Voiko joku selittää tälle luonnollisen selityksen vai onko tää kummittelua?
Sama ap kuka teki sen mikä outo ääni kuuluu taivaalta keskellä yötä
Uskon yliluonnolliseen mutta aina ensimmäiseksi mietin luonnollisia syitä tapahtuneelle.
Tässä haluan jakaa yhen kokemuksen jonka sukulainen on kokenut vuosia sitte, tänään tuli vaan puheeks kyseinen asia.
Asumme kerrostalossa, ja kun sukulainen koki kyseisen tapahtuman, asuimme silloinkin samassa kerrostalossa.
Sukulainen asuu eri asunnossa ylimmässä kerroksessa. Ja viimeinen kerros on tuuletusparveke sukulaisen asunnon yläpuolella.
Tää tapahtu siis vuosia sitte, ilalla. Sukulainen oli kuullu että tuuletusparvekkeen ovea hakataan täysillä, oli kuulostanu siltä kuin ovea hakataan jollain metallisella vipulla. Kaksi muuta tuttavaa meni sukulaisen mukaan tuuletusparvekkeen oven taakse kuuntelemaan, ovi tärisi kuin sitä hakattiin juuri sukulaisen kuvailemalla tavalla.
Samalla hetkellä kun sitä hakattiin he avasivat oven eikä siellä tuuletusparvekkeella ollu ketään!!!! Ei ketään missään, oli tyyni, ei tuullut. He oli sitte lähteneet takas käytävään, ovi oli kiinni ja taas alkanut!! Tätä jatku illan ja vähän ajan päästä oli loppunu. Silloin kuin sukulainen oli ekaa kertaa käyny yksin kattomassa niin hän oli kuullu örinää ja murinan kaltaista ääntä hakkaamisen lisäksi.
Mikään eläin, lintu orava tai rotta ei ollut mahdollinen koska ääni oli todella kova kuin hakattaisiin painavalla metallisella vipulla (vai vivulla?? :Ddd)
Voin laittaa tähän kuvan seuraavaan viestiin
Kommentit (42)
Tapahtunut VUONNA 2013 olin ite sillo 10 vuotias
TARINAA EI OLE MUUTETTU KOSKA MÄ MUISTAN SEN ILLAN kun sukulaiset puhuivat tästä ja tänään otettiin asia puheeksi kun alko paranormaalit asiat taas kiinnostamaan.
Oven materiaali on puuta, mutta miten ilmavirtauksesta voisi kuulua niin kovaa ääntä? Oven hakkaaminen loppui kun avasivat oven, ei ketään, ei eläimiä, ei isoa lintua, ei ollut talvi, oli tyyni ei tuullut.
Heti hakkaaminen alko kun olivat alemmassa kerroksessa. Kolme kuulivat örinän kaltaista ääntä hakkaamisen lisäksi.
Talon historiasta sen verra että 70 luvun talo ja isovanhemmat muuttanut heti talon valmistauduttua tänne ja ovat asuneet täällä siitä asti. Sukulaisen menehtyminen omin käsin on ainoa talon historian tragedia.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtunut VUONNA 2013 olin ite sillo 10 vuotias
TARINAA EI OLE MUUTETTU KOSKA MÄ MUISTAN SEN ILLAN kun sukulaiset puhuivat tästä ja tänään otettiin asia puheeksi kun alko paranormaalit asiat taas kiinnostamaan.
Oven materiaali on puuta, mutta miten ilmavirtauksesta voisi kuulua niin kovaa ääntä? Oven hakkaaminen loppui kun avasivat oven, ei ketään, ei eläimiä, ei isoa lintua, ei ollut talvi, oli tyyni ei tuullut.
Heti hakkaaminen alko kun olivat alemmassa kerroksessa. Kolme kuulivat örinän kaltaista ääntä hakkaamisen lisäksi.
