Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinun kokemasi kipu on ollut pahin?

Vierailija
24.10.2022 |

Päivällä joku kommentoi noidannuolen olevan pahin mahdollinen kipu. Itse olen synnyttänyt, pari kertaa migreenissä toivonut kuolemaa helpottamaan oloa ja kokenut noidannuolen, mutta virtsatiekivikohtaus menee heittäen ohi muista. Kivunkokemus on tietysti yksilöllistä, mutta mitä et haluaisi uudelleen.

Kommentit (556)

Vierailija
41/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti välilevyn pullistuma

Vierailija
42/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakivi. Kipu oli niin kova, etten pystynyt liikkumaan, en puhumaan ja sai oksentamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan synnytys luomuna, sitä ei kuulemma miehet edes kestä, eikä ollut minun oma valinta vaan eivät ehtineet antaa mitään puudutuksia.

Vierailija
44/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaskipu on ollut pahin ollut itselläni.

Se on mullakin ollut yksi kovimmista kivuista. Kaksi kertaa olen kokenut niin pahan hammaskivun, etten ole voinut kuin maata hiljaa paikallaan. Hipaisukin hampaaseen vaikka kielellä, niin tuntuu kuin pää räjähtäisi.

Vierailija
45/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

230v sähköisku

Vierailija
46/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin synnytys (eka oli itselläni kipujen puolesta pahempi kuin toka).

Toiseksi pahin luun katkeamisen seurauksena tulleen leikkauksen jälkeiset kiputilat. Vasta kolmantena se itse tapahtuma eli luun katkeaminen.

Vierailija
47/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vastaus naurattaisi, mutta ei koska oli elamani kovin kipu. Viikon kestanyt ummetus ja siita aiheutunut kipu. Sektio leikkaus/sen jalkeinen aika oli lastenleikkia.

Vierailija
48/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, olen sairastanut elämäni aikana, tullut leikatuksi kolmasti ja yksi sisäelin on vaihdettu, mutta en muista että olisin joutunut kestämään mitään sietämätöntä kipua. 

Siis joku hampaanpoisto tai luuydinpunktio on ollut vahvasti epämiellyttävä, ja onhan nuo gastro-ja kolonoskopiat epämiellyttäviä, leikkauksen jälkeen on nukuttu vahvoilla kipulääkkeillä, mutta mitään sellaista "tappakaa minut"-tason kipua en ole kokenut ja nyt olen oikeastaan aika terve, hyväkuntoinen jopa. Onnekas minä.

Vierailija
49/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoishermosärky. Kipu räjähtää kasvoille, ei kestä kauan kerralla, mutta kun toistui monta kertaa päivässä, oli karsea paniikki aina kun tunsin että kohtaus tulee.

Vierailija
50/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm kumpikohan oli pahempi, se että iskin pääni puiseen jakkaraan ja korvalehti halkesi, vai munasarjakysta. Valitsen korvakivun. Kipu joka on lähellä päätä on jostain syystä pahempi. Lisäksi voisin listata vielä vatsanväänteet, se kipu on henkeä salpaavaa kun ripulissa vääntää mahaa.

Vierailija
51/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni. Olin varma että kuolen.

Mutta olen kuullut että just virtsakivet tai sappikivet on pahinta mitä on. Jos se on vielä pahempaa kuin migreeni, en halua kokea.

Migreeniä tohtorit vertaavat viime sodassa Saksassa tapahtuneen kivun kaltaiseksi tuskaksi, paitsi ettei kukaan päätä tuskaa suivaantuessaan. Etenkin migreeniä potevat lapset ovat alttiimpia masennukselle ja PTSD:lle.

Minulla on migreeni. Sain sappikivikohtauksen kun säin juhlaruokaa, jossa voissa jne ei oltu säästelty. Kohtaus meni sairaalassa nopeammin ohi kuin migreenikohtaus. Sappikivikohtauksen jälkeen voi puolen vuorokauden päästä kotiutua. Migreenikohtaus saattaa muuttua niin pahaksi, että nesteytetään IV ja annetaan lääkkeitä tulemaan varsinaisten migreenilääkkeiden tehoa. Itse olen ollut sairaalassa neljäkin vuorokautta korvatulpat korvissa ja oksentaen sekä rukoillen noutajan tuloa. Olen pimeässä huoneessa, jonka ikkuna on auki talvipakkasellakin.

Olen ollut myös onnettomuuden jälkeen aivotärähdyksen vuoksi sairaalassa. Siinä vaikein osa oli odottaa, ettei tule lisäoireita.

Kaikissa noissa tuntee olevan ihan eri ihminen kun on niin voimissaaan, että pystyy pesemään itsensä hajusteettomilla aineilla ja viileähköllä vedellä.

Vierailija
52/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sappikivi

2. Polvi paskaksi

3. Märkivä hammasydin

Synnytys kokemuksena kaikkein satuttavin, ei kivun, vaan hoitotahon päämäärättömyyden ja kommunikoimattomuuden takia. 

Vierailija
53/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolikramppia en toivoisi jäävän pysyväksi, muuten kyllä ottaisin itseltäni hengen.

Vierailija
54/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä pysty lukemaan. Tuntuu kuin tulisi kipeäksi.

Vierailija
55/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammassärky ja joku päänsärky.

Meni synnytystenkin ohi.

Vierailija
56/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea migreeni alle kouluikäisenä. Tuntui kuin päätä olisi sahattu auki silmäntienoilta ennenkuin taju meni. Kipu 9,5

Suolitukos ja kureutunut tyrä loppuraskaudesta. Hoidettiin ummetus lääkkeellä ja panadolilla 3 päivää sairaalassa vaikka lopulta vain kirosin ja rääyin vartin välein kuolevani, mistä seurasi aina oksennus ja kipushokki/tajuttomuus. Kipu oli niin pahaa, että ilman vauvaa olisin hypännyt sekapäisenä ikkunasta. Vasta tässä vaiheessa älysivät leikata, mutta se kipu jäi yli viikoksi päälle. Kipu 10.

Synnytyskipu kun viisi! päivää käynnistettiin ja sitten rupesin synnyttämään isoa lasta tulehtuneella kohdulla oksitoni-tipassa. Niillä poltoilla kun ei ollut taukoa edes viittä minuuttia niin palasin samaan kipukuplaan kun tyrän kanssa. Kipu 10.

On ollut myös pahoja sappikiviä ja iso munasarja kysta, jonka puhkeaminen tempaisi jalat alta. Mutta niissä kipu oli ehkä 6-8. Eikä lääkärissä taaskaan meinattu ottaa vakavasti.

Minulla on korkea kipukynnys todettu jo lapsena.

Vierailija
57/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtunut haavainen perä-aukko ja kova uloste pakko ulostaa jo pois. Kipu lamasi melkein hengityksen ja vei värit kasvoilta.

Tämä on ihan tosi tarina valitettavasti.

Vierailija
58/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulan päälle astuminen, niin että menee läpi.

Vierailija
59/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon auttaa toimenpide nimeltään dilatatio violenta ani. Tosi on. Kannattaa harrastaa säännöllisesti jo kotona.

Vierailija
60/556 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaravaon paise. Itkin helpotuksesta kun se tyhjeni 🥲

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi