Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa kysytään onko vapaana?

Vierailija
26.10.2022 |

Auttakaa ymmärtämään aloittelijaa. Olen laittanut muutaman tavaran myyntiin toriin. Olen saanut monta onko vapaana? -viestiä. Kerron, että on vapaana eikä ostajista kuulu enää mitään. Miksi ihmiset tekevät tätä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siinä pitäisi tehdä kun pelkkä ostan ei vakuuta, ja jos myyjä jättää vastaamatta niin olet silloin nalkissa sen ostolupauksesi kanssa. Se kysymys onko vapaana on sama kuin tervehdys liikkeeseen mentäessä että myyjä ymmärtää kiinnostuneen asiakkaan olevan paikalla. 

"Ostan" tai "onko vapaana", molemmat hupiostajien vakioaloituksia. Lähtökohtaisesti tavara on "vapaana" eli myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy. Et kai ala kaupassakaan kyselemään onko tämä myytävänä????

Et ole selvästi ostellut torissa, mulle on sattunut todella usein niin että tuote jota yritän ostaa onkin jo ostettu ja unohtunut poistaa ilmoitus. Tai uusi on jo varattu.

Vierailija
42/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn aina ensin onko vapaana, koska ei voi tietää onko tavara enää myynnissä vai jo myyty ja unohdettu poistaa ilmoitus. Yleensä kyllä palaan takaisin keskustelemaan, mutta esim. lapselle lukiokirjoja ostaessa saatoin laittaa monelle henkilölle viestiä ja joillekkin sitten unohtui vastata, jos sain jo kirjan muualta, kun oli välillä kiire niitä ostaa.

Älä sitten ihmettele jos sulle ei vastata.

Jos tavara on jo myyty, niin myyjä varmaan ilmoittaa että on jo myyty ja poistaa ilmoituksen.

Olet siis turha kyselijä.

No, jos kaikki todellakin poistaisivat sen ilmoituksen, niin ei tarvitsisi kysellä! Mutta kun suuri osa ilmoituksista on sellaisia että oho, on myyty jo puoli vuotta sitten, mutta unohdin poistaa ilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siinä pitäisi tehdä kun pelkkä ostan ei vakuuta, ja jos myyjä jättää vastaamatta niin olet silloin nalkissa sen ostolupauksesi kanssa. Se kysymys onko vapaana on sama kuin tervehdys liikkeeseen mentäessä että myyjä ymmärtää kiinnostuneen asiakkaan olevan paikalla. 

"Ostan" tai "onko vapaana", molemmat hupiostajien vakioaloituksia. Lähtökohtaisesti tavara on "vapaana" eli myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy. Et kai ala kaupassakaan kyselemään onko tämä myytävänä????

Et ole selvästi ostellut torissa, mulle on sattunut todella usein niin että tuote jota yritän ostaa onkin jo ostettu ja unohtunut poistaa ilmoitus. Tai uusi on jo varattu.

Olen ollut torissa v:sta 2014 ja ostan keskimäärin kerran viikossa, saman verran myyn. Tosi harvoin tulee kohdalle että tavara on myyty, silloin jos näin on käynyt se on myyty juuri ja ilmoitusta ei ole ehditty poistamaan.

Omiin ilmoituksiin merkkaan aina jos varattu. Jos olen ostamassa ja varattu, ilmoitan että ostan jos kaupat peruuntuu. Aika usein peruuntuu, nämä hupiostajat kun häipyvät kun pitäisi maksaakin.

Vierailija
44/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn aina ensin onko vapaana, koska ei voi tietää onko tavara enää myynnissä vai jo myyty ja unohdettu poistaa ilmoitus. Yleensä kyllä palaan takaisin keskustelemaan, mutta esim. lapselle lukiokirjoja ostaessa saatoin laittaa monelle henkilölle viestiä ja joillekkin sitten unohtui vastata, jos sain jo kirjan muualta, kun oli välillä kiire niitä ostaa.

Älä sitten ihmettele jos sulle ei vastata.

Jos tavara on jo myyty, niin myyjä varmaan ilmoittaa että on jo myyty ja poistaa ilmoituksen.

Olet siis turha kyselijä.

No, jos kaikki todellakin poistaisivat sen ilmoituksen, niin ei tarvitsisi kysellä! Mutta kun suuri osa ilmoituksista on sellaisia että oho, on myyty jo puoli vuotta sitten, mutta unohdin poistaa ilmoituksen.

Ei ne ilmoitukset ole siellä kuin max kaksi kuukautta kun ylläpito poistaa, ellei myyjä vie niitä uudelleen myyntiin.

Vierailija
45/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt tätä samaa. Sen vielä ymmärrän, että kysytään, onko vapaana kun niin moni ei poista ilmoituksia, mutta miksi ne kysyvät sitä eivätkä enää vastauksen saatuaan palaa asiaan? Ihan muuten vaan kiinnosti jutella aiheesta, että ehheh, mites sun kirppistelyt menee?

Löysivät paremman/nopeammin/lähempää toisen? Ei kysymys ole lupaus ostaa vaan asia on vielä harkinnassa. Miksei vaan voi vastata viesteihin? Ei niihin tarvitse jäädä jumiin sen enempää.

Vierailija
46/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Torissa pitäisi olla joku vasta-alkajien kurssi, mistä näitä kirjoittamattomia sääntöjä voi muuten tietää? 😅

Itse juuri hiljattain ihmettelin suuresti, miksi myyjä ei vastannut viestiini kun olisin halunnut ostaa myymänsä tuotteen. Kirjoitin hänelle: "Hei! Olisin kiinnostunut ostamaan myymäsi tuotteen X, mikäli on vielä vapaana. Onnistuisiko postitus paikkakunnalle X? Voin maksaa postikulut."

Hän kai tulkitsi minut hupiostajaksi kun en heti kysynyt tilitietoja, vai mitä luulette? 🤔

Vierailija
47/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh! Torissa pitäisi olla joku vasta-alkajien kurssi, mistä näitä kirjoittamattomia sääntöjä voi muuten tietää? 😅

Itse juuri hiljattain ihmettelin suuresti, miksi myyjä ei vastannut viestiini kun olisin halunnut ostaa myymänsä tuotteen. Kirjoitin hänelle: "Hei! Olisin kiinnostunut ostamaan myymäsi tuotteen X, mikäli on vielä vapaana. Onnistuisiko postitus paikkakunnalle X? Voin maksaa postikulut."

Hän kai tulkitsi minut hupiostajaksi kun en heti kysynyt tilitietoja, vai mitä luulette? 🤔

Tietenkin ostaja maksaa postikulut. Mikä tuo paikkakunta oli, oliko ulkomailla. Jos pystyy postittamaan niin posti kulkee joka puolelle samanlailla, ei siis niin että Jyväskylään onnistuu postittamaan mutta Tampereelle ei.

Vierailija
48/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja armollisesti tarjoutuu maksamaan postituskulut, ettei myyjän tarvitse. Ostaja ei tiedä miten Posti toimii. Ei kaikki jaksa alkaa vääntämään tuollaisen pösilön kanssa jos fiksumpia ostajiakin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän