Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastuslaitos kehottaa varautumaan niin, että pärjää ainakin kolme vuorokautta itsenäisesti ja ilman sähköä

Vierailija
26.10.2022 |

Ylen uutisista tämä:

Kodeissa tulisi varautua pärjäämään itsenäisesti ainakin kolme vuorokautta häiriötilanteen sattuessa. Kotoa pitäisi löytyä vähintään kolmeksi vuorokaudeksi ruokaa, vettä ja lääkkeitä.

Mitä kotoa olisi hyvä löytyä sähkökatkon varalta:

-Puhtaita ja kannellisia vesiastioita, esimerkiksi ämpäreitä
-Edes muutama litra juomavettä avaamattomissa kaupan pulloissa tai -kanistereissa (tarve on n. kaksi litraa/hlö/vrk)
-Helposti valmistettavaa ja kaikille perheenjäsenille sopivaa ruokaa
-Sellaisenaan syötävää ruokaa
-Ruokaa lemmikeille
-Paristoilla toimiva radio
-Paristoilla toimiva taskulamppu tai otsalamppu
-Paristoja
-Varavirtalähde mm. puhelimen lataamista varten
-Retkikeitin, sen polttoaine ja tulitikkuja
-Käteistä rahaa muutaman päivän varalle, kolikoita ja pieniä seteleitä
-Välttämättömät lääkkeet
-Hygieniatarvikkeita kuten kosteuspyyhkeitä, vaippoja tai kuukautissuojia
-Jätepusseja wc:tä varten
-Leveä, paksu teippi
Kertakäyttöastioita ruokailuun
-Lämmintä vaatetusta ja esimerkiksi lisätäkkejä tai makuupusseja
-Heijastimia ja mahdollisesti heijastinliivi ulkoilua varten.

Kommentit (868)

Vierailija
501/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on lähtenyt viestejä oikein huolella bittiavaruuteen. Jopa omanikin, jossa vain kerroin miten itse suhtautuisin sähköttömään tilanteeseen.

Mikä idea tälläisellä keskustelulla on, jossa ei hyväksytä toisten harmittomia kommentteja?

Oikeastaan se mun kommentti oli harmillinen itselleni vaan.

Huomasin saman. Tätä ketjua yritetään nyt sabotoida kommenteilla, jotka eivät mitenkään liity alkuperäiseen aiheeseen. Mahdollisesti samat tyypit poistattavat aiheeseen liittyviä kommentteja, jotta keskustelu alkuperäisestä aiheesta loppuisi ja keskustelu jatkuisi pelkästään hörhöilynä. 

Mulla itselläni on riittävästi ruokaa, juotavaa, lämmintä vaatetta jne, jos sähkökatko kestäisi useamman päivän. Pääkaupunkiseudulla sellaista tilanne ei ole mun elinaikanani ollut. Näihin talvella mahdollisesti tuleviin muutaman tunnin sähkökatkoksiin mun ei tarvitse kauheasti edes varautua. Mulla on etätyö ja joustavat työajat, joten voin aloittaa työni vasta sitten, kun aamulla sähköt palaa. Ruokaa ehdin tehdä päivällä, kun sähköt toimivat. Mahdollinen illallakin tuleva muutaman tunnin sähkökatkoskaan ei olisi mulle ongelma. 

Vierailija
502/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varoittanut ja keskutellaan varusteista vaikka hengelliset varustautumiset ovat voimakkain turvamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huolehtiko mitä te syötte tai juotte ja millä itsenne vaatetatte. Anokaa Jumalan Valtakuntaa, hakekaa ensin sitä ja tämä kaikki teille annetaan.

Vierailija
504/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varoittanut ja keskutellaan varusteista vaikka hengelliset varustautumiset ovat voimakkain turvamme.

Niillä hengellisillä varustautumisilla ei kuitenkaan lämmitetä taloa eikä niitä voi syödä eikä juodakaan. 

Vierailija
505/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä hengellisillä varustautumisilla ei kuitenkaan lämmitetä taloa eikä niitä voi syödä eikä juodakaan. 

Juuri niillä me saamme kaiken sen. Vain niin. Ketkäs ne maan perivät? Eivät...eivät...eivät....jne.

Vierailija
506/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niillä me saamme kaiken sen. Vain niin. Ketkäs ne maan perivät? Eivät...eivät...eivät....jne.

No sä voit ihan vapaasti olla varautumatta sähkökatkoksiin yms. Istut vaikka pimeässä ja pureskelet kynsiä rukoillessa.

Vierailija
507/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerron tosiasian:

Pyysin Jumalalta kerran että jos Irakiin hyökkäys on valheilla meno,Jumala, eikä sinusta niin iske salamalla Bushin Lontoon konetta. ( tiesin että koneisiin osuu salamoita eikä ne siitä vaurioidu)

Lehdessä oli sitten uutinen kun pian matkusti: Salama iski Bushin koneeseen (mutta siinä on hyvät suojaukset) Oli täräyttänyt kunnolla ihan, kuitenkin. Se uutisoitiin, myös.

Se oli aikamoinen juttu.

Vahingollisia juttua ei saa koskaan rukoilla, tiesin ettei AFOne siitä putoa.

Vierailija
508/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on lähtenyt viestejä oikein huolella bittiavaruuteen. Jopa omanikin, jossa vain kerroin miten itse suhtautuisin sähköttömään tilanteeseen.

Mikä idea tälläisellä keskustelulla on, jossa ei hyväksytä toisten harmittomia kommentteja?

Huomasin saman. Tätä ketjua yritetään nyt sabotoida kommenteilla, jotka eivät mitenkään liity alkuperäiseen aiheeseen. Mahdollisesti samat tyypit poistattavat aiheeseen liittyviä kommentteja, jotta keskustelu alkuperäisestä aiheesta loppuisi ja keskustelu jatkuisi pelkästään hörhöilynä. 

Mulla itselläni on riittävästi ruokaa, juotavaa, lämmintä vaatetta jne, jos sähkökatko kestäisi useamman päivän. Pääkaupunkiseudulla sellaista tilanne ei ole mun elinaikanani ollut. Näihin talvella mahdollisesti tuleviin muutaman tunnin sähkökatkoksiin mun ei tarvitse kauheasti edes varautua. Mulla on etätyö ja joustavat työajat, joten voin aloittaa työni vasta sitten, kun aamulla sähköt palaa. Ruokaa ehdin tehdä päivällä, kun sähköt toimivat. Mahdollinen illallakin tuleva muutaman tunnin sähkökatkoskaan ei olisi mulle ongelma. 

Tällaista on tapahtunut aikaisemminkin, kun on keskusteltu juuri tästä aiheesta. Ihmettelen.

Vierailija
509/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viimeksi oli NL ja USA meille hyökkimässä niin koko kansa rukoili ja tapahtui ihme: tuli niin kovat pakkaset että vihollinen hyytyi. Seurasi surullinen episodi mutta maamme säästyi.

Vierailija
510/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aion vain seurata Jumalaa ja Jeesusta, ja auttaa kaikkia ihmisiä mutta satanisteja en lähde seuraamaan helvettiin joka on varma. Otan ristini ja tunnustan Jeesusta Kristusta Pelastajanani. Anna Jumala voimaa ja armoa meille. Että Suomi kääntyisi ja huomaisi miten saatana virittää meille ansaa.

Mä en muista Raamatusta kohtaa missä Jeesus olisi käskenyt tuomita ja tappaa vääräuskoiset, tai että missään olisi kerrottu että sodassa kuolevat pääsee suoraan paratiisiin. Mun mielestä toi jälkimmäinen oli ihan toisen uskonnon opinkappale, mutta pyhässä venäjänmaassa on kaikki toisin. 