Talon historiasta sen verra että 70 luvun talo ja isovanhemmat muuttanut heti talon valmistauduttua tänne ja ovat asuneet täällä siitä asti. Sukulaisen menehtyminen omin käsin on ainoa talon historian tragedia.
Ja vielä tuuletusparvekkeella..
Uskotko kaiken mitä sukulaisesi sinulle kertoo? Toisekseen, joka ainoa yksityiskohta tarinan kulussa voisi olla totta ja "kummitus" ei silti päde selityksenä ennen kuin niiden olemassaolosta on hyvää todistusaineistoa. Tuntematonta kun ei voi selittää tuntemattomalla. Tule seuraavalla kerralla tarinoimaan kun olet itse kokenut jotain hiljattain ja sinulla on jotakin konkreettista joka viittaa "kummituksiin".
Vierailija kirjoitti:
Uskotko kaiken mitä sukulaisesi sinulle kertoo? Toisekseen, joka ainoa yksityiskohta tarinan kulussa voisi olla totta ja "kummitus" ei silti päde selityksenä ennen kuin niiden olemassaolosta on hyvää todistusaineistoa. Tuntematonta kun ei voi selittää tuntemattomalla. Tule seuraavalla kerralla tarinoimaan kun olet itse kokenut jotain hiljattain ja sinulla on jotakin konkreettista joka viittaa "kummituksiin".
Kolme normaalia työssäkäyvää ihmistä todisti tämän tapahtuman, kaikilla terveet paperit.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tarinan joka yksityiskohta on totta, KYSYIN LUONNOLLISIA SELITYKSIÄ että mikä vois olla tapahtuman syy muu kuin eläin, ilmavirta tai tuuli kun mikään noista kolmesta ei ollu syynä siihen hakkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Vipulla"?
No eipä siinä. Pahinta on kuitenkin se, jos vessasta kuuluu HÖÖ.
Eikös se ollut kerrostalon saunan pukkari mistä se HÖÖ kuului vai muistanko ihan väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme normaalia työssäkäyvää ihmistä todisti tämän tapahtuman, kaikilla terveet paperit.
Minä kävelin kerran vetten päällä. Kokonainen joukko (arvioisin n.10) todisti tapahtuneen, kuten myös kaksi täysipäistä sisarustani. Tapahtui toisen sisaren hääkestien jatkolla järven rannalla. Eivät voi olla kaikki väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelin kerran vetten päällä. Kokonainen joukko (arvioisin n.10) todisti tapahtuneen, kuten myös kaksi täysipäistä sisarustani. Tapahtui toisen sisaren hääkestien jatkolla järven rannalla. Eivät voi olla kaikki väärässä.
Oikeesti pässikö oot? :D ai muuten vaan meidän eteisessä nää sukulaiset keskenään puhuivat tästä hakkaamisesta ja menivät tuuletusparvekkeelle kattomaan? En muista oliko mun veli siellä niiden kanssa ja oli pyytäneet muakin mukaan mutta en uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tarinan joka yksityiskohta on totta, KYSYIN LUONNOLLISIA SELITYKSIÄ että mikä vois olla tapahtuman syy muu kuin eläin, ilmavirta tai tuuli kun mikään noista kolmesta ei ollu syynä siihen hakkaamiseen.
On täysin merkityksetöntä pyydellä selitystä tapahtumalle josta on vuosia ja joka tulee välikäden kautta. Jälleen kerran, koko kuvaus voisi olla totta eikä kukaan ihminen maailmassa osaisi sanoa mistä se johtuisi, eikä yliluonnollinen silti astuisi kuvaan. SE ON VAIN TAPAHTUMA, JONKA SYYTÄ EI TIEDETÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisissä uusissa ja viimeisten vuosien aikoina kerros-eikä-omakotitiloiss kummittele.
Noissa asunnoisa on hyvin harvoin kotiin kuolleita ihmisiä, joiden ns.
sielu olisi muka jäänyt elämään asuntoon.Nykyisin ihmiset muuttavat jatkuvasti työn perässä paikkakunnalta toiselle, ja asuvat samoin.
Ei yhdenkään ihmisen tarvitse pelätä ainoatakasn kuollutta ihmistä.
Sen sijaan tulee varoa ja pelätä joka ikistä ilkeää, pahantahtoista ja kateellista ihmistä lähipiirissään.
Talo valmistunu 1970
Sanon vielä tähän että yls edesmennyt sukulainen on tältä mattoparvekkeelta päättänyt elämänsä 30 vuotta sitten.
Ap
Se on voinut olla parvekkeen tuuletusteline, kun kolisi tuulessa. Joku ruuvi löystynyt tms. Sellaista oli aina stadissa, kun vielä siellä asuin. Yks toinen, mikä kolisee kanssa ärsyttävästi, on lipputangon naru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti pässikö oot? :D ai muuten vaan meidän eteisessä nää sukulaiset keskenään puhuivat tästä hakkaamisesta ja menivät tuuletusparvekkeelle kattomaan? En muista oliko mun veli siellä niiden kanssa ja oli pyytäneet muakin mukaan mutta en uskaltanut.
Niinhän sinä väität. Mutta tässä selitys: sukulaisesi ja nuo kolme jekuttivat sinua. Tässä toinen: he erehtyivät (suurentelivat, hallusinoivat...) Tässä kolmas: puhut pehmoisia omista syistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisissä uusissa ja viimeisten vuosien aikoina kerros-eikä-omakotitiloiss kummittele.
Noissa asunnoisa on hyvin harvoin kotiin kuolleita ihmisiä, joiden ns.
sielu olisi muka jäänyt elämään asuntoon.Nykyisin ihmiset muuttavat jatkuvasti työn perässä paikkakunnalta toiselle, ja asuvat samoin.
Ei yhdenkään ihmisen tarvitse pelätä ainoatakasn kuollutta ihmistä.
Sen sijaan tulee varoa ja pelätä joka ikistä ilkeää, pahantahtoista ja kateellista ihmistä lähipiirissään.
Talo valmistunu 1970
Sanon vielä tähän että yls edesmennyt sukulainen on tältä mattoparvekkeelta päättänyt elämänsä 30 vuotta sitten.
Ap
Se on voinut olla parvekkeen tuuletusteline, kun kolisi tuulessa. Joku ruuvi löystynyt tms. Sellaista oli aina stadissa, kun vielä siellä asuin. Yks toinen, mikä kolisee kanssa ärsyttävästi, on lipputangon naru.
Muuten joo mutta silloin ei tuullut, voiko ilmavirtaus aiheuttaa niin kovan äänen? Miksi sitä ääntä ei ole sen ainoan illan jälkeen enää kuulunut, jos ruuvi olis löystynyt niin luulen että olis jo koko ovi irronnu 9 vuoden aikana kun täällä harvemmin korjataan mitään. Ääni loppu aina kun oven aukasi ja alko sitten vähän ajan päästä uudestaan.
Mun mielestä todennäköisin vaihtoehto olis se että siellä olis ollu joku hakkaamas sitä ovea mutta kun ei ollu ketään sillo kun avasivat oven..
Vierailija kirjoitti:
On helppo tapa tietää kummitteleeko jossain. Ei kummittele. Se on sinun mielikuvituksesi joka antaa hassuja selityksiä tapahtumille jotka johtuvat tuulesta, ilmanpaineesta, näköharhoista jne. Kummitelua ei ole koskaan todennettu missään. Jännä että joutuu aikuisille näitä selittävään vielä 2020-luvulla.
Ei ole myöskään todettu vedenpitävästi epätodeksi. Täytyy olla pikkusieluinen ihminen jos kaikki pitää olla todistettu vain tieteen kautta. Teilaatko samalla logiikalla maan ulkopuolisen elämänkin? Että kaikki täytyy itse nähdä ennenkuin voi uskoa todeksi. Jännä että joutuu aikuisille tällaista selittämään.
