Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa kysytään onko vapaana?

Vierailija
26.10.2022 |

Auttakaa ymmärtämään aloittelijaa. Olen laittanut muutaman tavaran myyntiin toriin. Olen saanut monta onko vapaana? -viestiä. Kerron, että on vapaana eikä ostajista kuulu enää mitään. Miksi ihmiset tekevät tätä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tuotteesi ovat olleet myynnissä? Jos ilmoitus on vanhempi, niin varmista välillä itsekin onko se vielä kaupan - aika monella nimittäin jää vanhat ilmot pyörimään. Toinen selitys noille kyselijöille on, että eivät muista seurata sähköpostiaan aktiivisesti eli sun vastaus menee ohi. Ehkä ihmiset on niin tottuneita push-ilmoituksiin, niin eivät muista käydä erikseen seuraamassa saivatko vastausta

Vierailija
22/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siinä pitäisi tehdä kun pelkkä ostan ei vakuuta, ja jos myyjä jättää vastaamatta niin olet silloin nalkissa sen ostolupauksesi kanssa. Se kysymys onko vapaana on sama kuin tervehdys liikkeeseen mentäessä että myyjä ymmärtää kiinnostuneen asiakkaan olevan paikalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt useaan otteeseen tehnyt kauppoja Torissa ja koskaan ei ole ollut tällaisia ongelmia.Olen siis pääosin ollut ostajana ja laittanut lyhyen viestin jossa kysyn onko tuote vielä myynnissä,miten voin maksaa ja onnistuuko lähetys.Kun saan tiedot,kerron yhteystiedot ja maksan tuotteen ja postikulut samantien.Torin kautta olen tehnyt tosi kivoja löytöjä ja myyjätkin ovat olleet mukavia.Halusin vaan kertoa tämän kokemukseni että kaupat voi sujua hyvin ja varmaan suuressa osassa näin käykin.

Vierailija
24/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juu kysytään onko vielä myymättä ja sen jälkeen ei avata enää viestiketjua ollenkaan

Jep! Heille ei kannata vastata mitään. Sama niille, jotka kyselevät mittoja. Ei niitä kiinnosta onko vapaana tai ne mitat, kyselevät vain lämpimikseen. Hörhöä porukkaa. Niistä kyselijöistä ei kuulu enää mitään vaikka olis vapaana ja standardimitat. Myyn aina seuraavalle ja estän nuo kyselijät.

Vierailija
25/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä, joka välillä jättää vastaamatta. Kärsin pahasta migreenistä ja minulla voi olla useamman päivän migreeni, jolloin olen ihan pois pelistä. Välillä en enää kehtaa palata asiaan, että mitens tämä viikko sitten aloitettu kaupankäynti. Kun yhtäkkiä kaikki hommat jäävät sairauden takia hoitamatta niin siinä vaiheessa on aina paljon hommia rästissä ja tori on prioriteettilistan viimeisenä.

Vierailija
26/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ostajana ihmettelen, miksi jatkuvasti käy niin, että kun laitan myyjälle viestiä että ostan jos on vapaana, niin näkyy että myyjä on nähnyt viestin, mutta vastausta vain ei tule. Eikä myynti-ilmoitukset myöskään poistu, eli luulisi olevan vapaana. Ilmeisesti eivät oikeasti halua myydä, kun eivät voi edes viesteihin vastata, vaikka lukevat ne kyllä. Ärsyttävää.

Tuo "ostan jos on vapaana" on tyypillinen hupiostajan lause.

Kirjoita suoraan että haluan ostaa tämän postitettuna/noudettuna ja maksaisin käteisellä/tilisiirrolla tms.

No enpä tällaistakaan tiennyt kun en ikinä siellä ole myynyt mitään. En ole niin hyökkäävä ihminen että olisi luontevaa alkaa heti ensimmäisessä lauseessa vaatimaan tilitietoja tms, siksi aina kohteliaasti kysyn onko vapaana (kun monet eivät poista ilmoituksiaan tai merkitse niihin, että on varattu jo) ja ilmoitan että olen ostamassa. Pitää sitten muuttaa strategiaa ja katsoa alkaako tulla aina vastaus. Kyllähän useimmat vastaavat niihin onko vapaana -tiedusteluihin, niin eipä tullut mieleenkään että joidenkin mielestä se olisi automaattisesti joku k*setus. Tyhmää jos jäänyt tuollaisen stereotypian takia haluamiani tavaroita saamatta :(

Torikauppaa vuosikausia tehneenä voin kertoa että 9/10 "onko vapaana" -kyselijästä on hupikyselijöitä.  En itsekään niille nykyisin enää vastaan. Jos haluaa ostaa, niin luulisi osaavan laittaa viestin ostohalukkuudesta.

Vierailija
27/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tuotteesi ovat olleet myynnissä? Jos ilmoitus on vanhempi, niin varmista välillä itsekin onko se vielä kaupan - aika monella nimittäin jää vanhat ilmot pyörimään. Toinen selitys noille kyselijöille on, että eivät muista seurata sähköpostiaan aktiivisesti eli sun vastaus menee ohi. Ehkä ihmiset on niin tottuneita push-ilmoituksiin, niin eivät muista käydä erikseen seuraamassa saivatko vastausta

Ei ne siellä kauaa roiku, poistuvat automaattisesti ja täytyy manuaalisesti uusia jos haluaa jatkaa myyntiä. Sähköpostiakaan ei tartte seurata, kun omilla sivuilla näkyy punaisella kirkuva Viestien lukumäärä jos lukematta.

Vierailija
28/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että ostaja aloittaa kysymällä onko vapaana, mutta olen odottanut keskustelulle jatkoa. Minulla on sovelluksen ilmoitukset päällä ja vastaan yleensä heti, että on vapaana. Noin 1/10 yhteydenotosta on tällainen tyyppi joka ei vastaa, vaikka itse vastaan heti.

-ap

Vierailija
29/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ostajana ihmettelen, miksi jatkuvasti käy niin, että kun laitan myyjälle viestiä että ostan jos on vapaana, niin näkyy että myyjä on nähnyt viestin, mutta vastausta vain ei tule. Eikä myynti-ilmoitukset myöskään poistu, eli luulisi olevan vapaana. Ilmeisesti eivät oikeasti halua myydä, kun eivät voi edes viesteihin vastata, vaikka lukevat ne kyllä. Ärsyttävää.

Tuo "ostan jos on vapaana" on tyypillinen hupiostajan lause.

Kirjoita suoraan että haluan ostaa tämän postitettuna/noudettuna ja maksaisin käteisellä/tilisiirrolla tms.

No enpä tällaistakaan tiennyt kun en ikinä siellä ole myynyt mitään. En ole niin hyökkäävä ihminen että olisi luontevaa alkaa heti ensimmäisessä lauseessa vaatimaan tilitietoja tms, siksi aina kohteliaasti kysyn onko vapaana (kun monet eivät poista ilmoituksiaan tai merkitse niihin, että on varattu jo) ja ilmoitan että olen ostamassa. Pitää sitten muuttaa strategiaa ja katsoa alkaako tulla aina vastaus. Kyllähän useimmat vastaavat niihin onko vapaana -tiedusteluihin, niin eipä tullut mieleenkään että joidenkin mielestä se olisi automaattisesti joku k*setus. Tyhmää jos jäänyt tuollaisen stereotypian takia haluamiani tavaroita saamatta :(

Torikauppaa vuosikausia tehneenä voin kertoa että 9/10 "onko vapaana" -kyselijästä on hupikyselijöitä.  En itsekään niille nykyisin enää vastaan. Jos haluaa ostaa, niin luulisi osaavan laittaa viestin ostohalukkuudesta.

Sama kokemus, ne on jotain hörhöjä, jotka muuten vain kalastalee, että onko se sun tuote mennyt kaupaksi vai ei. Itse eivät ole ostamassa. Niille jos vastaa niin korkeintaan, että myyty sua seuraavalle. 😄

Vierailija
30/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siinä pitäisi tehdä kun pelkkä ostan ei vakuuta, ja jos myyjä jättää vastaamatta niin olet silloin nalkissa sen ostolupauksesi kanssa. Se kysymys onko vapaana on sama kuin tervehdys liikkeeseen mentäessä että myyjä ymmärtää kiinnostuneen asiakkaan olevan paikalla. 

"Ostan" tai "onko vapaana", molemmat hupiostajien vakioaloituksia. Lähtökohtaisesti tavara on "vapaana" eli myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy. Et kai ala kaupassakaan kyselemään onko tämä myytävänä????

Vierailija
31/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu kysytään onko vielä myymättä ja sen jälkeen ei avata enää viestiketjua ollenkaan

Jep! Heille ei kannata vastata mitään. Sama niille, jotka kyselevät mittoja. Ei niitä kiinnosta onko vapaana tai ne mitat, kyselevät vain lämpimikseen. Hörhöä porukkaa. Niistä kyselijöistä ei kuulu enää mitään vaikka olis vapaana ja standardimitat. Myyn aina seuraavalle ja estän nuo kyselijät.

Osittain samaa mieltä, mutta en mitoista. Jopa verkkokaupat ilmoittavat vaatteiden mitat vaikka niillä on palautusoikeus. En koskaan osta netistä vaatetta jos en tiedä mittoja, koko M tai 40 ei kerro mitään. Vastaan aina ja kerron jos ei olekaan sopiva mittojen perusteella. Yleensä on ja silloin kyllä ostan, en kysele koskaan huvikseni. Ja paljon ostan, joka viikko tulee vähintään yksi paketti.

Esim. paita S-kokoa voi olla samanmittainen kuin joku vastaava XL-kokoinen.

Vierailija
32/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä missään nalkissa ole. Jos myyjä ei vastaa vrk:n kuluessa, voit hyvin sanoa että ostit muualta kun ei kuulunut mitään ja oletit tavaran olevan myyty. Jos on myymässä jotain niin kyllä vrk:n kuluessa täytyy vastata.

Vierailija
33/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa että onko vielä myynnissä vai onko mennyt jo.

Vierailija
34/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee, onko vapaa, koska luulee olevansa Tinderissä.

Vierailija
35/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat selvästikin kiinnostuneet ainoastaan varatusta tavarasta.

Vierailija
36/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienovarainen johdatus hinnasta tinkimiseen.

Odotetaan vastausta "Joo vielä ei oo menny kaupaksi, saat 80 % alennuksella, kun tuut hakemaan - ja voin kyllä tuoda ovellesikin samaan hintaan"

Vierailija
37/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietyt tuotteet menevät heti, joten itse kysyn että onko vapaana koska aion ostaa, jos on.

Vierailija
38/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hienovarainen johdatus hinnasta tinkimiseen.

Odotetaan vastausta "Joo vielä ei oo menny kaupaksi, saat 80 % alennuksella, kun tuut hakemaan - ja voin kyllä tuoda ovellesikin samaan hintaan"

Tai sitten ihan vain hienovarainen johdatus ostamiseen.

Vierailija
39/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietyt tuotteet menevät heti, joten itse kysyn että onko vapaana koska aion ostaa, jos on.

Mutta sulle ei vastailla, jos viestisi on vain "onko vapaana". Ensimmäiset kyselyt tulee kun ilmoitus näkynyt 10 minuuttia.

Vierailija
40/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt satoja torikauppoja.

Jos sanon ostavani tuotteen, ostan kyllä sen ja maksan heti kun saan puhelinnumeron tai tilinumeron.

Joskus kysyn onko vapaa, jos kaivelen vanhoja ilmoituksia. Mutta silloinkin sanon ostavani ja ostan varmasti jos myyjä vastaa.

Mutta olen näköjään myös hörhö kyselijä, koska olen kysellyt tässä usean tuotteen mittoja ja jättänyt vastaamatta 3 henkilölle, kun ostin sen 4. asian jonka mitat olivat parhaat.

Jos olen vain kysynyt mittoja ja jättänyt asian siihen, en odota että tuotetta varataan minulle ollenkaan.

En itsekään varaisi kyselijälle joka ei selkeästi ole nyt ostamassa.

Saatan tehdä ostoksia torissa 5-10 asiasta yhtä aikaa ja niitä keskusteluja on paljon, niin kaikkia sitten en ole valitettavasti kiinnostunut ei kerkeä laittaa. Joka tapauksessa älkää varatko tuotteita jollekin joka vain kysyy eikä vastaa parissa tunnissa.

Tori-kaupoissa nopeat syövät ja hitaat eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän