Suosittele jotain pienikokoista autoa malliltaan! Ei muita tarpeita kuin valmis vetokoukku ja automaattivaihteet :)
Ja mielellään nätin värinen, esim. sellaista kultaista Micraa olen ihaillut kun joskus nähnyt mutta onko noissa harvoin vetokoukkua perässä? Haluan fillarin mukaan niin siksi tarve sille.
Kommentit (36)
Siis ihan oikeasti jotain Micraa meinaat vaunun vetoon? Ensimmäisessä jyrkemmässä ylämäessä mennään kolmea kymppiä..
Minäkin olisin kiinnostunut juuri näistä ominaisuuksista. Vaikeaa on löytää pientä bensa automaattia vielä koukulla.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti jotain Micraa meinaat vaunun vetoon? Ensimmäisessä jyrkemmässä ylämäessä mennään kolmea kymppiä..
Lukemisen ymmärtämisessä haasteita?
Ap haluaa fillarin koukkuun, siihen hommaan on telineitä, painaa ehkä 5kg. Jopa Micra jaksaa vetää sen puutumatta.
Suosittelen apllle siis kultaista automaattimicraa vetokoukulla.
Voin olla väärässä, mutta mielestäni autoihin ei enää asenneta vetokoukkuja vakiona. Mutta sen asentaminen ei kovin montaa sataa euroa köyhdytä (kunhan viet suoraan alan liikkeeseen, etkä merkkiliikkeen kautta). Tietysti hintaan vaikuttaa sekin, onko kiinteä koukkua vai irrotettava. Kiinteä on edullisempi, mutta irrotettava kätevämpi.
Harvassa autossa on koukku vakiovarusteena.
Yleensä se tilataan lisävarusteena tai asennetaan jälkiasennuksena.
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Voin olla väärässä, mutta mielestäni autoihin ei enää asenneta vetokoukkuja vakiona. Mutta sen asentaminen ei kovin montaa sataa euroa köyhdytä (kunhan viet suoraan alan liikkeeseen, etkä merkkiliikkeen kautta). Tietysti hintaan vaikuttaa sekin, onko kiinteä koukkua vai irrotettava. Kiinteä on edullisempi, mutta irrotettava kätevämpi.
Mitä kätevää on irtokoukussa?
Ylimääräisiä irrallisia osia ja jumiutuvia mekanismeja, kaikenmaailman katoavista avaimista puhumattakaan.
Mulla on ollut kolmessa autossa irrotettava koukku, jokaisessa olen sen kerran laittanut kiinni ja antanut olla. Jaksa sitä typerää puljaamista.
Pyörätelineitä on kyllä myös koukuttomiin autoihin, mutta ne on sitten enempi mallikohtaisia joten kyllä itsekin mieluummin koukullista autoa pyörän roudaamiseen harkitsis. Nettiautossa pystyy hakemaan näppärästi Microja joissa on automaatti ja vetokoukku. Niitä löytyy tällä hetkellä vain kolme. Mutta jos löydät hyvän automaattivaihteisen yksilön niin koukun asennuttaminen ei ole kauhea projekti.
Automaatit on surkeita, ei kannata ostaa.
Honda Jazz, koukun voi tosiaan asennuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Niin.
Menee hän fillaritelineen asentamiseen ehkä minuutti, jos ei vedä röökiä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Nykyinen on paku vetokoukulla ja haluan pienemmän. Mielellään sillä vetokoukulla kun telinekin löytyy jo omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Ainakin Teslassa se on nimenomaan tehtaalla asennettava optio, ainakin jos haluaa kunnollisen koukun millä voi vetää vaunua. Jälkiasennettuja ei hyväksytä kuin pyörätelineiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Aika monessa avolavassa ja pakussa on.
Ja kuorma-autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Ainakin Teslassa se on nimenomaan tehtaalla asennettava optio, ainakin jos haluaa kunnollisen koukun millä voi vetää vaunua. Jälkiasennettuja ei hyväksytä kuin pyörätelineiksi.
Ap ajatteli micraa.
Tesla on varmaan heti kakkosvaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Ainakin Teslassa se on nimenomaan tehtaalla asennettava optio, ainakin jos haluaa kunnollisen koukun millä voi vetää vaunua. Jälkiasennettuja ei hyväksytä kuin pyörätelineiksi.
Ap ajatteli micraa.
Tesla on varmaan heti kakkosvaihtoehtona.
Juu ei Tesla mutta ei se Micrakaan ole kiveen hakattu. Ihastuin vaan siihen näkemääni kultaiseen yksilöön muotonsa puolesta (en tiedä sen vuosimallia tms mitään)
Käytettyä autoa etsiessä ei kannata rajata koukuttomia yksilöitä pois, kannattaa ostaa ennemmin hyväkuntoinen auto vaikka ilman koukkua ja asennuttaa siihen sitten sen koukun.
Vaikea ehdottaa mitään kun ei ole edes budjettia määritelty, tai jos kerran piikki on auki niin osta vaikka uusi Toyota Yaris.
Mini.