Kiusaamistapaus kuntosalilla, yläasteikäisiä poikia /koulun liikuntatunti ilman opettajaa/ ILMOITIN REHTORILLE
Koulun liikuntatunnilla oli salilla 5 poikaa. 4 poikaa kiusasi ja syrji yhtä poikaa. Epäasiallista keskustelua hänelle, naureskelua, eristämistä yms. Lopetin laitteissa kuntoilun ja siirryin penkille lähelle istumaan, jolloin hieman tilanne rauhoittui. En alkanut puhumaan tästä heille, kun syytetään ahdistelusta ja kuvataan helposti TikTokiin yms. someen. Ja poika jota kiusattiin, olisi saattanut myös kärsiä enemmän tilanteesta.
Jos ei ole ollut nuorten kanssa tekemisissä, tuollaista kiusaamista ei helposti huomata.
Laitoin viestin viereisen koulun rehtorille.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Palstatädit ei käy salilla. Ne käy fysio- ja psykoterapissa
Palstaulit ei pääse peräkammareistaan edes noihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä olit salilla, jos oli koululaisten liikuntatunti? Kuka olet ja miten liityt asiaan?
Lukiossa meillä oli välillä liikkuntatunnilla mahdollisuus valita meneekä läheiseen uimahalliin, kuntosalille, koulun liikuntasaliin tai tekeekö muuta esim. menee lenkille. Opettaja ei tietysti voinut hyppiä joka paikkaan. Kavereiden kanssa menimme sitten kuntosalille, jossa toki oli muitakin ihmisiä treenaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Rehtori vastasi jo minulle. Otti asian vakavasti ja selvittää tilanteen. Huojentunut olo, että kiusaamisasia ei jäänyt tähän. t. ap
Toivottavasti tämä rehtori nyt toimii eikä vain puhu. Mutta oikein olet toiminut. Kiusaamista ei pidä hyväksyä missään!
Älyttömiä kommentteja täällä. Onko yksi ja sama mt-potilas täällä kommentoimassa vai oikeastiko näin monta kiusaajaa paikalla? En yhtään ihmettele miksi kiusaamista tapahtuu kun aikuiset näyttävät esimerkkiä.
Itse ollessani erään kerran salilla, samaan aikaan oli menossa pt:n avustuksella aloittelevien ryhmä ja kaksi teiniä tekivät omaa treeniä. Kun nämä aloittelijat lopettelivat pt:n kanssa ja poistuivat paikalta, alkoi teinien kielenkäyttö muuttua ja arvostelivat tuota ryhmää. Aivan järkyttävää, millä eri tavalla voit haukkua ihmisiä! Meinasin avata suutani puuttuakseni asiaan, mutta en nössönä saanut aikaiseksi.
Menin sitten kertomaan tälle pt:lle, koska epämukava olo siitä itselleni tuli vaikkei haukut kohdistunut minuun. Sain sitten kuulla, että samat teinit aiheuttanut aiemminkin samanlaista harmia ja puuttuivat tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä olit salilla, jos oli koululaisten liikuntatunti? Kuka olet ja miten liityt asiaan?
Lukiossa meillä oli välillä liikkuntatunnilla mahdollisuus valita meneekä läheiseen uimahalliin, kuntosalille, koulun liikuntasaliin tai tekeekö muuta esim. menee lenkille. Opettaja ei tietysti voinut hyppiä joka paikkaan. Kavereiden kanssa menimme sitten kuntosalille, jossa toki oli muitakin ihmisiä treenaamassa.
Meillä oli usein erilliset ryhmät jo yläasteella koulun alueen puitteissa ja opettaja viihtyi tunnit yleensä lahjakkaiden pelaajien ryhmässä. Loput olivat lähes koko tuplatunnin oman onnensa nojassa.
Vierailija kirjoitti:
No on se nyt helv.. , näitä tulevien kiusaajien kasvattajia on täällä kommentoimassa epäasiallisesti asialliseen aloitukseen!
Minä menen myös satavarmasti keskeyttämään havaitsemani kiusaamisen ja olen mennytkin, kun näin alakoululaislauman potkivan maassa makaavaa naapurin poikaa. Kiusaajalapset vaan eivät vielä ymmärrä, että se toisten kiusaaminen versoo heikosta itsetunnosta, mitä pitää pönkittää heikompia sortamalla. Jotkut myös jäävät lapsen asteelle, valitettavasti. Apua ei osata heille antaa, koska vallalla on oletus, että ihmiset viisastuvat ja kehittyvät vanhetessaan. Joidenkin itsetunto ei saa tarpeellista pönkitystä omilta läheisiltään tai omista onnistumisista.
Ap, meissä on voimaa!
Oikein teit! Jonkun pitää asettaa näille p.. kiaisille rajat! Tuolla tavalla ei voi käyttäytyä maailman tappiin asti! Joku ne rajat kuitenkin lopulta asettaa!
Vaikuttaa olevan itse salijonnet täällä damage controllia harjoittamassa. Teistä ei tule koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat eivät todellakaan puutu kiusaamiseen ja siitähän tämä osittain johtuu.
Opin tämän ja esikoulussa. Aidan yli koulun puolelta tuli pari poikaa lyömään minua eikä pihalla kulkeva päiväkodin täti tehnyt yhtään mitään, katseli vain vierestä.
Ihan klassinen tarina. Yläasteella ja lukiossa ei ole mitenkään epätavallista, että ryhmä jaetaan pienempiin osiin ja opettaja ehtii valvomaan kerrallaan vain yhtä.