Mitä iloa ihmiset saa siitä kun ovat pihejä
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Heillä on sitten säästettynä kunnon saldot kun matka täältä maanpäältä jatkuu!!??!!
Köyhät ja tuhlarit keksivät aina tuon saman selityksen. Minä ainakin säästän siltä varalta, että jotain ikävää tapahtuisi. Tulisi työttömyyttä, sairautta tai vaikka avioero.
Ihan kiva, jos en tarvitsekaan rahoja koskaan. Hautaankaan niitä ei tarvitse mukaan ottaa. Niistä on taatusti iloa vaikka sisarusten lapsille ja tulevaisuudessa heidän lapsilleen.
Nyt kyllä hävettää omat pihistelyt aikoinaan. Yhteen väliin kuljin erään tutun auton kyydissä jonkin aikaa ja päätin korvata sen ostamalla hänelle jotain. Ostin sitten kaupasta vissyä 3 eurolla ja siitäkin pidin puolet itselläni, koska tuntui niin kalliilta. Ihan älytöntä millaiseksi se ajattelu menee, katoaa suhteelisuudentajut täysin.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi, kun ostan uuden huippuluokan älypuhelimen, pyydän myyjää "Esitelkää kalleinta puhelin mallianne". Kun sitten hän kertoo hinnan, niin joudun aina kysymään "Eikö löydy mitään kalliimpaa?
😄 *röhönaurua*
Vierailija kirjoitti:
Heillä on sitten säästettynä kunnon saldot kun matka täältä maanpäältä jatkuu!!??!!
No ainakin lapsensa ja/tai muut perilliset kiittävät ja siunaavat pihiä!
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi, kun ostan uuden huippuluokan älypuhelimen, pyydän myyjää "Esitelkää kalleinta puhelin mallianne". Kun sitten hän kertoo hinnan, niin joudun aina kysymään "Eikö löydy mitään kalliimpaa?
Suomalaista rehentelyä ja pröystäilyä.Yäk.
Käyn töissä ja saan korvauksen uhraamastani ajasta. Miksi ihmeessä haluaisin heti eroon ansaitsemistani rahoista? Joillekin se on vain numeroita tilin saldossa, mulle se on arvokasta rahaa.
Se, että en halua ostaa turhuuksia ei tarkoita, että olisin varsinaisesti pihi. Olen oikeastaan melko avokätinen, kun lahjoitan hyväntekeväisyyteen, tarjoan sisaruksen lapsille huvipuisto- tai vesipuistopäivän jne. Saan iloa siitä kun voin ilahduttaa muita. Kotiini en halua paljon tavaraa tai vaatteita, mieluummin rahaa tilille, sijoituksiin, sukanvarteen.
Miksi ostaa tavaroita, joita ei kuitenkaan koskaan tarvii. Monesti kaduttanut kotiin tullessa, että tollanenkin turhake tuli ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään iloa siitä, että ostan uusia tavaroita, kun entisetkin ovat täysin käyttökelpoisia. Puhelinkin on yli viisi vuotta vanha mutta toimii.
Kysehän onkin siitä, mennäänkö sillä puhelimella vielä kymmenen vuotta vai ei.
Kukaan kalleimman puhelimen ostaja ei käytä sitä kauan.
Tai eihän ne sitä "osta" vaan maksavat osamaksuja.
Saa noita ostettua kertamaksullakin. Ainakin minä teen niin.
Miksi ostaa mitään jos ei tarvi? En minä ainakaan osta mitään vain sen takia että on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa mitään jos ei tarvi? En minä ainakaan osta mitään vain sen takia että on rahaa.
Esim. puhelin maksoi 150e vaikka varaa on kertamaksulla ostaa kallein puhelin mikä markkoilla on. En tarvi sellaista mihinkään eli en osta mulle tarpeettomia asioita.
Piheilen siellä missä voi, niin sitten voi toisaalla vähän tuhlatakin! Pojalle ostin toppahousut kirpputorilta 3 eurolla, joten teinille on mahdollista ostaa vähän kalliimpi merkkitakki. Tänään syötiin purkkihernekeittoa, niin viikonloppuna voi syödä vähän hienommin.
Typerät bimbot täällä "keskustelee".
Kova talvi on tulossa, ja ensi talvi vielä kovempi, ruoan, sähkön ja bensan hinta kovassa nousussa.
Vaan jatkakaa te kuplassanne, itse pihistelen ja vaihdan eri tuotteisiin esim. ruoassa, jotta elämä pysyisi siedettävänä ja tästä selviäisi.
Hankkikaa nyt ääliöt edes kunnon pakkasmakuupussit, kun teillä niin tuota rahaa tuntuu riittävän.
Aika moni "pitää elää tässä ja nyt"-ihminen on nyt vinkumassa hallitukselta tukia kun ei rahat meinaa riittää.
Itsellä ei ole huolen häivää, vaikka asunnossa on sähkölämmitys (+ varaava takka). Lisääntyneet sähkökulut kuittaantuvat osingoilla.
Ja olen aina ollut alle keskituloinen, enkä ole saanut perintöä.
Harrastus se on muiden joukossa niin kuin urheilu, tietty ruokavalio, keräily jne.
Sanos muuta! Mua harmittaa, kun S-mobiilin uusi päivitys ilmoitti, ettei laitteeni ole enää yhteensopiva sovelluksen kanssa. Siis en voi enää käyttää pankkisovellusta tabletissani! Eikä tämä ole kuin n. 5-6 v vanha.