Huomaa miten et tunne mitä Raamatussa on, kun ryöväri Jeesuksen oik puolella anoi armoa, Jeesus sanoi tänä päivänä tulet olemaan kanssani Paratiisissa. Jumala myös löi miekalla koko Jerusalemia ja Jeesus näki kaiken ennalta. Se tapahtui n 70 jKRr, todella. Kun Jeesus näki sen ja itki ja sanoi: Kunpa voisi koota teidät siipieni alle kuten kanaemo kokoaa poikasensa.

Älä puhu vääristellen Raamatusta. Jumala sallii asioiden tapahtuvan myös meille ellemme seuraa Häntä. Nyt emme seuraa, läksimme vihaamaan. Se on väärää oppia.

Jumala löi, vaan ei käskenyt ihmisen lyödä ja tapppaa toistaan. Voisitko kertoa myös mistä kohti löytyy tää Kirilin uusin opinkappale paratiisiin pääsystä jos Ukrainan sodassa kuolee?

Vierailija
511/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swab aikoo mikrosiruttaa meidät. Senkö halautte? Olla osa rahaorjuutta? Se on nyt täyttä todellisuutta ihan nyt juuri. Suomen Sata Uutta Mahdollisuutta, Eduskunta.fi -lukekaa. Sairas dytopia jolla ne pelaavat meitä nyt. Stana itse esineellistää ihmistä.

Vierailija
512/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerron tosiasian:

Pyysin Jumalalta kerran että jos Irakiin hyökkäys on valheilla meno,Jumala, eikä sinusta niin iske salamalla Bushin Lontoon konetta. ( tiesin että koneisiin osuu salamoita eikä ne siitä vaurioidu)

Lehdessä oli sitten uutinen kun pian matkusti: Salama iski Bushin koneeseen (mutta siinä on hyvät suojaukset) Oli täräyttänyt kunnolla ihan, kuitenkin. Se uutisoitiin, myös.

Se oli aikamoinen juttu.

No on sulla harhat. Jumala ihan vain sun rukousvastausta varten täräyttää jenkkipressan lentokonetta. Mahdat olla melko suuri tekijä taivasgeimeissä, ehkä ylenet kohta jeesukseksi itsekin?

Vierailija
513/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aion vain seurata Jumalaa ja Jeesusta, ja auttaa kaikkia ihmisiä mutta satanisteja en lähde seuraamaan helvettiin joka on varma. Otan ristini ja tunnustan Jeesusta Kristusta Pelastajanani. Anna Jumala voimaa ja armoa meille. Että Suomi kääntyisi ja huomaisi miten saatana virittää meille ansaa.

Mä en muista Raamatusta kohtaa missä Jeesus olisi käskenyt tuomita ja tappaa vääräuskoiset, tai että missään olisi kerrottu että sodassa kuolevat pääsee suoraan paratiisiin. Mun mielestä toi jälkimmäinen oli ihan toisen uskonnon opinkappale, mutta pyhässä venäjänmaassa on kaikki toisin. 

Huomaa miten et tunne mitä Raamatussa on, kun ryöväri Jeesuksen oik puolella anoi armoa, Jeesus sanoi tänä päivänä tulet olemaan kanssani Paratiisissa. Jumala myös löi miekalla koko Jerusalemia ja Jeesus näki kaiken ennalta. Se tapahtui n 70 jKRr, todella. Kun Jeesus näki sen ja itki ja sanoi: Kunpa voisi koota teidät siipieni alle kuten kanaemo kokoaa poikasensa.

Älä puhu vääristellen Raamatusta. Jumala sallii asioiden tapahtuvan myös meille ellemme seuraa Häntä. Nyt emme seuraa, läksimme vihaamaan. Se on väärää oppia.

Jumala löi, vaan ei käskenyt ihmisen lyödä ja tapppaa toistaan. Voisitko kertoa myös mistä kohti löytyy tää Kirilin uusin opinkappale paratiisiin pääsystä jos Ukrainan sodassa kuolee?

