Onko tämä terveellinen vai epäterveellinen päivällisruoka? 7 pinaattiohukaista, mansikkahilloa paljon, italiansalaattia
kaikki siis valmispakkauksista otettu. Vaikea tietää
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään terveellistä. Tee itse ruoat. Valmisruoka on paskaa.
LOL, eiköhän ne oo ihan samat raaka-aineet pinaattiletuissa teki sen kuka tahansa! samoin mansikkahilloissa yms
Pinaattiletut ei lainkaan ole kaupan epäterveellisimpiä eineksiä. Ei ehkä terveellisin ruoka, mutta ei myöskään epäterveellisin.
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempi versio tästä: tomaatti-kinkku-munakas ja vihanneksia (+ leipää), mansikat jälkiruoaksi.
Mikä vika pinaatissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL, eiköhän ne oo ihan samat raaka-aineet pinaattiletuissa teki sen kuka tahansa! samoin mansikkahilloissa yms
Sanoinko että täytyy tehdä pinaattilettuja ja hilloa? En sanonut!
MARJOJA ON KEHOITETTU lisäämään joka aterialle! Samoin kasviksia!! Lihaa hyvin vähän jos ollenkaan.
Teen juuri kuten on neuvottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempi versio tästä: tomaatti-kinkku-munakas ja vihanneksia (+ leipää), mansikat jälkiruoaksi.
Mikä vika pinaatissa on?
Osta tuoretta pinaattia ja laita sitä tuoreen salaatin sekaan.
Ei mitään terveellistä tuossa ateriassa !
Kaupan eines Pinaattiletut : niissä on pinaattia VAIN VÄRI ..... Siis ei mitään kelvollista.
Itse tehdyt Pinaattiletut ovat toista maata, jos siihen laittaa esim . 2 pussia pakastepinaatti paloja.
Mansikkahillo.... Niin sama kuin söisi puoli pussia IRTOKARKKEJA.
Italian salaatti, rasvaista majoneesia, hiilihydraatti-makaroneja, kasviksia vain siellä täällä, vähän kuin mausteena.
Tuolle aterialle terveydellisyydestä arvosana 5.
Vanhan kouluasteikon mukaan ( 4 - 10 )
Mutta toki parempi tuo , kuin olla nälissään,jos muuhun ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika pinaatissa on?
Osta tuoretta pinaattia ja laita sitä tuoreen salaatin sekaan.
Babypinaattia. Tavallista pinaattia ei suositella käyttämään raakana sen sisältämän nitriittimäärän vuoksi. Se kannattaa ryöpätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten pinaattiohukaiset:
Ainesosat: vehnäjauho, vesi, pinaatti 16 % (Suomi), kananmuna, margariini (rapsiöljy, emulgointiaine E 471, suola), vehnä- ja riisitärkkelys, dekstroosi, sokeri, jodioitu suola, auringonkukkaöljy, vehnä- ja maitoproteiinivalmiste, nostatusaineet (E 450, E 500), aromit
Väittäisin, että kotona tehdyistä pinaattiohukaisista ei noita kaikkia löydy.
Ja kannattaa katsoa sitä mansikkahilloa, että montako prosenttia siitä oikeasti on mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä teen "mansikkahilloa", otan kotimaiset mansikat paksteesta ja soseutan.
Saarioisten äidin esimies pirauttaa latviaan ja tilaa vettä, sokeria (glukoosisiirappia), rypälemehua, 5% kiinalaisia mansikoita, gelatiinia ja säilöntäainetta keitettynä liisteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Välillä saa kyllä herkutella . Kunhan et syö tuollaista kovin usein .
Herkutella??? Tuollaisella sonnalla??
