Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä terveellinen vai epäterveellinen päivällisruoka? 7 pinaattiohukaista, mansikkahilloa paljon, italiansalaattia

Vierailija
26.10.2022 |

kaikki siis valmispakkauksista otettu. Vaikea tietää

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mikä tuossa mielestäsi on terveellistä. Pinaatti? Joka prosessoidaan teollisesti pinaattiohukaisiksi, joista suurin osa on jauhoja, suolaa ja ehkä jopa sokeria. Hillo, jossa mansikat on prosessoitu sokerin kanssa sotkuksi, joka ei sisällä mitään mansikoiden terveysvaikutuksista? Italiansalaatti, jossa ei ole mitään tuoretta, sen sijaan kovia rasvoja? Jokin muu, mitä en nyt oivalla?

mitenniin sotkuksi, ihan isoja mansikoita siinä on.

Italiansalaatissa on herneitä, spagetinpaloja, lihapaloja.

Pinaattiletuissa on tietty pinaattia ja kaipa rautaa?

oot iha sekasi

Entä mistä saat kuitua? Laskepa huviksesi ravintoarvot käyttämällä esim. fineli.fi sivustoa.

SIIS tämähän on vain PÄIVÄLLINEN, ei KOKO päivän ruuat!!

mitä ihmettä...???

Ai niin, kaikki muut ateriat ap tietysti syö terveellisesti...

Vierailija
22/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok on joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään terveellistä. Tee itse ruoat. Valmisruoka on paskaa.

LOL, eiköhän ne oo ihan samat raaka-aineet pinaattiletuissa teki sen kuka tahansa! samoin mansikkahilloissa yms

Vierailija
24/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut ei lainkaan ole kaupan epäterveellisimpiä eineksiä. Ei ehkä terveellisin ruoka, mutta ei myöskään epäterveellisin.

Vierailija
25/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisempi versio tästä: tomaatti-kinkku-munakas ja vihanneksia (+ leipää), mansikat jälkiruoaksi.

Mikä vika pinaatissa on?

Vierailija
26/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL, eiköhän ne oo ihan samat raaka-aineet pinaattiletuissa teki sen kuka tahansa! samoin mansikkahilloissa yms

Sanoinko että täytyy tehdä pinaattilettuja ja hilloa? En sanonut!

Vierailija
27/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARJOJA ON KEHOITETTU lisäämään joka aterialle! Samoin kasviksia!! Lihaa hyvin vähän jos ollenkaan.

Teen juuri kuten on neuvottu. 

Vierailija
28/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisempi versio tästä: tomaatti-kinkku-munakas ja vihanneksia (+ leipää), mansikat jälkiruoaksi.

Mikä vika pinaatissa on?

Osta tuoretta pinaattia ja laita sitä tuoreen salaatin sekaan.

Vierailija
29/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään terveellistä tuossa ateriassa !

Kaupan eines Pinaattiletut : niissä on pinaattia VAIN VÄRI ..... Siis ei mitään kelvollista.

Itse tehdyt Pinaattiletut ovat toista maata, jos siihen laittaa esim . 2 pussia pakastepinaatti paloja.

Mansikkahillo.... Niin sama kuin söisi puoli pussia IRTOKARKKEJA.

Italian salaatti, rasvaista majoneesia, hiilihydraatti-makaroneja, kasviksia vain siellä täällä, vähän kuin mausteena.

Tuolle aterialle terveydellisyydestä arvosana 5.

Vanhan kouluasteikon mukaan ( 4 - 10 )

Mutta toki parempi tuo , kuin olla nälissään,jos muuhun ei ole varaa.

Vierailija
30/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika pinaatissa on?

Osta tuoretta pinaattia ja laita sitä tuoreen salaatin sekaan.

Babypinaattia. Tavallista pinaattia ei suositella käyttämään raakana sen sisältämän nitriittimäärän vuoksi. Se kannattaa ryöpätä.

Vierailija
31/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten pinaattiohukaiset:

Ainesosat: vehnäjauho, vesi, pinaatti 16 % (Suomi), kananmuna, margariini (rapsiöljy, emulgointiaine E 471, suola), vehnä- ja riisitärkkelys, dekstroosi, sokeri, jodioitu suola, auringonkukkaöljy, vehnä- ja maitoproteiinivalmiste, nostatusaineet (E 450, E 500), aromit

Väittäisin, että kotona tehdyistä pinaattiohukaisista ei noita kaikkia löydy.

Ja kannattaa katsoa sitä mansikkahilloa, että montako prosenttia siitä oikeasti on mansikoita.

Vierailija
32/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä teen "mansikkahilloa", otan kotimaiset mansikat paksteesta ja soseutan.

Saarioisten äidin esimies pirauttaa latviaan ja tilaa vettä, sokeria (glukoosisiirappia), rypälemehua, 5% kiinalaisia mansikoita, gelatiinia ja säilöntäainetta keitettynä liisteriksi.

Vierailija
33/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä saa kyllä herkutella . Kunhan et syö tuollaista kovin usein .

Herkutella???  Tuollaisella sonnalla??

Vierailija
34/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä myös Atrian italiansalaatin ainesosat, aika monelta lisäaineelta ja pitkälle prosessoidulta turhakkeelta (tärkkelys eli sokeri) välttyisi, kun tekisi senkin itse:

Ainesosat: majoneesi (rypsiöljy, vesi, sokeri, etikka, sinappi (vesi, sokeri, sinapinsiemen, suola, rypsiöljy, etikka, väri sokerikulööri, säilöntäaine natriumbentsoaatti, valkopippuri), kananmunankeltuainen, muunnettu maissitärkkelys, jodioitu suola, sakeuttamisaine ksantaanikumi, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti, natriumbentsoaatti), aromi), spagetti (vehnä), porkkana, säilykekurkku (kurkku, makeutusaine sakariini, aromit), herne, leikkelemakkara 7 % (viljaporsaanliha, perunatärkkelys, dekstroosi, säilöntäaine natriumnitriitti, mausteet (mm. chili), aromi). Viljaporsaanlihan alkuperä Suomi

Vierailija
35/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten äidin esimies pirauttaa latviaan ja tilaa vettä, sokeria (glukoosisiirappia), rypälemehua, 5% kiinalaisia mansikoita, gelatiinia ja säilöntäainetta keitettynä liisteriksi.

Saarioinen ei itse asiassa ollut muistaakseni edes huonoimmasta päästä, kun Hesarissa ihan muutama päivä sitten vertailtiin mm. hilloja. Tässä Saarioisten mansikkahillo:

Mansikka, sokeri, vesi, sakeuttamisaineet (E 440, E 415), happamuudensäätöaine (E 330), säilöntäaine (E 202). 100 g tuotetta sisältää 41 g marjaa.

Vierailija
36/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä myös Atrian italiansalaatin ainesosat, aika monelta lisäaineelta ja pitkälle prosessoidulta turhakkeelta (tärkkelys eli sokeri) välttyisi, kun tekisi senkin itse:

Ainesosat: majoneesi (rypsiöljy, vesi, sokeri, etikka, sinappi (vesi, sokeri, sinapinsiemen, suola, rypsiöljy, etikka, väri sokerikulööri, säilöntäaine natriumbentsoaatti, valkopippuri), kananmunankeltuainen, muunnettu maissitärkkelys, jodioitu suola, sakeuttamisaine ksantaanikumi, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti, natriumbentsoaatti), aromi), spagetti (vehnä), porkkana, säilykekurkku (kurkku, makeutusaine sakariini, aromit), herne, leikkelemakkara 7 % (viljaporsaanliha, perunatärkkelys, dekstroosi, säilöntäaine natriumnitriitti, mausteet (mm. chili), aromi). Viljaporsaanlihan alkuperä Suomi

Kuka laittaa majoneesiin sokeria? Paitsi tietysti Atria....

Vierailija
37/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten pinaattiohukaiset:

Ainesosat: vehnäjauho, vesi, pinaatti 16 % (Suomi), kananmuna, margariini (rapsiöljy, emulgointiaine E 471, suola), vehnä- ja riisitärkkelys, dekstroosi, sokeri, jodioitu suola, auringonkukkaöljy, vehnä- ja maitoproteiinivalmiste, nostatusaineet (E 450, E 500), aromit

Väittäisin, että kotona tehdyistä pinaattiohukaisista ei noita kaikkia löydy.

Ja kannattaa katsoa sitä mansikkahilloa, että montako prosenttia siitä oikeasti on mansikoita.

unohat että itsetehdyissä voi olla palamistuotteita karsinogeenejä, likaa, bakuja, liikaa rasvaa, liikaa sokeria yms. Pilaantuneita aineita.

Vierailija
38/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioinen ei itse asiassa ollut muistaakseni edes huonoimmasta päästä, kun Hesarissa ihan muutama päivä sitten vertailtiin mm. hilloja. Tässä Saarioisten mansikkahillo:

Mansikka, sokeri, vesi, sakeuttamisaineet (E 440, E 415), happamuudensäätöaine (E 330), säilöntäaine (E 202). 100 g tuotetta sisältää 41 g marjaa.

Monessa on sokeria enempi kuin mansikkaa.

Vierailija
39/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että suomalaiset on lihavia.

Vierailija
40/43 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa majoneesiin sokeria? Paitsi tietysti Atria....

Kaikissa ohjeissa lukee sokeri. Itsekin aina laitan, tasapainottamaan suolaa ja etikkaa/sitruunanmehua. Ei sitä desitolkulla laiteta. Ihan peruskokkausta. Kaikkeen mihin laitetaan hapanta, kuuluu laittaa myös imelää.