Vääristelet sanomiani asioita, siksi en tartu. Väittele tykönäsi. Ano Jumalalta viisautta välttää sota.

Vierailija
514/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Swab aikoo mikrosiruttaa meidät. Senkö halautte? Olla osa rahaorjuutta? Se on nyt täyttä todellisuutta ihan nyt juuri. Suomen Sata Uutta Mahdollisuutta, Eduskunta.fi -lukekaa. Sairas dytopia jolla ne pelaavat meitä nyt. Stana itse esineellistää ihmistä.

Entäs imeekö taas joku aivoja pillillä?

Vierailija
515/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerron tosiasian:

Se oli aikamoinen juttu.

No on sulla harhat. Jumala ihan vain sun rukousvastausta varten täräyttää jenkkipressan lentokonetta. Mahdat olla melko suuri tekijä taivasgeimeissä, ehkä ylenet kohta jeesukseksi itsekin?

Kerron vaan tosiatapahtuman, en muuta. En tiedä miksi näin kävi, niin vaan kävi.

Vierailija
516/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristelet sanomiani asioita, siksi en tartu. Väittele tykönäsi. Ano Jumalalta viisautta välttää sota.

Aika viisaaksi sais mut tehdä että saisin sodat loppumaan. Luulen että toi anomus on hukkaan heitettyä aikaa molemmilta osapuolilta. 

Vierailija
517/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on tapahtunut aikaisemminkin, kun on keskusteltu juuri tästä aiheesta. Ihmettelen.

Minäkin ihmettelen. Kuitenkin on kyse ohjeistuksesta, joka on ollut olemassa jo vuosikymmeniä.  Sieltä Kodin turvaopas -sivustolta löytyy tosi paljon tietoa. Ihan esimerkiksi miten varautua myrskyihin jne. Sivustoa ylläpitää Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEK . Kuuluu ihan yleissivistykseen tietää, miten tietyissä tilanteissa pitää toimia ja miten varautua tilanteisiin. Ei mene sitten sormi suuhun, jos esim sähköt menee poikki. 

Vierailija
518/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen. Kuitenkin on kyse ohjeistuksesta, joka on ollut olemassa jo vuosikymmeniä.  Sieltä Kodin turvaopas -sivustolta löytyy tosi paljon tietoa. Ihan esimerkiksi miten varautua myrskyihin jne. Sivustoa ylläpitää Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEK . Kuuluu ihan yleissivistykseen tietää, miten tietyissä tilanteissa pitää toimia ja miten varautua tilanteisiin. Ei mene sitten sormi suuhun, jos esim sähköt menee poikki. 

Todellakin, taitaa olla opastus noin 60 vuotta vanha, jolloin lämmitettiin haloilla. Aivan älytön opastus, jos ei selitetä, mitä tekevät ihmiset, joilla ei ole puulämmitysmahdollisuutta.

Vierailija
519/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan saa kehottaa. Eri asia on, miten hyvin ihmiset voivat tai viitsivät noudattaa kehotusta.

Vierailija
520/868 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, taitaa olla opastus noin 60 vuotta vanha, jolloin lämmitettiin haloilla. Aivan älytön opastus, jos ei selitetä, mitä tekevät ihmiset, joilla ei ole puulämmitysmahdollisuutta.

No ei se nyt ihan 60 vuotta vanha ole vaan sitä on päivitetty. 60 vuotta sitten kukaan ei ollut vielä matkapuhelimista kuullutkaan, mutta nyt matkapuhelimet mainitaan jo em ohjeissa. Söhkökatkoksen varalle kehotetään kyllä hankkimaan polttopuita, mutta ohjeessa lukee "polttopuita, jos kotona on takka tai puu-uuni" Ei niitä kehoteta hankkimaan, jos takkaa tai puu-uunia ei ole.