Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tähän alempaan huoneenlämpötilaan tottuu?

+20
26.10.2022 |

Mulla on villasukat, säärystimet, kevyttoppatakki ja kissa sylissä mutta silti paleltaa.

Kommentit (26)

1/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varma tottuu 🤯

Vierailija
2/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisälämpötilä +18 ja hyvin tarkenee. Tarpeeksi vaatetta päälle ja nimenomaan lämpimät merinovillaiset alusvaatteet alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sisälämpötilä +18 ja hyvin tarkenee. Tarpeeksi vaatetta päälle ja nimenomaan lämpimät merinovillaiset alusvaatteet alle.

Eikö ne kutita ihoa?

Vierailija
4/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä krematorion uunissa viranomaiset sit pitää huolen että lämpöä riittää.

Vierailija
5/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän suosiolla patteria yöllä päällä. Makkari on muuta tilaa viileämpi ja huomaan etten oikein saa nukuttua jos on liian viileä. Toistaiseksi näin.

Vierailija
6/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku ohje ollut, että puoli astetta viikossa alemmaksi, niin keho tottuu parhaiten. Jos olet laskenut useamman asteen, varmasti yli viikon kestää tottua? Toisaalta osa ihmisistä on paleluherkempiä, itse palelen syksystä kevääseen helposti, olin sitten ulkona tai sisällä millaisiss vaatteissa tahansa. Vain liikuntaa harrastaessa tai suihkun/saunan jälkeen en palele.

Vierailija
7/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, kuinka ihmiset pärjäävät jossain 19-20 asteen lämmössä. Jos laitan lisää vaatetta niin silti sormet ja nenänpää jäässä. Ei ole mitenkään miellyttävää olla. 23 olisi optimi lämpötila oleskutiloissa mulle. Harrastan sentään talviuintiakin joten karaisen itseäni kylmälle mutta silti.

Vierailija
8/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paksu untuvatäkki voi nukkua aika viileässä.

Onneksi on irtopatteri. Voi herkutella lämmöllä jos vilu iskee.

Vierailija
9/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho akklimatisoituu muutamassa viikossa. Kun lämpöä pudottaa vähitellen, alempaan huonelämpöön tottuu lähes huomaamatta. Tärkeää on pitää jalat lämpiminä ja tarpeen mukaan pipo päässä myös sisällä. Pään kautta haihtuu 20% energiasta. +18 astetta on vielä ihan ihmiselle sopiva asuinlämpö.

Vierailija
10/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen totu koskaan. Varapatteri olisi hyvä, vaikkei se auta kuin parin metrin säteellä hieman. Kissalle lämpimiä koloja ja luolia.

Vierailija
11/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tutkimuksen mukaan miehet sietää paremmin viileää kuin naiset, ihan kehonkoostumus asia kuulemma.

Vierailija
12/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun salainen "ase" on lämpöhuopa, electric blanket. Aluslakanan alle laitettava sähkövastuksellinen huopa, joka on hyvin yleisedti käytössä esim. briteissä ja etelä-Euroopassa talvikausina.

Vierailija
13/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun ensimmäinen sähkölasku tulee.

Vierailija
14/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on 23,5 astetta lämmintä, juuri sopiva.

Vierailija
15/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään julkisissa tiloissa vielä törmännyt tähän lämpötilan alentamiseen, vaikka siitä jo etukäteen iloitsin. Eilen olin taas harrastuksessani, joka järjestetään läheisellä alakoululla. Siellä on valehtelematta 25 astetta aina. Pitää vaihtaa siellä kesävaatteisiin, että pystyy olemaan sen kaksi tuntia. En kestä tuollaisia lämpötiloja ollenkaan. Onneksi kotona voi olla niin viileässä kuin haluaa. Että eikö nämä säästötalkoot koske lainkaan julkisia tiloja, pelkästään kotitalouksia?

Vierailija
16/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuuslämpötila on henkilökohtainen, tosin  ihminen tottuu parissa, kolmessa viikossa uuteen ilmastoon. 

Meillä sisälämpö 19-20, makuuhuoneessa vain 17 (nukuttaa paremmin).  Pitempään kotoa poissa ollessa lasketaan lämpö n.15 asteeseen.

Vierailija
17/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se on? En ole huomannut mitään. Nukun yhä ohuemmalla kesäpeitolla ja paksumpi on odottamassa.

Vierailija
18/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun salainen "ase" on lämpöhuopa, electric blanket. Aluslakanan alle laitettava sähkövastuksellinen huopa, joka on hyvin yleisedti käytössä esim. briteissä ja etelä-Euroopassa talvikausina.

Min vanhemmilla käynyt hoitsu sanoi menneensä vanhuksen luo, joka istui keinutuolissa torkkumaasa ja sen päällä oleva sähköpeite oli tulessa.

Ehdittiin pelastaa.

Vierailija
19/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty olemaan alle 23 asteessa palelematta.

Vierailija
20/26 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmön kokeminen ei ole kiinni vain ilman lämpötilasta. Omat lihaksesi ja eristekerroksesi myös vaikuttavat asiaan. 

Jännä myös, että kesällä 20 asteessa pärjää vähemmällä vaatetuksella, kuin talvella. Taloyhtiössä korvausilma tulee lämmittämättä ja siksi tuntuu kylmä veto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä