Rehellinen kysymys, käveletkö 10 000 askelta päivässä?
Kommentit (57)
Kuka kävelee 2k22, juoksu on tosimiesten urheilua
Pitkän ajan keskiarvo on 14800. Yritän vähentää. Monipuolisempi liikunta tarvitsisi aikaa ja voimia, jotka tuohon askelmäärään kuluu.
Jalkaterät aamuin illoin tosi kipeät. Sääret ja pakarat jumissa.
Pelkkää hyötyliikuntaa ja erilaisia välttämättömiä asioita mun päivittäiset askeleet. En yleensä istu juuri lainkaan, joinakin päivinä vain ruokailut.
10000 ois oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän ajan keskiarvo on 14800. Yritän vähentää. Monipuolisempi liikunta tarvitsisi aikaa ja voimia, jotka tuohon askelmäärään kuluu.
Jalkaterät aamuin illoin tosi kipeät. Sääret ja pakarat jumissa.
Pelkkää hyötyliikuntaa ja erilaisia välttämättömiä asioita mun päivittäiset askeleet. En yleensä istu juuri lainkaan, joinakin päivinä vain ruokailut.
10000 ois oikein hyvä.
Venyttelyä, venyttelyä. Sillä ne jumit lähtee.
Pelkästään koiran kanssa lenkkeillessä tulee 10-20000 askelta päivittäin. Sateisella säällä tulee vähemmän, kun silloin koira ei viihdy ulkona. Mutta näin etätyöläisenä saisin ehkä 4000 askelta päivässä kasaan ilman koiraa. Kokeiltu on, kun koira oli lapsen kanssa mummolassa. Ymmärrän hyvin niitä, joilla ei tule paljoa askelia päivässä. Ei minullakaan tulisi ilman koiraa.
Hyvä jos sata askelta otan päivän aikana.
11000-12000 keskimäärin. Teen toimistotyötä, mutta mulla on koira, joten kävelyllä tulee käytyä. Ei tuohon määrään mitään himolenkkejä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
En. Mut mä juoksen joka toinen päivä about 20000-40000 askeleen verran. Onks se hyvä?
Eli juokset joka päivä puolimaratonin? En taida uskoa.
Koiralenkeistä tulee 15000 askelta ja sitten muut askeleet siihen päälle.
Missään ei ole tutkimusta, että 10 000 askelta on jokin tie onneen. Perseestä vedetty luku.
Miten kysymys voi olla rehellinen?
Jos olen sairaana niin ei tule askelia tuota määrää. Muuten tulee normaalissa elämässä.
En. En kävele mihinkään, matkat kuljen pyörällä, työ on istumista ja kotonakaan ei ole mitään käytäviä tai portaita vaan kaikki on kätevästi lähekkäin. Lenkillä käyn joka toinen päivä, juostessa saan 10000, mutta kesät pyöräilen ja talvet hiihdän, joten sekään ei onnistu ympäri vuoden.
Mielestäni liikun riittävästi, mutta askelia ei tule kuin 2000-5000 päivässä ilman juoksemista.
Nykyään aika harvoin. Kotona otettuja askelia ei läheskään aina lasketa, kun mulla niitä laskee vaan puhelin ja se on yleensä jossain pöydällä, mutta ei niistäkään silti läheskään 10000 tulisi. Viime lauantaina tuli vissiin 11000, kun kiertelin tuntitolkulla kauppakeskuksessa.
Kenellä tulee töissä oikeasti 10000 tai jopa 20000 askelta päivässä? Siivoustyössä ainakin huomannut että monilla ranneke on kädessä ja jokaisella liinanheilituksellahan kertyy niitä askelia...työkaverilla näytti 20000 askelta ja minulla 9000 kun pidin ranneketta taskussa ja työskentelemme yhdessä koko päivän samaa työtä tehden..
Helposti, kävelen töihin Katajanokalta Kalasatamaan(2km)ja takaisin n.8000 askelta. Sitten puolison kanssa iltalenkki n.40 min ehkä 4000 askelta plus kaikki normaali kävely kauppaan, lounaalle, toimistossa aina portaat ylös alas jne.
Puhe oli askelista, ei vauhdista. Askel on askel, vaikka sen ottaisi etanan vauhdilla.