Uskovainen ja mielenterveys
Hei! Olen mielenterveysongelmista kärsivä uskovainen kristitty ( masennus, ahdistus).
Kohta pari vuotta sitten sain kokea uskoontulon. Se oli erittäin vahva ja kaunis kokemus. Jumala antoi uskon ja sain ottaa Jeesuksen vastaan. Koin henkistä uudelleensyntymistä.
Samalla mielenterveysongelmat hävisivät miltei kokonaan, moneksi kuukaudeksi, ja olin täynnä iloa ja energiaa.
Yksityiselämässä on paljon kuormittavia asioita. Taustalla myös fyysinen sairaus. Puhumattakaan maailman tilanteesta.
Kun mielenterveys heikentyi uudestaan, koin " syyllisyyttä" asiasta. Uskoni on kuiteinkin pysynyt yhtä vahvana, ja rukous antaa aina rauhan.
Tämä maailma on epätäydellinen, tähän elämään kuuluvat sairaudet.
Myös uskovainen voi sairastua eri sairauksiin.
Löytyykö täällä muita, vastaavanlaisessa tilanteessa olevia?
Tsemppejä kohtalotovereille, Herramme kanssa kuljemme päivä kerrallaan.
Tsemppejä myös muillekin.
Kaikkea hyvää!
P.s. pyytäisin että tähän ketjuun ei tultaisi häiriköimään, vaan että uskovaiset saisivat jutella keskenään. Kiitän kovasti etukäteen!
Kommentit (34)
Greenpeacen perustaja: Ilmastonmuutos perustuu valheellisiin narratiiveihin
Ilmastohätätila on täyttä valhetta
Patrick Moore, yksi Greenpeacen perustajista, paljastaa The Epoch Timesin saamassa sähköpostissa syyt hänen lähtemiseensä Greenpeacesta, jotka olivat hyvin selvät:
"Poliittinen vasemmisto 'kaappasi' Greenpeacen, kun he tajusivat, että ympäristöliikkeessä oli rahaa ja valtaa. [Vasemmistolaiset] poliittiset aktivistit Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa muuttivat Greenpeacen tieteeseen perustuvasta järjestöstä poliittiseksi varainkeruuorganisaatioksi", Moore aloittaa.
Tämä on Jumalan luoma ja ylläpitämä maailma.
Kristitty minäkin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla varovainen, jos on mielenterveysongelmainen ja uskossa. Äitini oli uskossa ja sai monia psykooseja. Välillä hän oli Maria,välillä Raakel. Mielisairaalassa saivat aina muutamaksi vuodeksi ihan kohtuulliseen kuntoon hänet. Uskon,että ilman uskoa olisi ollut paremmassa kunnossa. Hän jotenkin meni niin syvälle siihen uskoon ja luki Raamattua paljon,kävi kokouksissa,kuunteli aamuhartauden radiosta yms. Sanonpa vaan,että luulen ettei mielenterveysongelmat ja uskovaisuus sovi yhteen.
No eihän se usko mielenterveyttä murenna vaan psykoosiin sairastanut sekoittaa niin monia asioita mielensä sisällä että voi kuvitella välillä vaikka mitä itsestään.
Toki tunnen niitä hihhuleita(sekopäitä minun silmissäni) jotka alkavat makaamaan pahoja henkiä psyykkisesti sairaista. Se jos mikä pistää sekaisin kun kaiken lisäksi saa psykoosissa pelätä että on jonkun pahan hengen vallassa! 😡 Siinä mielessä samaa mieltä, ettei uskovaisuus ja mt- ongelmat sovi yhteen jos se uskovaisuus on noin sairasta(ja mielipuolisia kiihkoja kyllä riittää).
Sellainen toiminta ei ole Raamatullinen.
Kaikkea hyvää!
T.Ap
Vierailija kirjoitti:
Noh, uskovathan on hulluja koska terve ihminen ei hihhuloi.
Minkälainen on terve ihminen?
Kristitty minäkin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla varovainen, jos on mielenterveysongelmainen ja uskossa. Äitini oli uskossa ja sai monia psykooseja. Välillä hän oli Maria,välillä Raakel. Mielisairaalassa saivat aina muutamaksi vuodeksi ihan kohtuulliseen kuntoon hänet. Uskon,että ilman uskoa olisi ollut paremmassa kunnossa. Hän jotenkin meni niin syvälle siihen uskoon ja luki Raamattua paljon,kävi kokouksissa,kuunteli aamuhartauden radiosta yms. Sanonpa vaan,että luulen ettei mielenterveysongelmat ja uskovaisuus sovi yhteen.
No eihän se usko mielenterveyttä murenna vaan psykoosiin sairastanut sekoittaa niin monia asioita mielensä sisällä että voi kuvitella välillä vaikka mitä itsestään.
