Muutettiin syksyllä ja nyt 15v kertoi ettei hänellä ole kavereita
Aiemmin hän on kieltänyt olevansa yksinäinen vaikka olenkin ihmetellyt miksi ei koskaan käy missään. Hän pelaa joskus vanhojen kavereiden kanssa ja äsken itki että haluaa takaisin. Uudet pojat eivät kuulema ole kivoja eikä hän halua olla heidän kanssaan.
Kommentit (66)
Jep, olit idiootti ja pilasit lapsesi nuoruuden. Onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa takaisin
Ei se ole mahdollista. Mulla on uusi työ täällä. Ap
No mitä nää kommentit on :D kurja tilanne, mutta elämä joskus on.
Miksi ne uudet kaverit ei ole kivoja? Osaako hän kertoa?
Lapsen kanssa ei pitäisi muuttaa kun se on tuon ikäinen.
On ihan omakohtaista kokemusta ja se oli ihan hirveää.
Meillä samaa kun jouduttiin muuttamaan, jonkin aikaa oli pulaa kavereista uudessa koulussa mutta nyt tilanne korjaantunut ja hyvä porukka löytynyt. Joskus se hiukan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kanssa ei pitäisi muuttaa kun se on tuon ikäinen.
On ihan omakohtaista kokemusta ja se oli ihan hirveää.
Samaa mieltä. Toivottavasti ei ole sellainen paikkakunta, jossa on vain yksi lukio, johon kaikki menee. Muuten voi olla vielä toivoa saada kiva nuoruus.
Lapsi johonkin harrastuspaikkaan niin sitäkin kautta voi tutustua ihmisiin. Luulisi olevan semmoisessa paikassa kavereiden saaminen helpompaa kun on jo jotain yhteistä valmiiksi ja saattaa harrastuksessa olla muitakin ihmisiä kuin vain samat tyypit samasta koulusta.
Anna lapsen valita jokin harrastus missä hän sitten kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne uudet kaverit ei ole kivoja? Osaako hän kertoa?
Ilmeisesti ei synkkaa noiden poikien kanssa. Ei ole kai päässyt kaltaistensa seuraan. Kyllä mä uskon että tuolta koulusta löytyisi samoista asioista pitäviä poikia, mutta hän ei ole vain löytänyt heitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsi johonkin harrastuspaikkaan niin sitäkin kautta voi tutustua ihmisiin. Luulisi olevan semmoisessa paikassa kavereiden saaminen helpompaa kun on jo jotain yhteistä valmiiksi ja saattaa harrastuksessa olla muitakin ihmisiä kuin vain samat tyypit samasta koulusta.
Tämä olisi hyvä, mutta hän ei halua. Tätä mäkin olen monesti sanonut hänelle. Ap
Ootko useinkin muuttanut lapsen kanssa, vai katkaisitko tarhaiästä olleet ystävyyssuhteet?
Muutitte syksyllä...nyt on syksy.
Lapsuuteen kuuluu sosiaalistumisen taidon opettelu.
Ei niitä kavereita puissa kasva.
Se joka tulee viimeisenä ulkopuolisena joutuu yleensä hieman näkemään vaivaa että tekee itselleen tilaa. Siinä voi mennä kauemmin kuin kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi hyvä, mutta hän ei halua. Tätä mäkin olen monesti sanonut hänelle. Ap
Aha. Juntti.
Vierailija kirjoitti:
Ootko useinkin muuttanut lapsen kanssa, vai katkaisitko tarhaiästä olleet ystävyyssuhteet?
Ei olla ennen muutettu. Ap
Jokaisella lapsella olisi hyvä olla 1 liikunnallinen harrastus sosiaalisten taitojen kasvattamisen ja liikunnan vuoksi. Laita lapselle ehdot että harrastus pakko olla, mutta hän saa valita mikä.
Vierailija kirjoitti:
Muutitte syksyllä...nyt on syksy.
Lapsuuteen kuuluu sosiaalistumisen taidon opettelu.
Ei niitä kavereita puissa kasva.
Se joka tulee viimeisenä ulkopuolisena joutuu yleensä hieman näkemään vaivaa että tekee itselleen tilaa. Siinä voi mennä kauemmin kuin kaksi viikkoa.
Niin on, mutta syksyn alussa muutettiin. Ymmärrän sinun pointin oma-aloitteisuudesta mutta mun pojan pointti on, että nuo kaverit ei kiinnosta. Heillä ei mene jutut yksiin. Ap
Se ottaa aikansa. Itse muistan kouluajoilta kun uusia oppilaita kartettiin.
Itse menin ensimmäisenä tutustumaan varmaan 4 kertaa peruskouluaikoinani.
Hiljalleen nämä hyväksyttiin, ja saivat uusia kavereita - ja minä jäin taas yksin.
Joo, no mulle kävi samoin kun vanhemmat repäs pikkukaupunkiin :D
En saanut kavereita koko 6 vuoden ajan mitä siellä vietin. Kiusattiinkin. Mutta lohdutan sillä, että kyllä poika tottuu siihen.
Tuo on ihan hirveetä, kun tuon ikäisenä vanhemmat tekevät noin víttumaisen källin, että pakottavat pois kavereiden keskuudesta uusiin ynpyröihin. Minulle tuo källi tehtiin 14-vuotiaana ja 15-vuotiaana alkoi karkailu omille hoodeille. Ikinä ei tule välit palautumaan normaaleiksi vanhempien kanssa.
M37
Muuttakaa takaisin