :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet rentouttavan rantaloman tarpeessa 🏖

Vierailija
2/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin jos meikkaan kuten meikkaankin menee meikki pilalle kun nenä vuotaa. Ja jos meikkaan meikkivoide plus aurinkovoide-sekoituksella niin siihen on pakko laittaa vähän puuteria päälle ettei kiillä.

Ihoni on siis samea, siinä on isoja ihohuokosia, juonteita, kiiltää rasvasta, on pintakuiva, kaikki mahdollinen. Olen kuorinut sitä välillä Ordinaryn vahvalla hedelmähappokuorinnalla ja käyttänyt sheet maskeja, mutta hoito toimii jonkun pari päivää jonka jälkeen on taas naama kuin jokin kummallinen suttuinen "kalvo".

Ja ei, ei mulle toimi mikään pelkkä "käytä pelkkää perusvoidetta"-setti. Olen kokeillut ja ihoni on ollut huono jostain 12-vuotiaasta kun en sille vielä mitään edes tehnyt.

Mä olen koko ikäni pitänyt itsestäni huolta, syönyt terveellisesti ja urheillut ja silti tuntuu, että oon tehnyt sen turhaan. Tuntuu että voisi heittää hanskat tiskiin kun ei tästä mitään tule. Olo on huono ja näytän hevonpskalta vaikka mitä tekisin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä vertaistukea. Ja tosiaan tuo TUKKA! Ennen niin hyvässä kunnossa, nyt vaan takkusta, katkeilevaa mössöä. Wtf? Mitä tämä on?

Vierailija
4/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä Gambiassa! Siellä on virkistävää herraseuraa (muista antaa lahjoja).

Vierailija
5/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoidat" ihoasi aurinkosuojavoiteella, kuorinnalla ja sheet maskeilla? Miksi käytät aurinkovoidetta ympäri vuoden Suomessa? Millä peset? Mitä muuta laitat ihollesi?

Vierailija
6/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sentään muutaman päivän vapaa töistä ja voi rentoutua. Mutta Netflixistä on erääntynyt maksu ja se taas hidastelee. Pääsen maksamaan sen vasta ensi viikolla. Asunto on ihan sekaisin ja likainen ja allas tukossa keittiössä. Eli tiedossa siivoamista...on paljon muutakin enkä jaksa luetella. Täytyy pyykkiäkin pestä. Eli ei mitään rentoutumista taas tässäkään ennen kuin kaikki on oikeasti tehty. Ja väsyttää heti aamusta vaikka kahvia join. Olen kuin satavuotias :(

Ap

Vierailija
7/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karusellin aika on ohi ja ready to settle down

Vierailija
8/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä Gambiassa! Siellä on virkistävää herraseuraa (muista antaa lahjoja).

Ap on kolmekymmentä vuotta liian nuori Gambian pojille. Siellä tykätään matureista, kuolevat aikaisemmin.

Vierailija
9/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä vertaistukea. Ja tosiaan tuo TUKKA! Ennen niin hyvässä kunnossa, nyt vaan takkusta, katkeilevaa mössöä. Wtf? Mitä tämä on?

Kiitos! Mä en tiedä onko mulla hiuspohjassakin joku tulehdus kun se on niin kuiva ja kutiava. Johtunee kilpparivajiksesta, mutta ei lähde enää edes lääkkeillä. Tukka on siksi nykyään lyhyt. Lisäksi se on nykyään harmaantuva joten värjään. Suosittelen pätkäisemään polkaksi jos sulla on pitkä tukka. Joku pitkä polkka tms. on kaunis.

Ap

Vierailija
10/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki on kokeile tanssia. Se pitää mielen virkeänä ja nuorentaa koko kehoa.

Vierailija
11/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hoidat" ihoasi aurinkosuojavoiteella, kuorinnalla ja sheet maskeilla? Miksi käytät aurinkovoidetta ympäri vuoden Suomessa? Millä peset? Mitä muuta laitat ihollesi?

Mun rutiini on pestä kasvot hellävaraisella geelimäisellä puhdistusaineella aamuin illoin, levittää aamulla sekoitus SPF 50 aurinkosuojaa sekoitettuna kahteen meikkivoiteeseen (en löydä kempparista mitään sävyjä, kaikki väärän sävyisiä), laittaa meikki eli yleensä ripsari, varjostusta poskiin, väriä kulmiin ja vähän puuteria. Illalla pesen nuo pois ja laitan yövoiteen.

Kerran viikkoon tuo kuorinta ja sheet mask. Aurinkosuoja on tuo SPF 50 Nivea, koska se ei ole rasvaista, ei ärsytä ja on hyvä pohja itselleni. En koe että on järkevää vaihtaa tätä vaan pitää rutiinina kesät talvet kun UV-säteilyä saa Suomessakin "yllättävinä" aikina. Ihoni on vaalea hieman kellertävä beige joten sille ei ole oikein mitään sopivaa sävyä paitsi meikkipuutereissa ja mineraalimeikeissä.

Ap

Vierailija
12/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Mä en tiedä onko mulla hiuspohjassakin joku tulehdus kun se on niin kuiva ja kutiava. Johtunee kilpparivajiksesta, mutta ei lähde enää edes lääkkeillä. Tukka on siksi nykyään lyhyt. Lisäksi se on nykyään harmaantuva joten värjään. Suosittelen pätkäisemään polkaksi jos sulla on pitkä tukka. Joku pitkä polkka tms. on kaunis.

Ap

Joo, pakko kai sitä on!

Oon yrittäny sinnitellä. Voi niitä aikoja, kun ei tarvinut mitään tehdä.

Tosiaan värit alkavat häviämään niin ihosta kuin tukastakin. Masentavaa! Aina liikuntahetken jälkeen näyttää hetken hehkuvalta. Mut sen jälkeen sama väritön roikkuva pärstä...

Vierailija
13/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karusellin aika on ohi ja ready to settle down

Mä olen kyllä asettunut aloilleni jo vuosia sitten että kiitosta vain.

Ap

Vierailija
14/29 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun rutiini on pestä kasvot hellävaraisella geelimäisellä puhdistusaineella aamuin illoin, levittää aamulla sekoitus SPF 50 aurinkosuojaa sekoitettuna kahteen meikkivoiteeseen (en löydä kempparista mitään sävyjä, kaikki väärän sävyisiä), laittaa meikki eli yleensä ripsari, varjostusta poskiin, väriä kulmiin ja vähän puuteria. Illalla pesen nuo pois ja laitan yövoiteen.

Kerran viikkoon tuo kuorinta ja sheet mask. Aurinkosuoja on tuo SPF 50 Nivea, koska se ei ole rasvaista, ei ärsytä ja on hyvä pohja itselleni. En koe että on järkevää vaihtaa tätä vaan pitää rutiinina kesät talvet kun UV-säteilyä saa Suomessakin "yllättävinä" aikina. Ihoni on vaalea hieman kellertävä beige joten sille ei ole oikein mitään sopivaa sävyä paitsi meikkipuutereissa ja mineraalimeikeissä.

Ap

Pelkkä geelimäinen puhdistusaine ei riitä poistamaan tuota aurinkovoide- ja meikkikerrosta, joten ei ihme, että iho on tukossa. Suosittelen tuplapuhdistusta öljymäisellä puhdistusaineella ja sen perään joku kuivattamaton kasvopesu, apuna voi käyttää vaikka musliiniliinaa tai konjac-sientä.

Käytätkö mitään kasvovettä tai seerumeita? Kuulostaa siltä, että ihosi on rasvaisuudesta huolimatta pintakuiva. Tuon Nivean heittäisin kyllä mäkeen ja kokeilisin jotain luonnonkosmetiikan sävytettyä aurinkovoidetta esim. Alga Maris, jos sitä on ympäri vuoden käytettävä. Kunhan saat ihon kuntoon, niin et tarvitse enää meikkivoidetta.

Vierailija
15/29 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vinkki on kokeile tanssia. Se pitää mielen virkeänä ja nuorentaa koko kehoa.

Ei se kasvojen ihoon auta

Vierailija
16/29 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan päätöntä on käyttää ympäri vuoden kemiallista uv-suojaa.

"Kemialliset UV-filtterit toimivat absorboimalla eli imemällä UV-säteitä itseensä ja vapauttamalla energian sen jälkeen iholle lämpönä. Tutkimusten mukaan kemialliset UV-filtterit häiritsevät hormonitoimintaa ja voivat aiheuttaa mm. syöpää. Hormonitoimintaa häiritsevillä kemikaaleilla on kauaskantoisia seurauksia, joista kaikkia vaikutuksia ei vielä edes tiedetä. Lisäksi UV-filtterit kerääntyvät ihoon ja häiritsevät sen mikrobikantaa ja suojabarriääriä.

Ihon kunnon kannalta kemialliset UV-filtterit ovat myöskin haitallisia, sillä auringonsäteitä imevässä ja lämmöksi muuttuvassa reaktiossa syntyy vapaita radikaaleja, jotka vaurioittavat ihoa ja aiheuttavat ennenaikaisen vanhenemisen merkkejä. Eli aine, jonka pitäisi suojata UV-säteiden ihoa vanhentavilta vaikutuksilta, aiheuttaakin niitä. Tätä yritetään ehkäistä lisäämällä tuotteisiin antioksidantteja. Kemialliset UV-filtterit voivat aiheuttaa allergisia reaktioita tai ärsytystä ja koska niitä käytetään synteettisessä kosmetiikassa, voiteet sisältävät usein vielä mukavan cocktailin synteettisiä säilöntäaineita, emulgaattoreita sekä synteettisiä rasvoja ja silikoneja. Tämmöistä kemikaalipommia ei voi suositella kenenkään elävän olennon iholle, eikä ympäristöön."

https://katjakokko.com/aurinkosuojien-abc/

Vierailija
17/29 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa myrkyttää kehoa ympäri vuoden kun aurinkosuojaa tarvitaan lähinnä keskikesän keskipäivällä kun UV-indeksi on yli kolmen. Ihosi voi huonosti koska tukit sen myrkyillä.

Vierailija
18/29 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tee mitään myrkkyisellä aurinkosuoja voiteella jos kesä aikaan seuraa UV- säteilyteidotteita ja pysyy sisätiloissa sen pahimman säteilyn aikoina. Jos olisi pakko ulkona työskennellä pahimpien UV-säteilyn aikoina niin iso lierinen hattu auttaa. 

Minä en ole koskaan ostanut aurinkovoiteita enkä aio ostaa. Olen 60v eikä ole isoja näkyviä ryppyjä. Käytän vain apteekin perusvoiteita ja kasvovettä. Ennen kosteuttavaa voidetta pyyhin ensin kasvovedellä enkä vesipese joka päivä käyden saunassa ja suihkussa vain kerran viikossa. Muulloin pesten vain kriittiset paikat sillä pelkkä vesikin kuivattaa ihoa varsinkin talvella. 

Vierailija
19/29 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää kun tulee niin itsehuollon tarve kasvaa. Minä nelikymppinen joudun venyttelemään mitä ei koskaan aikaisemmin ole tarvinnut tehdä. Rasvaamaan ihoa ja huolehtimaan nukkumisesta ja vedenjuonnista pieteetillä tai se näkyy ihossa ja yleisessä voinnissa. Ruokavalio on oltava tarkempi kuin nuorempana ja alkoholilla ei voi ilman tuntuvia ja näkyviä seurauksia rellestää enää. Pitää treenata ja katsella muutenkin mitä laittaa suusta alas ettei lihoa joka tapahtuu todella helposti nykyään. Nuorena lihominen oli suorastaan vaikeaa.

Vierailija
20/29 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritko ihoa?

Juotko tarpeeksi vettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi