Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystytte toimintakuntoisena kun jotain todella surullista tai vaikeaa tapahtuu elämässä?

Vierailija
27.10.2022 |

Esim. vaikka läheisen vakava sairastuminen. Itse saan ihan fyysisiä oireita surusta ja tulee todella paha uupumus vaikka nukkuisin kuinka paljon ja välillä ihan oksettaa eikä pysty syömään. Mihinkään en oikein osaa keskittyäkään.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaisi minuakin. Seuraan.

Vierailija
2/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä tulee dissosiaatiota. Ehkä ihan hyvä etä oli lapsuudessa traumoja niin nyt aikuisena pahat asiat eivät niin hetkauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoimalla surullisen ja vaikean elämän.

Vierailija
4/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottamalla asiat joihin voin vaikuttaa niistä joihin en voi vaikuttaa. Elämänkulkua ei voi ennustaa, jotkut vastoinkäymiset on vain hyväksyttävä, vaikka niitä ei ole halunnutkaan elämäänsä.

Vierailija
5/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikasvatus. Ainoa tapa saada olla rauhassa huutamiselta ja lyömiseltä sekä tavaroiden hajoittamiselta oli kotitöiden ja läksyjen teko. Joten aina kun olen ahdistunut tai huolia niin alan työskennellä.

Vierailija
6/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan menemällä töihin. Läheisen kuolemasta sai viikon sairauslomaa, läheisten vakavista sairastumisista ei yhtään. Voisihan sitä heittäytyä heikoksi ja hulluksi ja maata sikiöasennossa kirkuen lattialla, mutta mitä ja ketä se auttaisi?

Vierailija
7/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surusta pääsee helpommin yli, kun on jotain muuta tehtävää ja mietittävää, esim. töitä. Ei ehdi maata sängyssä ahdistuneena. Itse kykenen pahassakin elämäntilanteessa työntekoon, mutta sitten taas. esim. liikuntaan ja siivoukseen ei välttämättä riitä voimat.

Vierailija
8/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtimalla nukkumisesta tavalla tai toisella, vaikka sitten lääkityksellä. Sen on kaiken perusta.

Vierailija
9/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoona. Ei kaikista ole ambulanssimiehiksikään.

Minä olen toimintakykyinen. En tiedä, mistä johtuu. Tulin kerran paikalle, kun lapseni joutui onnettomuuteen. Hän oli tajuton. Minä silitin häntä, ja muistan vain, että varoin, etten sotke itseäni vereen.

Tilanteissa, kuten isän kuolemassa tms. Olen erittäin toimintakykyinen. Keskittymiskyky on vain heikompi, ajatukset harhailevat.

Vierailija
10/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itsellä tulee dissosiaatiota. Ehkä ihan hyvä etä oli lapsuudessa traumoja niin nyt aikuisena pahat asiat eivät niin hetkauta.

Mulla myös dissoa. Se miten reagoin asioihin riippuu siitä mikä osa on päällä juuri silloin. Joskus tulee lamaantuminen, joskus raivo, joskus toiminta.

Vierailija
11/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean, että nyt kävi näin ja jatkan elämää.

Vierailija
12/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostamalla ja hyväksymällä elämän realiteetit, silloin eivät huonoimmatkaan uutiset pääse varsinaisesti järkyttämään eivätkä saa erityisen pois tolaltaan.Tuntemalla kaikki tilanteen herättämät tunteet sopivilla hetkillä sen sijaan, että hautoisin niitä sisälläni.

Vierailija
13/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pysyn toimintakuntoisena, jos en ole masentunut.

Vierailija
14/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam auttaa

Vierailija
15/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Joskus, en läheskään aina pystyn tavallaan irrottamaan itteni ja olemaan itseni ulkopuolella. Ensimmäisen kerran muistan kokeneeni tämän 4-vuotiaana kun minua pahoinpideltiin. Joskus pitää ottaa ihan oikeasti sitten taas fyysistä välimatkaa ja "paeta maailman ääriin". Välimatka ja etäisyys asioihin auttaa jäsentämään tunteita ja tapahtumia. 

Vierailija
16/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäämällä sairaslomalle. Läheisen kuolema (oma lapsi) on suuri trauma ja itselläni kesti päästä sen yli kauan.

Vierailija
17/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diapam auttaa

Sitä on vaan aika vaikea saada lääkäreiltä.

Vierailija
18/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totean, että nyt kävi näin ja jatkan elämää.

Oletko muutenkin elämässä hyvin yksioikoinen? Onko sinulla omia lapsia?

Vierailija
19/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin parissa kuukaudessa 8kg kun en pystynyt stressin vuoksi syömään.

Vierailija
20/56 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni esim.läheisimmän ihmisen tehdessä itsemurhan,auttoi ajatusten jäsentelyyn ja surun läpikäymiseen itseni pitäminen todella kiireisenä. Ensimmäisen 4 viikon aikana maalasin sekä talon ulkoapäin että sisäkatot,sekä tapetoin yhden huoneen. Välillä itkin niin etten eteeni nähnyt,välillä huusinkin kamalaa tilannetta,mutta kaikkiaan se tekeminen auttoi valtavasti selviämään niistä ensimmäisistä viikoista. Tiesin että jos jään paikoilleni vellomaan suuruuni ja tuskaani,jään sängynpohjalle ties kuinka pitkäksi aikaa. Jossain kohti tuli kyllä totaalinen väsymyskin,jolloin meni jokunen päivä sängyssä itkiessä. Kun itkee paljon,niin jossainkohti itselläni tulee siihenkin stoppi,kyyneleet vain loppuu,sitten keräilen itseni ja nousen. Jotenkin sitä ihminen selviää kun on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi