Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa kysytään onko vapaana?

Vierailija
26.10.2022 |

Auttakaa ymmärtämään aloittelijaa. Olen laittanut muutaman tavaran myyntiin toriin. Olen saanut monta onko vapaana? -viestiä. Kerron, että on vapaana eikä ostajista kuulu enää mitään. Miksi ihmiset tekevät tätä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat löytäneet tuotteen muualta tai sitten se kiinnostu kysymyshetkellä, ei enää.

Vierailija
2/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sänkysi toinen laita vapaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia, siellä on välillä jotain ihan ihme tyyppejä kyselemässä.

Vierailija
4/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kysytään onko vielä myymättä ja sen jälkeen ei avata enää viestiketjua ollenkaan

Vierailija
5/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jotkut tomppelit ei poista niitä ilmotuksiaan välittömästi, ja jotkut antaa myös varata niitä myyntiin laittamiaan romuja.

Vierailija
6/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla joku päihdehörhö, joka selaa yöllä Toria ja innostuu siinä hetkessä kysymään. Seuraavana päivänä ei edes muista, että kyseli. Eikä palaa enää ikinä, koska ei ole rahaa.

Kaikenlaista kulkijaa tuollakin on.

Vierailija
7/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tätä samaa. Sen vielä ymmärrän, että kysytään, onko vapaana kun niin moni ei poista ilmoituksia, mutta miksi ne kysyvät sitä eivätkä enää vastauksen saatuaan palaa asiaan? Ihan muuten vaan kiinnosti jutella aiheesta, että ehheh, mites sun kirppistelyt menee?

Vierailija
8/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jotkut tomppelit ei poista niitä ilmotuksiaan välittömästi, ja jotkut antaa myös varata niitä myyntiin laittamiaan romuja.

Täh? Miten varaa? Minä ainakin teen kaupat sen kanssa, joka laittaa rahat tulemaan. Oli eka taikka viidestoista.

Niin kauan, kuin ilmoitus on Torissa, niin kauppa on tekemättä.

Vierailija
9/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas ostajana ihmettelen, miksi jatkuvasti käy niin, että kun laitan myyjälle viestiä että ostan jos on vapaana, niin näkyy että myyjä on nähnyt viestin, mutta vastausta vain ei tule. Eikä myynti-ilmoitukset myöskään poistu, eli luulisi olevan vapaana. Ilmeisesti eivät oikeasti halua myydä, kun eivät voi edes viesteihin vastata, vaikka lukevat ne kyllä. Ärsyttävää.

Vierailija
10/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostan tämän" -tyyppi on samaa sarjaa. Sekään ei yleensä enää palaa asiaan. Tosiostajat kysyvät heti miten voi maksaa tms.

Vierailija
11/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lakannut vastaamasta näihin onko vapaa kyselyihin. Vastaan niihin, jotka sanoo suoraan: turun hakemaan, koska sopii, käykö mobile pay. Tai ostan, osoite on x, maksu mb.

Vierailija
12/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMa omituinen lajinsa ovat nämä lyhyesti kommunikoivat. Saatetaan lähettää viesti, jossa lukee ainoastaan: 10 € ?

Vierailija
13/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kyselevät turhia. Vaikka kirjoittaa ilmoitukseen, että myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy, niin silti kysyvät.

Vierailija
14/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä maailman hitaimpia. Kysytään ja vastataan päivien päästä. Viestittely kestää ikuisuuden.

- Onko vapaa?

- Joo, kyllä on. Noudatko vai postitanko?

- Postitus. Saako 10 €:lla?

- Voin maksaa postikulut, sopiiko.

- Saako 5 €:lla?

- Valitettavasti en voi myydä niin halvalla, koska ne postikulutkin maksaa.

- Onko minkä mittainen? Laitatko mitat?

- Helma 45 cm, hiha 68 cm ja pituus 33,5 cm.

- Onko tuo väri sininen?

- Kyllä on, navy, kuten kuvasta näkyy.

- Voitko varata loppukuuhun, kun palkkani tulee?

- En voi luvata varmaksi. Jos joku nopeampi ehtii, niin se myydään hänelle.

- Palaan sit.

(Ei palaa. Ei edes loppukuusta.)

Vierailija
15/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMa omituinen lajinsa ovat nämä lyhyesti kommunikoivat. Saatetaan lähettää viesti, jossa lukee ainoastaan: 10 € ?

