Miehen oikeus lapseen
Joskus on tilanteita kun vaimo haluaa lapsen, tulee raskaaksi ehkä vahingossa ja päättää pitää sen miehen vastustelusta huolimatta.
Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa kyllä, niin itsekin koen kun pohdin tässä että mieheni haluaa kovasti saada lapsen, hänellä on ihan mieletön vauvakuume.
Itselläni on lapsia jo aiemmasta liitosta ja he ovat jo kivan ikäisiä nuoria ja itsellänikin on alkanut elämässä olemaan enemmän vapauksia.
Nyt olen puun ja kuoren välissä. Tavallaan olisi ihana ajatus vielä saada vauva ja elää se kaikki uudelleen, mutta toisaalta minun vapaus on sitten taas mennyttä vuosiksi. Eikä tämä elämäntyyli koskaan edes samalla tavalla palaa, sillä olen niin paljon vanhempi kun lapseni kasvaa isoksi.
Toisaalta ajattelen et saisin olla 100% äiti mun lapselle kun elämä alkaa olla jo mallillaan ja tiedän jo mitä se pikkulapsi arki on.
Toki elämä voi muuttua, voi tulla ero, voi tulla erityislapsi joka vaatii erityistarpeita. Nämä riskit on siinä kohtaa vain hyväksyttävä.
Millaisia ajatuksia?
Kommentit (11)
Oletko valmis siihen että saatat jäädä yksin lapsen kanssa? Tätä minusta jokaisen lapsea harkitsevan tulisi kysyä itseltään
No,kun en ole saanut ainoatakaan.
Mieti sinä siinä sitten haluaisinko vielä yhden lapsen !!!
Vierailija kirjoitti:
No meillä vauvakuumeinen mies lupasi kantaa päävastuun vauva-arjesta. Jäi kotiin kun lapsi oli 3kk, hoiti yöruokinnat pullolla, hoiti neuvolat jne.
Lapsesta ja isästä tuli tosi läheiset. Mulla oli enemmän vapautta kuin ensikoisen kanssa, jonka isästä tuohon ei olisi ollut.
Meillä myös mies lupasi kantaa päävastuun. No hänelle päävastuu tarkoitti sitä että hoitaa vauvaa sen aikaa että minä ehdin käydä suihkussa/lähikaupassa. Raskauden loppupuolella ilmoitti ettei haluakaan jäädä kotiin lapsen kanssa. Enää ei olla yhdessä, lapset kouluikäisiä ja ovat isällään joka toinen viikonloppu koska isä ei halua heitä sen enempää nähdä
Mitä sellaista kuin oikeus saada lapsi ei ole kenelläkään.
Näihin miesten vauvakuumeisiin liittyy aina se outo taka-ajatus, että nainen sen lapsen sitten kuitenkin hoitaa jos itseä ei vaikka huvitakaan jäädä töistä pois hoitamaan lasta tai ottaa vastuuta kodista ja perheestä.
On helppo haluta lasta kun Joku Toinen hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä vauvakuumeinen mies lupasi kantaa päävastuun vauva-arjesta. Jäi kotiin kun lapsi oli 3kk, hoiti yöruokinnat pullolla, hoiti neuvolat jne.
Lapsesta ja isästä tuli tosi läheiset. Mulla oli enemmän vapautta kuin ensikoisen kanssa, jonka isästä tuohon ei olisi ollut.
Meillä myös mies lupasi kantaa päävastuun. No hänelle päävastuu tarkoitti sitä että hoitaa vauvaa sen aikaa että minä ehdin käydä suihkussa/lähikaupassa. Raskauden loppupuolella ilmoitti ettei haluakaan jäädä kotiin lapsen kanssa. Enää ei olla yhdessä, lapset kouluikäisiä ja ovat isällään joka toinen viikonloppu koska isä ei halua heitä sen enempää nähdä
Jokaisen vauvakuumeisen miehen pitäisi hoitaa jonkun tutun tai sukulaisen lasta yksin, silloin haihattelut kiiltokuvaelämästä voisivat laantua. Helppoahan se on haluta, kun toisen keho laitetaan tulilinjalle ja ajatellaan, että kyllä äiti hoitaa, itse voi sitten pelata lapsen kanssa jalkapalloa, kun se on vähän vanhempi. Ne jotka lupaavat ottaa hoitovastuun ja jäädä kotiin, voivat toki pitää lupauksensa tai tosiaan valehdella ja luistaa velvollisuuksista kokonaan. Riskialtista hommaa, jos ei itse ole järin innostunut lapsen hankinnasta ja halua hoitaa lasta yksin, jos huonosti käy.
Tämähän se tässä just onkin, naisen elämä muuttuu 100% varmuudella, mutta miehelle ne riskit ovat huomattavasti pienemmät..
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen vauvakuumeisen miehen pitäisi hoitaa jonkun tutun tai sukulaisen lasta yksin, silloin haihattelut kiiltokuvaelämästä voisivat laantua. Helppoahan se on haluta, kun toisen keho laitetaan tulilinjalle ja ajatellaan, että kyllä äiti hoitaa, itse voi sitten pelata lapsen kanssa jalkapalloa, kun se on vähän vanhempi. Ne jotka lupaavat ottaa hoitovastuun ja jäädä kotiin, voivat toki pitää lupauksensa tai tosiaan valehdella ja luistaa velvollisuuksista kokonaan. Riskialtista hommaa, jos ei itse ole järin innostunut lapsen hankinnasta ja halua hoitaa lasta yksin, jos huonosti käy.
Kai sen nyt muista asioista jo tietää, onko mies luotettava?
Mun mies 1) hoiti siskon lapsiaan, 2) otti vastuuta myös mun teinistä "pelkkänä" isäpuolena vaikka oli, 3) oli hoitanut 20 vuotta huushollinsa itsenäisesti ennen suhdettamme ja 4)viihtyi kotona kokaten ja siivoten jo ennen lasta.
T. Se jonka mies lupasi ja teki mitä lupasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies 1) hoiti siskon lapsiaan, 2) otti vastuuta myös mun teinistä "pelkkänä" isäpuolena vaikka oli, 3) oli hoitanut 20 vuotta huushollinsa itsenäisesti ennen suhdettamme ja 4)viihtyi kotona kokaten ja siivoten jo ennen lasta.
Ihmiset kun osaavat valehdella vaikka ja mistä, jotta saisivat sen, mitä sillä hetkellä haluavat.
Sulla on aika erityislaatuinen mies, joka on myös tiennyt lastenhoidosta etukäteen sekä pitää kotitöistä. Tuollaiseen sitä uskaltaisikin luottaa, kun vahvaa näyttöä on luotettavuudesta.
Joillakin miehillä kun ei ole muuta vakuuttelua kuin ne sanat, esim. sitä lastenhoitokokemusta ei ole. Ei heistä voi tietää, kääntyykö kelkka kun lapsesta pitäisi ottaa hoitovastuuta, kun se ei ollutkaan heidän mielestään kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kun osaavat valehdella vaikka ja mistä, jotta saisivat sen, mitä sillä hetkellä haluavat.
Sulla on aika erityislaatuinen mies, joka on myös tiennyt lastenhoidosta etukäteen sekä pitää kotitöistä. Tuollaiseen sitä uskaltaisikin luottaa, kun vahvaa näyttöä on luotettavuudesta.
Joillakin miehillä kun ei ole muuta vakuuttelua kuin ne sanat, esim. sitä lastenhoitokokemusta ei ole. Ei heistä voi tietää, kääntyykö kelkka kun lapsesta pitäisi ottaa hoitovastuuta, kun se ei ollutkaan heidän mielestään kivaa.
No mä lähtisin siitä, että jos kodinhoito ja lastenhoito ei oo kiinnostanut ennen omaa lasta, niin ei ne kiinnosta oman lapsen synnyttyä.