Toki tunnen niitä hihhuleita(sekopäitä minun silmissäni) jotka alkavat makaamaan pahoja henkiä psyykkisesti sairaista. Se jos mikä pistää sekaisin kun kaiken lisäksi saa psykoosissa pelätä että on jonkun pahan hengen vallassa! 😡 Siinä mielessä samaa mieltä, ettei uskovaisuus ja mt- ongelmat sovi yhteen jos se uskovaisuus on noin sairasta(ja mielipuolisia kiihkoja kyllä riittää).
Lisäisin vielä tämän: Pyhä Henki "asuu" uskovaisessa kristityssä, siksi uskovaisessa ei voi olla demoni ( paha henki). Pyhän Hengen voima ei sallisi demonin tuloa uskovaiseen.
Näin ajattelen, ja Raamatun Sanaa uskoen. Toki voi jollakin uskovaisella olla eri näkemys asiasta.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohätätila on täyttä valhettaPatrick Moore, yksi Greenpeacen perustajista, paljastaa The Epoch Timesin saamassa sähköpostissa syyt hänen lähtemiseensä Greenpeacesta, jotka olivat hyvin selvät:
"Poliittinen vasemmisto 'kaappasi' Greenpeacen, kun he tajusivat, että ympäristöliikkeessä oli rahaa ja valtaa. [Vasemmistolaiset] poliittiset aktivistit Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa muuttivat Greenpeacen tieteeseen perustuvasta järjestöstä poliittiseksi varainkeruuorganisaatioksi", Moore aloittaa.
Anteeksi, mutta nyt särähti tosi pahasti korvaan tua "Jumalan ylläpitämä maailma", koska jos tuo on totta, niin oikeasti odottaisin lempeämpää ja avuliasta Jumalaa, en sellaista joka loi minut rakastamaan samaa sukupuolta ja samalla sitoi minun kohtaloni tulla kärsimään sen takia ikuisuuden vain koska rakastan väärin. Tämän takia en voi luottaa kristin uskoon, mutta olen iloinen että muut ovat pystyneet löytämään rauhan ja vapauden siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohätätila on täyttä valhettaPatrick Moore, yksi Greenpeacen perustajista, paljastaa The Epoch Timesin saamassa sähköpostissa syyt hänen lähtemiseensä Greenpeacesta, jotka olivat hyvin selvät:
Anteeksi, mutta nyt särähti tosi pahasti korvaan tua "Jumalan ylläpitämä maailma", koska jos tuo on totta, niin oikeasti odottaisin lempeämpää ja avuliasta Jumalaa, en sellaista joka loi minut rakastamaan samaa sukupuolta ja samalla sitoi minun kohtaloni tulla kärsimään sen takia ikuisuuden vain koska rakastan väärin. Tämän takia en voi luottaa kristin uskoon, mutta olen iloinen että muut ovat pystyneet löytämään rauhan ja vapauden siitä.
Olen sitä mieltä ettei Jumala luonnut sinua kärsimään ikuisuutta tai luo ketään ihmistä sairaaksi.
Hän kuitenkin ylläpitää kaiken tämän maailmankaikkeuden ja rakastaa luotujaan.
Itse olen ollut uskossa kersasta asti. Silti oli vaikea elämänjakso 10 vuotta sitten ja jouduin olemaan masennuslääkkeillä 1,5 vuotta mutta ne auttoivat. Nyt sitten kärsin totaalisesta kyllästymisestä, jossa on vähän samoja merkkejä mitä masennuksessa. Ei itketä, kuten viime kerralla, mutta on kestoärsytys näin kauniisti ilman kirosanoja sanottuna päällä koko ajan. Mikään ei kiinnosta eikä huvita.
Puolisoni kärsi masennuksesta 10 vuotta, mutta nousi siitä ja uskossa hänkin. Yhdessä olemme tällaisia introvertteja ja pessimistisiä ihmisiä, jotka välillä vain odotamme parempaa tulevaa aikaa.
Siunausta kaikille uskoville, masennuksessa ja ärsytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta nyt särähti tosi pahasti korvaan tua "Jumalan ylläpitämä maailma", koska jos tuo on totta, niin oikeasti odottaisin lempeämpää ja avuliasta Jumalaa, en sellaista joka loi minut rakastamaan samaa sukupuolta ja
Jumala todella ylläpitää luomaansa maailmaa. Hän myös loi ihmisen omaksi kuvaksensa, antoi ihmiselle tietoisuuden ja täysin vapaan tahdon. Jos sanot että Jumala loi sinut rakastamaan samaa sukupuolta, niin kumoat jo tuon aiemman väitteen vapaasta tahdosta rakastaa ja silloin sinä uskot Jumalaan "omalla tavallasi" etkä totuudessa. Jeesus Kristus on täydellinen rakkaus ja hän tuli sovittamaan tämän maailman pahuuden, häneen uskomalla ja elämämme kokonaan hänelle antamalla, meillä on mahdollisuus luopua epäjumalistamme.
Manaamaan pahoja henkiä piti kirjoittaa.