Tässä myös Atrian italiansalaatin ainesosat, aika monelta lisäaineelta ja pitkälle prosessoidulta turhakkeelta (tärkkelys eli sokeri) välttyisi, kun tekisi senkin itse:
Ainesosat: majoneesi (rypsiöljy, vesi, sokeri, etikka, sinappi (vesi, sokeri, sinapinsiemen, suola, rypsiöljy, etikka, väri sokerikulööri, säilöntäaine natriumbentsoaatti, valkopippuri), kananmunankeltuainen, muunnettu maissitärkkelys, jodioitu suola, sakeuttamisaine ksantaanikumi, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti, natriumbentsoaatti), aromi), spagetti (vehnä), porkkana, säilykekurkku (kurkku, makeutusaine sakariini, aromit), herne, leikkelemakkara 7 % (viljaporsaanliha, perunatärkkelys, dekstroosi, säilöntäaine natriumnitriitti, mausteet (mm. chili), aromi). Viljaporsaanlihan alkuperä Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten äidin esimies pirauttaa latviaan ja tilaa vettä, sokeria (glukoosisiirappia), rypälemehua, 5% kiinalaisia mansikoita, gelatiinia ja säilöntäainetta keitettynä liisteriksi.
Saarioinen ei itse asiassa ollut muistaakseni edes huonoimmasta päästä, kun Hesarissa ihan muutama päivä sitten vertailtiin mm. hilloja. Tässä Saarioisten mansikkahillo:
Mansikka, sokeri, vesi, sakeuttamisaineet (E 440, E 415), happamuudensäätöaine (E 330), säilöntäaine (E 202). 100 g tuotetta sisältää 41 g marjaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä myös Atrian italiansalaatin ainesosat, aika monelta lisäaineelta ja pitkälle prosessoidulta turhakkeelta (tärkkelys eli sokeri) välttyisi, kun tekisi senkin itse:
Ainesosat: majoneesi (rypsiöljy, vesi, sokeri, etikka, sinappi (vesi, sokeri, sinapinsiemen, suola, rypsiöljy, etikka, väri sokerikulööri, säilöntäaine natriumbentsoaatti, valkopippuri), kananmunankeltuainen, muunnettu maissitärkkelys, jodioitu suola, sakeuttamisaine ksantaanikumi, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti, natriumbentsoaatti), aromi), spagetti (vehnä), porkkana, säilykekurkku (kurkku, makeutusaine sakariini, aromit), herne, leikkelemakkara 7 % (viljaporsaanliha, perunatärkkelys, dekstroosi, säilöntäaine natriumnitriitti, mausteet (mm. chili), aromi). Viljaporsaanlihan alkuperä Suomi
Kuka laittaa majoneesiin sokeria? Paitsi tietysti Atria....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten pinaattiohukaiset:
Ainesosat: vehnäjauho, vesi, pinaatti 16 % (Suomi), kananmuna, margariini (rapsiöljy, emulgointiaine E 471, suola), vehnä- ja riisitärkkelys, dekstroosi, sokeri, jodioitu suola, auringonkukkaöljy, vehnä- ja maitoproteiinivalmiste, nostatusaineet (E 450, E 500), aromit
Väittäisin, että kotona tehdyistä pinaattiohukaisista ei noita kaikkia löydy.
Ja kannattaa katsoa sitä mansikkahilloa, että montako prosenttia siitä oikeasti on mansikoita.
unohat että itsetehdyissä voi olla palamistuotteita karsinogeenejä, likaa, bakuja, liikaa rasvaa, liikaa sokeria yms. Pilaantuneita aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioinen ei itse asiassa ollut muistaakseni edes huonoimmasta päästä, kun Hesarissa ihan muutama päivä sitten vertailtiin mm. hilloja. Tässä Saarioisten mansikkahillo:
Mansikka, sokeri, vesi, sakeuttamisaineet (E 440, E 415), happamuudensäätöaine (E 330), säilöntäaine (E 202). 100 g tuotetta sisältää 41 g marjaa.
Monessa on sokeria enempi kuin mansikkaa.
Ei ihme, että suomalaiset on lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa majoneesiin sokeria? Paitsi tietysti Atria....
Kaikissa ohjeissa lukee sokeri. Itsekin aina laitan, tasapainottamaan suolaa ja etikkaa/sitruunanmehua. Ei sitä desitolkulla laiteta. Ihan peruskokkausta. Kaikkeen mihin laitetaan hapanta, kuuluu laittaa myös imelää.
Ai niin, kaikki muut ateriat ap tietysti syö terveellisesti...