Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko ottaa pienen koiran hoitoon pari kertaa vuodessa asuntoon, jossa ei saa olla lemmikkejä?

Vierailija
25.10.2022 |

Vanhempani ovat hankkineet pienen hyväkäytöksisen koiran nyt vanhoilla päivillään. Itselläni ei ole lemmikkejä, mutta kun vanhempani kysyivät, haluaisinko hoitaa koiraansa 3-4 kertaa vuodessa viikon ajan heidän ollessaan ulkomailla, riemastuin ajatuksesta. Olen juuri eronnut ja pienen koiran haliminen kuulostaa juuri nyt mahtavalta ajanvietteeltä, vaikka elämäntyylini ei täyttä omistamista mahdollistaisikaan.

Vuokraamassani asunnossa on ainakin vuokraushetkellä lukenut ei lemmikkejä. Kuinka tiukkaa tämä on, saako koira silti vierailla asunnossa? Joudunkohan tällaisesta ongelmiin? Kokemuksia?

Ilmiselvää olisi toki kysyä vuokranantajalta asiaa, mutta hän tuntuu sanovat kaikkeen järjestään ei. En mm saa ripustaa julisteita asuntoon, kun tyhmänä erehdyin mainitsemaan suunnitelmastani. Lakinäkökulma olisi siis kiva tietää

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa ja ei kuulu vuokranantajalle pätkääkään.

Vierailija
2/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran voi ottaa sillä se ei tuhoa paikkoja kuten kissat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi kirjain ei-sanassa tuottaa vaikeuksia?

Vierailija
4/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikkejä tarkoittaa ei lemmikkejä, ei minuutiksi saati päiväksi. Mikä tekstin ymmärtämisessä on niin vaikeaa? Se on sopimus, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.

Vierailija
5/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi kirjain ei-sanassa tuottaa vaikeuksia?

No se ettei tuo julisteasiakaan mene lain mukaan, mutta koska homma ei ollut minulle kovin tärkeä, en vaivautunut kiusaamaan. Tämä koiravierailu taas tuntuu juuri nyt tärkeämmältä.

Ap

Vierailija
6/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimuksessa lukee "ei lemmikkejä" niin silloin niitä ei saa siellä olla. Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää? Ei on ei.

Vierailija
7/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein aikoinani samassa tilanteessa niin villin ratkaisun, että kysyin asiaa vuokranantajalta ja hänelle se sopi.

Vierailija
8/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että et saa ottaa, jos on laitettu ehto vuokrasopimukseen (eikä vuokranantaja suostu poikkeuksiin). Voitko mennä koiravahdiksi vanhempiesi kotiin kun he ovat lomalla?

Vierailija
9/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilman lupaa.

Vierailija
10/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ottaa välillä hoitokissaa, vaikka vuokrailmossa luki ei lemmikkejä.

Vierailija
11/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin pois asunnosta jossa vuokranantaja laittomasti kieltää julisteidenkin ripustamisen.

Vierailija
12/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sopimuksessa lukee "ei lemmikkejä" niin silloin niitä ei saa siellä olla. Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää? Ei on ei.

No, minä olen niin lauhkea lammas, etten varmaan sitten ota. Mutta hieman vaikea uskoa että tämä pitäisi kovin hyvin, jos asiaa täytyisi viedä eteenpäin, kun koira ei kuitenkaan ole minun eikä siellä asu.

Ap

Vierailija
13/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko sinulle, että en palauta vuokravakuutta? Sopimuksessa on selkeästi, että ei lemmikkieläimiä ja yhtä selkeästi, että vakuus palautetaan 2 viikon kuluessa lopputarkastuksesta.

Jos sinä et ymmärrä lemmikkieläinkieltoa, niin minä en ymmärrä vakuudenpalautusta. Tasoissa ollaan.

Vierailija
14/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa ottaa lyhyeksi etkä pitkäksi aikaa. Siksi kannattaa valita asunto johon lemmikit sallittu jos tuollaisia tilanteita on. Niihin on aina jokin peruste miksi jossain asunnossa lemmikit on kielletty.

Vierailija
15/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen niin lauhkea lammas, etten varmaan sitten ota. Mutta hieman vaikea uskoa että tämä pitäisi kovin hyvin, jos asiaa täytyisi viedä eteenpäin, kun koira ei kuitenkaan ole minun eikä siellä asu.

Ap

Miksi se ei pitäisi? Suhtaudutko kaikkiin muihinkin sopimuksiin samalla tavalla eli en tykkää tuosta kohdasta, joten en sitä noudata. Et koskaan palauta kirjaton kirjoja tai lajittele roskia?

Vierailija
16/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysy vuokranantajalta saako ottaa kylään. Jos sanoo ei niin sitten käyt vanhemmilla hoitamassa koiraa. Yksinkertaista.

Vierailija
17/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähtökohtaisesti se tarkoittaa että ei saa. Vuokranantajilla on kuitenkin eri syitä kieltoon, jotkut sallivat eläinten lyhytaikaiset vierailut.

Vierailija
18/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vuokranantajalta. Jotkut eivät halua asuntoon pysyvästi lemmikkejä, mutta hoidossa oleva eläin on ok.

Vierailija
19/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kielto on kirjattu vuokrasopimukseen, se on sitova. 

Moni vuokranantaja haluaa tulevaisuutta varten huomioida astmaatikkojen tarpeet. 

Epäreilua ja vastuutonta tuoda vuokra-asuntoon koira salaa. Seuraava vuokralainen saattaa olla vaikeasti allerginen. Eikä vuokranantaja osaa varoittaa etukäteen asunnossa oleskelleista lemmikeistä.

Vierailija
20/56 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vuokralaisen markkinat. Joustoa saattaa löytyä, jos uhkaat lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi