Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein 2 sankoa suppilovahveroita

Vierailija
26.10.2022 |

Pojalle. Miniäkandi, jonka kanssa hän asuu, oli kauhistunut. En syö tommosia, mitä niistä edes tehdään.
Toin kotiin. Äkkiähän niistä oli pannulla kuumennettu nesteet pois ja pakastimeen.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, sieniä. Ne on oravien ja matojen ruokaa, ei ihmisen. Mulla noita kasvoi takapihalla, haravoin ne samaan kasaan lehtien kanssa.

No sitäpä just, et kaikilla on makunsa. Itse kaadoin tontilta kirsikkapuut ja omenapuun, yök.

Vierailija
42/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää nuorikaan vaan perheenäiti, enkä ota vastaan anopilta 2 sankollista suppilovahveroita. Niitä siivotaan, keitetään ja pakataan pari tuntia, minkä lisäksi rasiat vie tilaa pakastimesta, joka on muutenkin täysi syksyllä. Jos kuivaa, niin maksan sähköstä tällä hetkellä 38snt/kWh, enkä todellakaan kuivaa yökausia sieniä anopin mieliksi.

En ota vastaan myöskään anopin omenasäkillisiä, ainoastaan syöntiomenoita ja parin omenapaistoksen verran. Sienet kerään itse, sen verran kuin haluan niitä syödä ja säilöä. Jos en keräisi itse, anoppi voisi tarjota omiaan ja ottaisin max. 3 litraa, en todellakaan 20 litraa mitä aloittaja tarjoaa. En minäkään pakota anoppia ottamaan meidän sieniä, perunoita tai porkkanoita, joita kasvatan.

Perkaamattomat suppilovahverot ovat suurissa määrin ongelmajätettä, kukaan ei halua, itse ei tule käytettyä ja kaupaksi ei mene. Itse jätän metsään ylimääräiset, en ala pakottaa tuttaville. Suosittelen samaa myös aloituksen anopille. Tai opeta se poikasi kokkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten paskimpia sieniä mitä Suomen metsissä on.

Vierailija
44/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kieltämättä mietin, että veisin 20 kg perunoita, 30 litraa suppiksia, lavan omenoita ja 10 litraa sekalaisia rouskuja anopin kerrostaloasuntoon, kuten hän tuo meille ylimääräisiä sieniään. Sitten paheksuisin AV:lla, jos anoppi kieltäytyisi ottamasta vastaan. :D

Vierailija
45/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi helpoimpia löydettäviä, tunnistettavia, kerättäviä, käsiteltäviä ja hyvän makuinen. Mikä ongelma?

Vierailija
46/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi helpoimpia löydettäviä, tunnistettavia, kerättäviä, käsiteltäviä ja hyvän makuinen. Mikä ongelma?

Ihan jees sieni. Mutta maultaan melko vaatimaton mielestäni. Harmi, että tämä vuosi on ainakin täällä Pirkanmaalla ollut todella surkea sienten suhteen. Mitään muuta ei ole ollut, eikä tietenkään enää tulekaan, koska yöpakkasia on jo ollut. Mutta suppis.... no jaa. Ei se nyt mikään huippumakuelämys sinänsä ole.

-eri

Vierailija
47/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma edelleen se paska maku. Oikeasti hyviä sieniä ovat mm. herkkutatti, mustavahakas, mustatorvisieni, kantarelli ja kuusilahokka. Harvoin näitä anopit kantaa sankokaupalla. Jos näin käy, ne voi helposti myydä mihin tahansa. Suppis on myöhäissyksyn roskasieni, jota ei kannata sädekehän vuoksi kerätä vaikka se onkin helppoa.

Vierailija
48/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma edelleen se paska maku. Oikeasti hyviä sieniä ovat mm. herkkutatti, mustavahakas, mustatorvisieni, kantarelli ja kuusilahokka. Harvoin näitä anopit kantaa sankokaupalla. Jos näin käy, ne voi helposti myydä mihin tahansa. Suppis on myöhäissyksyn roskasieni, jota ei kannata sädekehän vuoksi kerätä vaikka se onkin helppoa.

Älä nyt noin vahvasti tuomitse suppista. Monille se sopii juuri ensisieneksi, koska on helposti tunnistettava kantarellin ohella. Eikä se nyt paskalle maistu. Mieto maku siinä on ja sen vuoksi sopii juuri aloittelijoille.  Älä ole noin jyrkkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan