Milloin tähän alempaan huoneenlämpötilaan tottuu?
Mulla on villasukat, säärystimet, kevyttoppatakki ja kissa sylissä mutta silti paleltaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun salainen "ase" on lämpöhuopa, electric blanket. Aluslakanan alle laitettava sähkövastuksellinen huopa, joka on hyvin yleisedti käytössä esim. briteissä ja etelä-Euroopassa talvikausina.
Min vanhemmilla käynyt hoitsu sanoi menneensä vanhuksen luo, joka istui keinutuolissa torkkumaasa ja sen päällä oleva sähköpeite oli tulessa.
Ehdittiin pelastaa.
Useampi on pudottanut päälleen palavan tupakan.
Sähköpeitteitä käytetään enemmän USA:ssa.
Kaikissa noissa on varoitus, ettei saa antaa lapsen, eläimen, toiminta- tai käsityskyvyltään rajoittuneen/invalidin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään julkisissa tiloissa vielä törmännyt tähän lämpötilan alentamiseen, vaikka siitä jo etukäteen iloitsin. Eilen olin taas harrastuksessani, joka järjestetään läheisellä alakoululla. Siellä on valehtelematta 25 astetta aina. Pitää vaihtaa siellä kesävaatteisiin, että pystyy olemaan sen kaksi tuntia. En kestä tuollaisia lämpötiloja ollenkaan. Onneksi kotona voi olla niin viileässä kuin haluaa. Että eikö nämä säästötalkoot koske lainkaan julkisia tiloja, pelkästään kotitalouksia?
Ainakin valtion virastoissa on laskettu lämpötiloja. Mutta taitaa olla "astetta alemmas"-kampanjan mukaisesti yksi aste kylmempää eli eihän sitä tuollaisesta 25 asteesta huomaa, ellei päivittäin käy pidempiä aikoja siellä.
Paranna fyysistä kuntoa,laihduta.
Tämä on ihme juttu. Eikö tosiaan voitaisi vaikka vuokrata/myydä asuntoja niin, että olisi kerrottu jokin minimilämpö, joita niissä talvella pidetään? Meitä on niin moneen lähtöön että joky yleissuositus 21 astetta oleskelutiloissa voi ´toiselle olla jatkuvaa palelua ja toiselle liian kuuma. Jos joissain asunnoissa olisi 18 astetta ja joissain 24 astetta niiin kaikilla olisi kivempaa. Lämpäkin on sentään tässä ankeassa Suomenmaassa asumisviihtyvyyttä lisäävä tekijä ainakin mun mielestä.
Onhan tuo nyt älytöntä palella kotona!
Sinulta puuttuu se olennainen, pyrit vain suojautumaan kylmältä.
Se mitä tarvitset on jotain mikä lämmittää, ja esimerkiksi tämä...
https://gemtrade.fi/product/kaulaketju-18k-kultaa-45-cm-hieno/
Tuo kaulassa, et mitään muuta edes tarvitse... ja tunnet lämmön leviävän.