Suosittele jotain pienikokoista autoa malliltaan! Ei muita tarpeita kuin valmis vetokoukku ja automaattivaihteet :)
Ja mielellään nätin värinen, esim. sellaista kultaista Micraa olen ihaillut kun joskus nähnyt mutta onko noissa harvoin vetokoukkua perässä? Haluan fillarin mukaan niin siksi tarve sille.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Käytettyä autoa etsiessä ei kannata rajata koukuttomia yksilöitä pois, kannattaa ostaa ennemmin hyväkuntoinen auto vaikka ilman koukkua ja asennuttaa siihen sitten sen koukun.
Vaikea ehdottaa mitään kun ei ole edes budjettia määritelty, tai jos kerran piikki on auki niin osta vaikka uusi Toyota Yaris.
Se koukun asentaminen maksaa monta sataa, joskus vertailin kun tuota pakua olin ostamassa ja siihen sainkin valmiiksi koukun. Mutta sinänsä se pakutila on tarpeeton niin riittäisi muuten tuollainen joku pieni kauppakassi. Ihan malleja nyt kyselen kun en tiedä ulkoa juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin olla väärässä, mutta mielestäni autoihin ei enää asenneta vetokoukkuja vakiona. Mutta sen asentaminen ei kovin montaa sataa euroa köyhdytä (kunhan viet suoraan alan liikkeeseen, etkä merkkiliikkeen kautta). Tietysti hintaan vaikuttaa sekin, onko kiinteä koukkua vai irrotettava. Kiinteä on edullisempi, mutta irrotettava kätevämpi.
Mitä kätevää on irtokoukussa?
Ylimääräisiä irrallisia osia ja jumiutuvia mekanismeja, kaikenmaailman katoavista avaimista puhumattakaan.
Mulla on ollut kolmessa autossa irrotettava koukku, jokaisessa olen sen kerran laittanut kiinni ja antanut olla. Jaksa sitä typerää puljaamista.
Kätevää siinä on tietysti se, että sen saa irti, jos on tarvis (duh). Ja joidenkin mielestä vetokoukku on ruma ja laittavat sen paikoilleen vain, kun tarvitsee sitä.
Saat tehdä koukullasi, mitä haluat, mutta suosittelisin edes joskus irrottamaan sen, ettei jumiudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Ainakin Teslassa se on nimenomaan tehtaalla asennettava optio, ainakin jos haluaa kunnollisen koukun millä voi vetää vaunua. Jälkiasennettuja ei hyväksytä kuin pyörätelineiksi.
Ap ajatteli micraa.
Tesla on varmaan heti kakkosvaihtoehtona.Juu ei Tesla mutta ei se Micrakaan ole kiveen hakattu. Ihastuin vaan siihen näkemääni kultaiseen yksilöön muotonsa puolesta (en tiedä sen vuosimallia tms mitään)
Micra, Yaris, Pösö 206 esim eivät mitkään ole huonoja vaihtoehtoja. Mikä on budjetti?
Noilla malleilla pääsen hyvin selaamaan Nettiautoa :) Budjetti elää sen mukaan kunnes löytyy sopiva yksilö :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytettyä autoa etsiessä ei kannata rajata koukuttomia yksilöitä pois, kannattaa ostaa ennemmin hyväkuntoinen auto vaikka ilman koukkua ja asennuttaa siihen sitten sen koukun.
Vaikea ehdottaa mitään kun ei ole edes budjettia määritelty, tai jos kerran piikki on auki niin osta vaikka uusi Toyota Yaris.
Se koukun asentaminen maksaa monta sataa, joskus vertailin kun tuota pakua olin ostamassa ja siihen sainkin valmiiksi koukun. Mutta sinänsä se pakutila on tarpeeton niin riittäisi muuten tuollainen joku pieni kauppakassi. Ihan malleja nyt kyselen kun en tiedä ulkoa juuri mitään.
Ennen oli helppoa kun avasi vaan Tekniikan Maailman autohinnaston, sieltä löytyi kaikki myynnissä olevat uudet autot ja mallivaihtoehdot, nyt pitäisi selata jokaikisen automaahantuojan sivustot etsien sieltä mitä autoja on myynnissä. Missään ei taida olla näitä koottu yhteen paikkaan enää vuosikausiin.
Nykyään vielä kun on noita kaikenmaailman katumaastureita ja crossovereja, vaikka olen autoista kiinnostunut mies niin minäkin olen tippunut jo kärryiltä mitä kaikkea milläkin merkillä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin olla väärässä, mutta mielestäni autoihin ei enää asenneta vetokoukkuja vakiona. Mutta sen asentaminen ei kovin montaa sataa euroa köyhdytä (kunhan viet suoraan alan liikkeeseen, etkä merkkiliikkeen kautta). Tietysti hintaan vaikuttaa sekin, onko kiinteä koukkua vai irrotettava. Kiinteä on edullisempi, mutta irrotettava kätevämpi.
Ylimääräisiä irrallisia osia ja jumiutuvia mekanismeja, kaikenmaailman katoavista avaimista puhumattakaan.
Mulla on ollut kolmessa autossa irrotettava koukku, jokaisessa olen sen kerran laittanut kiinni ja antanut olla. Jaksa sitä typerää puljaamista.Kätevää siinä on tietysti se, että sen saa irti, jos on tarvis (duh). Ja joidenkin mielestä vetokoukku on ruma ja laittavat sen paikoilleen vain, kun tarvitsee sitä.
Saat tehdä koukullasi, mitä haluat, mutta suosittelisin edes joskus irrottamaan sen, ettei jumiudu.
Sitten kun ruoste on kerennyt sen koukun sitoa kiinni, sitä et enää irti saakaan, se on kuin hitsattu siihen. Lekalla jos mäiskii sitä koukkua lujasti, niin saattaa ennemmin tulla autoon vaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetokoukkua ei ole tehtaalta lähtiessä vakiona yhdessäkään autossa, se on lisävaruste joka asennetaan jälkikäteen autoon. Jos sulla on tällä hetkellä joku auto, halvemmaksi tulee asennuttaa siihen koukku kuin vaihtaa koko auto sellaiseen johon joku entinen omistaja on asennuttanut koukun.
Pyörä on ehkä helpompi heittää avolavan lavalle tai pakettiautoon mukaan kuin asennella se telineineen vetokoukkuun.
Ainakin Teslassa se on nimenomaan tehtaalla asennettava optio, ainakin jos haluaa kunnollisen koukun millä voi vetää vaunua. Jälkiasennettuja ei hyväksytä kuin pyörätelineiksi.
Ap ajatteli micraa.
Tesla on varmaan heti kakkosvaihtoehtona.Juu ei Tesla mutta ei se Micrakaan ole kiveen hakattu. Ihastuin vaan siihen näkemääni kultaiseen yksilöön muotonsa puolesta (en tiedä sen vuosimallia tms mitään)
Micra, Yaris, Pösö 206 esim eivät mitkään ole huonoja vaihtoehtoja. Mikä on budjetti?
Noilla malleilla pääsen hyvin selaamaan Nettiautoa :) Budjetti elää sen mukaan kunnes löytyy sopiva yksilö :)
Sopivan värinen siis ja vetokoukulla X-D
Joissakin käytetyissä autoissa voi olla peräkoukku asennettuna vaikka sitä ei ole myynti-ilmoituksessa mainittu. Tunnen tyypin, joka asentaa vetokoukkuja työkseen ja kyllä sille välillä tuodaan autoja koukun asennukseen, joissa on jo vetokoukku asennettuna (irrotettava tietenkin, kiinteähän on siinä näkyvillä). Ovat sitten olleet ihmeissään, kun myyjä (autoliike) ei ollut maininnut siitä. Mutta ei ne aina niin tarkkaan jaksa niitä tutkia.
Kunhan et sähköautoa osta. Oikeastaan muusta ei tarvitse välittääkään niin olet jo plussan puolella.
Volkswagen Polo tai Golf, Skoda Fabia, Hyundai i30, Toyota Yaris...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin kiinnostunut juuri näistä ominaisuuksista. Vaikeaa on löytää pientä bensa automaattia vielä koukulla.
Mun toiseks edellinen auto oli punainen Suzuki Swift, automaatti ja irrotettava vetokoukku. Yllättävän hyvä ajettava pikkuautoksi, mutta eipä siinä ihmeempää luksusta ollut. Oikein toimiva perusauto kuitenkin., luotettava, ei vuosihuoltoja kummempia korjaustarpeita, vm. 2014.
B-segmentti lienee se jota aloittaja hakee, kuten esim. Alfa-Romeo Mito, Citroen C3, Ford Fiesta, Honda Jazz, Kia Rio, Mazda 2, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206-207-208, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris ja VW Polo.
Edellämainitut perinteisiä autoja, noiden crossovereita ja katumaasturiversioita en edes tiedä kun ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
B-segmentti lienee se jota aloittaja hakee, kuten esim. Alfa-Romeo Mito, Citroen C3, Ford Fiesta, Honda Jazz, Kia Rio, Mazda 2, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206-207-208, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris ja VW Polo.
Edellämainitut perinteisiä autoja, noiden crossovereita ja katumaasturiversioita en edes tiedä kun ei kiinnosta.
Vielä unohtui mainita ainakin Hyundai i20 ja Suzuki Swift, valinnanvaraa tässä luokassa on siis runsain määrin.
Ford Fiesta näköjään tapetaan ensi vuonna ja tilalle ei tule uutta edullista pikkuautoa, vaan kalliita sähköautoja:
https://tyyliniekka.fi/hyvastit-pikkuautolegendalle-tayssahkoinen-puma-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kolmessa autossa irrotettava koukku, jokaisessa olen sen kerran laittanut kiinni ja antanut olla. Jaksa sitä typerää puljaamista.
En idé är den att du kan köra med bilen i hela Europa. Många länder tillåter inte en tom krok.
Åt den som skall köpa bil föreslår jag Honda e och som färg gul.