Vierailija kirjoitti:
kirjottakaa
h ja tt ja ps ja : ja sitten // ja sitte aijaa ja piste ja com ja sit taas / ja P isolla ja Q isolla ja sitte gt ja B5
Vihreällä ympyröity tuuletusparveke ja punaisille ovet joista tullaan sisään ja mennään takas rappukäytävään
Ihana ohje! :D ja näytti vähän apustajalata tuo piirros :D Olisitpa miun kaveri ap! :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin merkityksetöntä pyydellä selitystä tapahtumalle josta on vuosia ja joka tulee välikäden kautta. Jälleen kerran, koko kuvaus voisi olla totta eikä kukaan ihminen maailmassa osaisi sanoa mistä se johtuisi, eikä yliluonnollinen silti astuisi kuvaan. SE ON VAIN TAPAHTUMA, JONKA SYYTÄ EI TIEDETÄ.
Menikö tunteisiin? :D En kyllä ymmärrä miksi meni. Pelkäätkö kummituksia ja koetat visusti uskotella ettei niitä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On helppo tapa tietää kummitteleeko jossain. Ei kummittele. Se on sinun mielikuvituksesi joka antaa hassuja selityksiä tapahtumille jotka johtuvat tuulesta, ilmanpaineesta, näköharhoista jne. Kummitelua ei ole koskaan todennettu missään. Jännä että joutuu aikuisille näitä selittävään vielä 2020-luvulla.
Ei ole myöskään todettu vedenpitävästi epätodeksi. Täytyy olla pikkusieluinen ihminen jos kaikki pitää olla todistettu vain tieteen kautta. Teilaatko samalla logiikalla maan ulkopuolisen elämänkin? Että kaikki täytyy itse nähdä ennenkuin voi uskoa todeksi. Jännä että joutuu aikuisille tällaista selittämään.
Fysiikassakin on kaikenlaista mitä ei ole vielä voitu tietellisesti todistaa todeksi, mutta niillä oletuksilla nyt mennään, koska näyttäisivät toistaiseksi osuvan riittävän hyvin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysiikassakin on kaikenlaista mitä ei ole vielä voitu tietellisesti todistaa todeksi, mutta niillä oletuksilla nyt mennään, koska näyttäisivät toistaiseksi osuvan riittävän hyvin paikoilleen.
Vähän niin kuin ei uskoisi painovoiman olemassaoloon ihan vain sillä perusteella että kaikki aina näyttää putoavan alas, vaan pitäisi saada todiste jostain painovoimahiukkasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä väität. Mutta tässä selitys: sukulaisesi ja nuo kolme jekuttivat sinua. Tässä toinen: he erehtyivät (suurentelivat, hallusinoivat...) Tässä kolmas: puhut pehmoisia omista syistäsi.
Mulle tulee mieleen että siellä oli joku ihminen joko lukittuna, eikä sitä haluttu päästää sisään, eikä kertoa ap:lle että siellä tosiaan oli joku joko siksi että sille soitettiin salaa poliisit tai lääkärit, tai sitten se oli sinne lukittu jostain muusta syystä. Tai sitten ap:n sukulaiset oli luulleet päästäneensä sen päiviltä ja se heräsi, joten kävivät katsomassa että voihan perhana, mutta ymmärrettävästi eivät taaskaan halunneet lapselle kertoa mitä touhusivat.
Ulompi ovi ollut auki ja hakannut tuulessa parvekkeen kaiteeseen. Juuri sama kumiseva klonksutus kuuluu, kun naapuri jättää sen ulomman oven auki ja ovi klonksaa kaiteeseen. Pistäkääpä sille kummitukselle heippalappu, ainakin meidän kummitukselle tehosi.
Tuli mieleen että mikä oven materiaali on ja onko kierrätetty. Koska on metalleja jotka ovat olleet ties missä, kummittelukin ehkä mahdollinen. Ellei puuovi pauku kun lämpötila vaihtelee. Luonnollisia syitä joku muu voi täällä veikata.