Ida kertoo, millaista on joutua tahdosta riippumattomaan hoitoon
Ida kertoo, millaista on joutua tahdosta riippumattomaan hoitoon
Ida luuli voivansa paremmin kuin pitkään aikaan, mutta meni läheistensä mieliksi päivystykseen. Nyt hän kertoo, millaista on joutua tahdosta riippumattomaan hoitoon.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/85e1f7d2-a26a-45c5-ad32-ad670470724f
Kommentit (6)
Huomannut, että Iltalehdessä on jatkuvasti tavallisten ihmisten avautumisia. Minkä tähden?
Vierailija kirjoitti:
Huomannut, että Iltalehdessä on jatkuvasti tavallisten ihmisten avautumisia. Minkä tähden?
"Human interest"
Helpommin samaistuttavaa, kun tuodaan asioita esille yksilöiden kautta.
Idalla oli aikaisemmin diagnosoitu masennus, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, bulimia, epävakaa persoonallisuus ja ADHD, joihin hän oli saanut hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Human interest"
Helpommin samaistuttavaa, kun tuodaan asioita esille yksilöiden kautta.
Eikö ole hieman kyseenalaista journalismia sairaista. Kerran IL:ssä oli juttu tytöstä, joka ei pystynyt olemaan kauniiden ihmisten kanssa tekemisissä näin esimerkkinä.
Olin sossun jonkun asiantuntijan puheilla ongelmieni takia. Valitin kun kaikki menee pieleen, yksityiskohtaisesti. Päästelin höyryjä. "Ehdotti" pitäiskö mun mennä parin viikon tarkkailujaksolle. Kysyin eikö se ole vapaaehtoista. Totesi että jos en halua mennä hän voi pyytää lääkäriä kirjoittaan määräyksen. Loppu se palaveri siihen.
Viime kesänä masennuksen musta pilvi tuntui viimein väistyvän. Ida Niemelä ajatteli optimistisesti, että olisi viimein alkanut parantua toden teolla.
Koin voivani todella hyvin. Olin toimelias ja minulla oli energiaa tehdä vaikka mitä.