Ne on kauppamiehiä. Sehän on vastatarjous johon voi vastata että ok tai ilmoittaa sen summan jolla on valmis luopumaan. 

Vierailija
16/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ostajana ihmettelen, miksi jatkuvasti käy niin, että kun laitan myyjälle viestiä että ostan jos on vapaana, niin näkyy että myyjä on nähnyt viestin, mutta vastausta vain ei tule. Eikä myynti-ilmoitukset myöskään poistu, eli luulisi olevan vapaana. Ilmeisesti eivät oikeasti halua myydä, kun eivät voi edes viesteihin vastata, vaikka lukevat ne kyllä. Ärsyttävää.

Tuo "ostan jos on vapaana" on tyypillinen hupiostajan lause.

Kirjoita suoraan että haluan ostaa tämän postitettuna/noudettuna ja maksaisin käteisellä/tilisiirrolla tms.

Vierailija
17/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn aina ensin onko vapaana, koska ei voi tietää onko tavara enää myynnissä vai jo myyty ja unohdettu poistaa ilmoitus. Yleensä kyllä palaan takaisin keskustelemaan, mutta esim. lapselle lukiokirjoja ostaessa saatoin laittaa monelle henkilölle viestiä ja joillekkin sitten unohtui vastata, jos sain jo kirjan muualta, kun oli välillä kiire niitä ostaa.

Vierailija
18/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn aina ensin onko vapaana, koska ei voi tietää onko tavara enää myynnissä vai jo myyty ja unohdettu poistaa ilmoitus. Yleensä kyllä palaan takaisin keskustelemaan, mutta esim. lapselle lukiokirjoja ostaessa saatoin laittaa monelle henkilölle viestiä ja joillekkin sitten unohtui vastata, jos sain jo kirjan muualta, kun oli välillä kiire niitä ostaa.

Älä sitten ihmettele jos sulle ei vastata.

Jos tavara on jo myyty, niin myyjä varmaan ilmoittaa että on jo myyty ja poistaa ilmoituksen.

Olet siis turha kyselijä.

Vierailija
19/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on näitä maailman hitaimpia. Kysytään ja vastataan päivien päästä. Viestittely kestää ikuisuuden.

- Onko vapaa?

- Joo, kyllä on. Noudatko vai postitanko?

- Postitus. Saako 10 €:lla?

- Voin maksaa postikulut, sopiiko.

- Saako 5 €:lla?

- Valitettavasti en voi myydä niin halvalla, koska ne postikulutkin maksaa.

- Onko minkä mittainen? Laitatko mitat?

- Helma 45 cm, hiha 68 cm ja pituus 33,5 cm.

- Onko tuo väri sininen?

- Kyllä on, navy, kuten kuvasta näkyy.

- Voitko varata loppukuuhun, kun palkkani tulee?

- En voi luvata varmaksi. Jos joku nopeampi ehtii, niin se myydään hänelle.

- Palaan sit.

(Ei palaa. Ei edes loppukuusta.)

Fiksu myyjä laittaa tuotteen mitat heti ilmoitukseen, myös värin. Värit vaihtelevat eri koneissa ja muutenkin voi olla vaikea erottaa esim. mustaa tummansinisesta, beigeä roosasta, ja hakusanojen takiakin värit kannattaa laittaa.

Vierailija
20/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "ostan jos on vapaana" on tyypillinen hupiostajan lause.

Kirjoita suoraan että haluan ostaa tämän postitettuna/noudettuna ja maksaisin käteisellä/tilisiirrolla tms.

No enpä tällaistakaan tiennyt kun en ikinä siellä ole myynyt mitään. En ole niin hyökkäävä ihminen että olisi luontevaa alkaa heti ensimmäisessä lauseessa vaatimaan tilitietoja tms, siksi aina kohteliaasti kysyn onko vapaana (kun monet eivät poista ilmoituksiaan tai merkitse niihin, että on varattu jo) ja ilmoitan että olen ostamassa. Pitää sitten muuttaa strategiaa ja katsoa alkaako tulla aina vastaus. Kyllähän useimmat vastaavat niihin onko vapaana -tiedusteluihin, niin eipä tullut mieleenkään että joidenkin mielestä se olisi automaattisesti joku k*setus. Tyhmää jos jäänyt tuollaisen stereotypian takia haluamiani tavaroita saamatta :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan