Auto kaaharit. Miten nämä saadaan kuriin?
Näitä tapaa varsinkin maaseudun pikkuteillä ja isoillakin. Täällä maaseudulla tuntuvat kaahailevan liiankkn paljon. Tarvittaisiin poliiseja ja liikenne ratsioita rutkasti lisää teille. Ja niitä tuntuvia sakkoja jos ei muuten usko.
Nopeus rajoitusten noudattaminen on helppoa, jos muutenkin nuhteeton kansalainen. Kuten sääntöjen seuraaminen yleisestikin.
Kommentit (33)
Nyt kevään korvilla tämäkin ilmiö taas nostaa päätään. Posotellaan taajama liittymän ohitse 80 mittarissa vaikka nopeusrajoitus 60. Miten nämä saadaan kuriin? Olen samaa mieltä kuin ap, että lisää ratsioita tarvittaisiin. Ja silloin kun työläiset erityisesti liikennöi eli arkipäivisin klo 15-17 kun kotiin pääsevät. Monilla liian painava kaasujalka.
Taas näitä kontrollia joka puolelle vaativia yhteiskunnan tukipylväitä. Se on kuule kansalaisoikeus ajella välillä sitä vauhtia mikä hyvälle tuntuu...
Polttoaine on aivan liian halpaa. Vittuako nillitätte autoilun hinnakkuudesta jos ja kun on varaa kaahata?
Monestakin eri rikoksesta saa linnaa.
Silti niitä rikoksia tehdään.
Ei se sakkojen nostaminen ja poliisien lisääminen auta, ne kaahaa ketkä kaahaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä kontrollia joka puolelle vaativia yhteiskunnan tukipylväitä. Se on kuule kansalaisoikeus ajella välillä sitä vauhtia mikä hyvälle tuntuu...
Ei ole.
Liikenne valistusta, vastuullisuuden lisäämistä ja tuntuvampia sakkoja. Kyllä luulen, että jos poliisit ratsaisivat enemmän ja palkitsisivat ylinopeudesta kunnon sakoilla niin kaahailu vähenisi. Eipä tässä muuta keinoakaan taida olla tämän ongelman taklaamiseksi.
Sanni16kerava kirjoitti:
Monestakin eri rikoksesta saa linnaa.
Silti niitä rikoksia tehdään.
Ei se sakkojen nostaminen ja poliisien lisääminen auta, ne kaahaa ketkä kaahaa.
Sakkojen korottaminen ja poliisien lisääminen todellakin vähentäisi hurjastelijoiden määrää. Olisi hyvä, että jos jää vaikkapa kaksi kertaa sakon arvoisesta ylinopeudesta kiinni vuoden sisällä, niin kaahailijan auto takavarikoitaisiin valtiolle, eikä kaahalijalla olisi mahdollisuutta saada sitä takaisin. Törkeästä ylinopeudesta auto vietäisiin saman tien. Auto takavarikoitaisiin, vaikka se olisi jonkun toisen yksityishenkilön nimissä. Tosin siinä tilanteessa omistajalla/haltijalla olisi sopivan suurta maksua vastaan mahdollisuus lunastaa auto takaisin itselleen. Omistaja/haltija voisi kuitenkin jälkikäteen laillisesti periä maksun kaahailijalta. Toistuva saman yksityishenkilön laina-autolla kaahailu aiheuttaisi sen, että maksu kasvaisi, ja se osoitettaisiin suoraan omistajalle/haltijalle, eikä sitä voisi enää periä itse kaahailijalta. Jos autoaan lainaa jollekin, niin totta kai pitää olla tietoinen, millainen kuljettaja hän on.
Omaisuuden menetys on merkittävä pelote rikosten ehkäisemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanavammaa tuskin saa kuriin
Ja lauseen loppuun tulee piste.
Onko kuskeja linjoilla, jotta osaisitte valistaa meitä mistä tämä johtuu? Älkää vaan väittäkö että kiire on?
Pysyköön hidastelijat kotona. Minä ainakin ajan juuri niin lujaa kun haluan.
Olin tuollainen kaahailija. Aiheutin monta vaaratilannetta. Tajusin itse, että parempi etten aja enää autoa. Ehkä liian myöhään, mutta kuitenkin. En ole ajanut vuosiin autoa enkä aja enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Liikenne valistusta, vastuullisuuden lisäämistä ja tuntuvampia sakkoja. Kyllä luulen, että jos poliisit ratsaisivat enemmän ja palkitsisivat ylinopeudesta kunnon sakoilla niin kaahailu vähenisi. Eipä tässä muuta keinoakaan taida olla tämän ongelman taklaamiseksi.
Yli nopeus ei ole yhdys sana aivan kuin liikenne valistus.
Sitä on yritetty jo hevosaikana tuloksetta. Kaahausta ei kuriin saa mitenkään. Rahaa voidaan haaskata valistukseen ja rangaistuksia koventaa, mutta kaahaus jatkuu ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuskeja linjoilla, jotta osaisitte valistaa meitä mistä tämä johtuu? Älkää vaan väittäkö että kiire on?[/juote]
Tilannenopeus. Esim. Turun moottoritiellä on idioottimaista kinnata satasta vaikka keli on kuin kesällä. Satasta pitäisi ajaa vain sen takia että joku byrokraatti on päättänyt että pudotetaan jo valmiiksi alhainen rajoitus vielä alemmaksi ja kutsutaan sitä talvirajoitukseksi.
Itse lähden joskus maaseudun pikkuteille kaahailemaan.
Ette voi sille yhtään mitään! Joskus tulee sakkoja mutta so what -on se sen arvoista.
Poistamalla alle 60-vuotiailta miehiltä ajo-oikeuden, koska todennäköisin ylinopeutta menevä ajaja on keski-ikäinen mies, mutta vanhetessaan miehenkin kaasujalka kevenee.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden joskus maaseudun pikkuteille kaahailemaan.
Ette voi sille yhtään mitään! Joskus tulee sakkoja mutta so what -on se sen arvoista.
Maaseudun pikkuteillä suurempi riski kuin saada sakot on että se auto karkaa käsistä johonkin metsään ja kuolet kituliaasti ratin ja penkin väliin puristuksissa ennen kuin kukaan edes huomaa.
Sanni16kerava kirjoitti:
Monestakin eri rikoksesta saa linnaa.
Silti niitä rikoksia tehdään.
Ei se sakkojen nostaminen ja poliisien lisääminen auta, ne kaahaa ketkä kaahaa.
Valvonta ja suuri kiinnijäämisriski kyllä auttaa
Laitetaan kaikille teille 120 rajoitus ja lainkuuliaiset pysyy kuukauden kotona. Ainahan on pakko ajaa ylinopeutta