Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi asumistukea maksetaan?

Vierailija
25.10.2022 |

Itselleni ei ole koskaan auennut. Ihmisethän asuvat siellä mihin on varaa.

Kommentit (48)

21/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se tavallaan absurdia, että joku voi muuttaa isompaan kaupunkiin hyvälle paikalle ja maksattaa asumisensa veronmaksajien rahoilla. Minunkin serkku asui aiemmin työttömänä edullisessa kehyskaupungissa 15km isosta kaupungista. Sitten hän muutti tähän isompaan kaupunkiin, vaikka hänellä ei ole aikomustakaan työllistyä, mutta kun se on vaan kiva asua lähellä palveluita.

Vierailija
22/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea maksetaan, jotta kokkari asuntosijoittajat saa enemmän hilloo

Se sijoittaja vuokraa omistamaansa asuntoa. Mitä sitä liikuttaa millä se vuokralainen vuokran maksaa, palkallaan vai tuillaan? Itse vuokranantajana olleena olen arvostanut omilla rahoillaan elävä vuokralaista kyllä parempana vuokralaisena, koska se, että omaa rahaa on kiinni asumisessa, saa pitämään asuntoa parempana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tulonsiirtoa vuokranantajalle.

Silloin kun asumistuki tuli niin vuokrat nousivat taijanomaisesti juusri asumistuen verran.

Että asukkaat ei hyötynyt asumistuesta ollenkaan...

Vierailija
24/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tulonsiirtoa vuokranantajalle.

Silloin kun asumistuki tuli niin vuokrat nousivat taijanomaisesti juusri asumistuen verran.

Että asukkaat ei hyötynyt asumistuesta ollenkaan...

Miten niin ei hyödy? Kuka muu siitä hyötyy kuin se persaukinen, joka saa asua hulppeammassa lukaalissa kuin sillä olisi itsellään varaa?

Vierailija
25/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Suurin osa asumistuen saajista voisi varmasti muuttaa pienempäänkin asuntoon tai jättää ne tupakat ja kaljat ostamatta. Opiskelijalle myös soluasunto on vaihtoehto, jos ei jaksa tehdä töitä samalla asuakseen leveämmin. Ja eläkeläisellä ei ole työn tai opintojen kaltaista pakkoa asua tietyllä paikkakunnalla, vaan voi muuttaa pienempään kaupunkiin jossa on halvempia asuntoja.

MITÄ HITTOA horiset!

Jättäisin perheeni ja lapsenlapset, suvun tänne ja muuttaisin *hevonvitunhumppaan periferiaan!

Vierailija
26/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani sossupummi asuu 800 e/kk kaksiossa. Ei minulla pskaduunissa käyvällä olisi moiseen varaa. Asun 520 e/kk yksiössä jonka maksan täysin itse. Täysin käsittämätöntä että yksi ihminen asuu isossa kaksiossa jonka sossu maksaa.

Tiedätkös, täällä maksaa koirankopin kokoinen yksiö 800! Mistä luulet mun saavan HALVAN yksiön, EI OLE! Eilen juuri etsin, koska asun liian isossa asunnossa, haluan pienempään. En nyt sentään komeroon halua muuttaa ja maksaa samaa kuin nyt maksan!

Vierailija
27/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani sossupummi asuu 800 e/kk kaksiossa. Ei minulla pskaduunissa käyvällä olisi moiseen varaa. Asun 520 e/kk yksiössä jonka maksan täysin itse. Täysin käsittämätöntä että yksi ihminen asuu isossa kaksiossa jonka sossu maksaa.

Hei katkero, ei asumistuki rahoita tuon hintaista asuntoa edes sinun sossupummiunissasi.

Vierailija
28/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 85v saa eläkettä 950, vuokra 500, sokerilääkkeet 100 kuukaudessa minkähän takia asumistukea maksetaan?

Sinua aivopestään hallituksen toimesta.

Vierailija
29/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea saa eläkeläiset myös yhtiövastiketta vastaan.

Yksiöissä saattaa olla yli 200 vastike täällä susirajallakin.

Vierailija
30/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkös, täällä maksaa koirankopin kokoinen yksiö 800! Mistä luulet mun saavan HALVAN yksiön, EI OLE! Eilen juuri etsin, koska asun liian isossa asunnossa, haluan pienempään. En nyt sentään komeroon halua muuttaa ja maksaa samaa kuin nyt maksan!

Lahden Liipiolassa (yksi huonoimpia asuinalueita koko kaupungissa) voin kertoa että tuo 800 euroa on todella kallis.

Vierailija
31/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa kaksion, jonka kuukausivuokra vain 800 euroa? Vinkatkaa, olisin kiinnostunut!

Vierailija
32/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP tulisit toimeen, jos saisit kuussa 268,23 euroa? Tuon verran saa itsenäisesti asuva opiskelija opintorahaa.

Vierailija
33/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla on iso vino pino väkeä, joka ei osaa käyttää omaa päättelykykyään. Vai onko nyt niin, että väki on oikeasti niin tyhmää, ettei tajua miten tällainen talvipakkasyhteiskunta toimii? Sherlock saisi tarpeekseen ihmisistä, jotka eivät osaa lainkaan päätellä asioita taikka käyttää edes sitä vähää älyä, joka tavalliselle talliaiselle on suotu.

Vierailija
34/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se "kohtaanto-ongelma" vain paisua, jos köyhät joutuvat muuttamaan pääkaupunkiseudulta pois asumistukileikkausten takia.

Vierailija
35/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa kaksion, jonka kuukausivuokra vain 800 euroa? Vinkatkaa, olisin kiinnostunut!

Pääkaupunkiseudulta näyttää löytyvän mm. Martinlaaksosta, Myyrmäestä ja Hiekkaharjusta. Nämä kaikki radan varrella eli pääsee helposti junalla Helsingin keskustaan.

Vierailija
36/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on iso vino pino väkeä, joka ei osaa käyttää omaa päättelykykyään. Vai onko nyt niin, että väki on oikeasti niin tyhmää, ettei tajua miten tällainen talvipakkasyhteiskunta toimii? Sherlock saisi tarpeekseen ihmisistä, jotka eivät osaa lainkaan päätellä asioita taikka käyttää edes sitä vähää älyä, joka tavalliselle talliaiselle on suotu.

Suomalaiset haluavat laittaa toisensa hengiltä. Minulla olisi useampi tarina kerrottavaksi tästä, mutta monella poliitikollakin menisi täysin kasvot. EIhän minua kukaan usko, kun olen erään julkisuustyrkyn mielestä "nobody".

Vierailija
37/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähävaraisia ihmisiä, joiden tulot eivät riitä esim. vuokran maksuun ja omakotitaloon heillä ei ole varaan. Ilman asumistukea he olisivat kadulla tai sillanalla.

On myös työtömyyttä ja vähä varisutta sen takia tai pitkä aikaikaista sairautta,pienet tulot asuessa omistus- asunnot ja saavat myös silloin asumistukea. Sinä ei katsota omistatko asunnon vai oletko vuokralainen. Laki on suomessa sama kaikille myös omistus asunnossa asuville,kuin toimeentulotuessa. Vapasti voi asian katsoa kelan sivut kuin käyttää laskuria,oletko oiketettu asumistuksi tai toimetulotuki kirjautumatta sivulle. On julkista tietoa.

Vierailija
38/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmalla asutaan kimppakämpissä, mutta Suomessa pitää olla se oma kämppä. 

Täytyypä muuttaa neljän teinini kanssa johonkin kimppakämppään. Eiku...

Vierailija
39/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet pois, elävöittäisi Suomea ja asuntojen vuokrat menisivät oikealle tasolleen.

Elävöittäisi? Kadulla asuvat kodittomat? Ehkä niin, kai kerjäläiset elävöittävät katukuvaa ja varkauksia ja murtoja tekevät toisi jännitystä kaikille palkansaajille. 😂

Vierailija
40/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska opintotuki on niin pieni. Sillä ei maksa vuokrakuluja ja elämistä.