Mitä kaikkea olet keksinyt syyksi kun et halua jatkaa tapailua?
Jos siis vaikka toinen ei miellytä ulkonäöltään tms. Totuutta kun ei kehtaa aina sanoa tuollaisissa asioissa.
Kommentit (46)
Totuuden. Mutta syynä ei ole ollut koskaan ulkonäkö. Miksi ap alunperinkään "tapailet" ihmisiä joiden ulkonäkö "ei miellytä"? Yrität nostaa huonoa itsetuntoasi kun et saa niitä "hyvännäköisiä"?
Typerästi annoin uteliaisuuden voittaa ja jatkoin tapailua, vaikka tyyppi vaikutti vastenmieliseltä. Elämäni suurin virhe! Olisinpa laittanut pelin poikki heti alkuunsa ja keksinyt sanoa jotakin, siis ihan mitä tahansa, päästäkseni nopeasti eroon tästä ihmisestä.
Olen aikuinen ihminen ja kerron, että en fakta tavata enää. Ei minun ole koskaan kenenkään ulkonäköä tarvinnut moittia, enkä ole syytä eritellyt. Minusta se riittää kun kertoo, ettei enää halua tavata.
Tapailun lopettamisen syy on ylipäätään sellainen, etten oikein ymmärrä, miksi kaikki haluaa sen väkisin tietää/kertoa. Mä sanoisin, että syyksi kannattaisi jätetylle riittää se, ettei kiinnosta, jos toinen on haluton puhumaan asiasta (silloin syy on sellainen, mikä loukkaa tai mille toinen ei voi mitään). Jos kyse olisi jostain järkevästä syystä (esim. että sai työn toiselta paikkakunnalta, eikä halua etäsuhdetta), niin kaikkihan sen sanoo kysymättäkin ja se on silloin ok ja uusi tilanne.
Eli en itse ikinä kysyisi syytä, jos toinen ei sellaista ala oma-aloitteisesti tarjoilemaan. Päin vastoin ärsytti, kun edellinen selitti, ettei pysty lapsiperhe-elämään, vaikka mun lapset oli hänellä tiedossa kokoajan (eli ei ollut mikään uusi tilanne), enkä mä edes kaipaisi mitään yhdessäasumiskuvioita, vaan mies itse halusi vielä biologisia lapsia, mikä tietysti edellyttäisi muuttoa yhteen ja mun tapauksessa myös yhteen mun olemassa olevien lasten kanssa. Ihan urpoa selittämistä. Olisi vaan sanonut, ettei kiinnosta, tai olisi alunperinkin jättänyt homman aloittamatta, kun kerran tiesi, että mulla on lapsia ja hän halusi ydinperheen.
Vierailija kirjoitti:
Totuuden. Mutta syynä ei ole ollut koskaan ulkonäkö. Miksi ap alunperinkään "tapailet" ihmisiä joiden ulkonäkö "ei miellytä"? Yrität nostaa huonoa itsetuntoasi kun et saa niitä "hyvännäköisiä"?
Tuossa ulkonäön miellyttämisessä ei ole aina kyse siitä, etteikö henkilö vaikka muiden mielestä olekin hyvännäköinen. Olemus vaan tuntuu omaan silmään epämiellyttävältä eikä sitä kuvasta edes huomaa.
Ulkonäköongelmat kyllä estää jo tutustumisen alunperinkin vai jätesäkissäkö se on ekoille treffeille tullut? Minä satuin tapaamaan vielä ihanamman ihmisen kun olin jo aiemmin aloittanut tapailun yhden tyypin kanssa. Sanoin että kemiat ei meillä kohdannut ja en ole valmis vielä suhteeseen.
Että toinen ansaitsee parempaa kuin minut, että hän on niin hieno ihminen etten minä koskaan olisi hänelle kyllin hyvä.
Ja sitten poistun paikalta ja hymyilen koko matkan kotiin.
En ole koskaan pitänyt tarpeellisena kertoa mitään muuta syytä kuin että ei tunnu siltä, että kannattaisi jatkaa tutustumista.
No olen ihan vaan sanonut, että en halua tapailla enää. Että ei kiinnosta tarpeeksi, ei tunnu hyvältä, en halua jatkaa.
Viimeksi taisin sanoa että hän ei seksuaalisilta kyvyiltään ole minulle riittävä.
Tää oli pakko sanoa koska tyyppi vain roikkui ja ulisi. Toimi!
Miksi mä olisin koskaan aloittanut tapailemaan jotain, jonka ulkonäkö olis pääsyy tapailun lopettamiseen? Eiköhän se ulkonäkö selviä heti ekalla tapaamisella. Se ei voi yllättää samalla tavalla kuin joku luonteenpiirre.
Jos joku ei haluaisi tavata mua enää niin en kyllä edes uskaltaisi kysyä syytä.
Kerran olen ollut sokkotreffeillä ja kun saavuin paikalle näin ihan silmänräpäyksen ajan miehen kasvoilla pettymyksen. Ihan kauhea hetki minulle. Treffit meni hyvin ja oli mukava ilta mutta ei hänestä mitään kuulunut koskaan. Enkä perään kysellyt.
Viimeksi taisin sanoa, että mulla ei ole nyt aikaa eikä kiinnostusta alkaa panostamaan uuteen ihmissuhteeseen.
Kyseessä oli uusi tuttavuus, jonka kanssa käytiin kerran ulkona. Tietysti tuossa alun tutustumisvaiheessa hänellä oli kova halu kirjoitella viestejä ihan ympäri vuorokauden ja yrittää varata joka ikiselle viikonlopulle näkemistä, mutta mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa näpytellä puhelimella ja haluan tehdä viikonloppuisin muutakin kun käydä tapaamassa tätä henkilöä.
Meillä ei siis ihan kohdannu odotukset ja ajatukset siitä, että miten paljon aikaa pitää toiseen käyttää.
Ulkonäön takia en ole ketään jättänyt, mutta luulen, että käyttäisin samanlaista "nyt ei pysty"-tyyppistä syytä.
Valehtelin että olen salannut lievän heikkolahjaisuuteni/kehitysvammaisuuteni. Syvä hiljaisuus laskeutui.
Aviomiehen kanssa alkanut mennä paremmin. Vaikkei siis koskaan olisi oikeasti huonosti mennytkään.
Kovastipa te valehtelette. Miksette voi kertoa sitä syytä suoraan?
Joku sanoi yllä toisen ilkeästä persoonasta. Jos tosta sanoisi sille ihmiselle, se voisi osata muuttaa käytöstään ja kehittyä ihmisenä.
Itse en alkaisi tapailla ihmistä, jonka ulkonäkö ei miellytä tarpeeksi. Sen näkee jo ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköongelmat kyllä estää jo tutustumisen alunperinkin vai jätesäkissäkö se on ekoille treffeille tullut? Minä satuin tapaamaan vielä ihanamman ihmisen kun olin jo aiemmin aloittanut tapailun yhden tyypin kanssa. Sanoin että kemiat ei meillä kohdannut ja en ole valmis vielä suhteeseen.
Sinäkin valehtelit, ehkä ettet loukkaisi häntä.
Mikset sanonut totuutta?
Vielä tollasessa tilanteessa. Hän saattaa helposti nähdä sut jossain uuden tyyppisi kanssa jossain ja tajuta, että olet vaan valehdellut syysi lopettaa tapailun. Ja tuo ei tule tuntumaan kivalta. Parempi olisi kertoa siis totuus.
Käyn ostamassa röökiä.
Ostin samalla uuden prepaid liittymän. Nainen oli selvästi hullu ja oli virhe viettää kesää hänen kanssaan.
No sitä tyypillistä, että mulla on vikaa päässä, ahdistaa eikä minusta ole tähän yms. yms.