Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausi terveellisiä elämäntapoja, EI VAIKUTUKSIA

Läski mikä läski
24.10.2022 |

Vähensin kaloreita, lisäsin liikuntaa niin, että kävelen joka ikinen päivä 30-90min lenkin luonnossa.

Miten voi olla mahdollista, että kuukaudessa ei ole tullut mitään muutosta? Paino on sama, vaatteet kiristää niinkuin ennenkin. Mieliala ei ole parantunut.

Ja olen ylipainoinen. Tavoitteena hoikistua.
Mutta miten?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä on lenkkisi? Liikunta ei juurikaan laihduta. Syömiset on tärkein keino. Tekisin myös lihasharjoitteita vähintään 2 kertaa viikossa.

Vierailija
2/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon vähensit kaloreita ja miten olet sen laskenut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö puhtaampaa ruokaa, kalorien laskeminen on ihan mmennyttä aikaa.

Vierailija
4/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kävelykin auttaa vähän: perusaineenvaihdunta vilkastuu, terveys paranee, mieli rauhoittuu luontoa katsellessa, jonkin verran kuluu myös energiaa... Tärkeintä on kuitenkin se, mitä syö ja juo.

Painonhallinta on kestävyyslaji, eikä pidä lannistua, jos paino ei putoa hetkessä. Ei liian monta muutosta kerralla, muuten väsyt ja luovutat. Suosittelen sinulle ja muille Patrik Borgin kirjoja ja blogikirjoituksia. Tsemppiä!

Vierailija
5/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla mikä on mielestäsi terveellinen ruoka? Ruokapäiväkirja mitä se sinulla sisältää?

Vierailija
6/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen voinut paremmin sen jälkeen kun repsahdin elämään epäterveellisemmin. Nukun paremmin, vatsavaivat poissa. Paino ei ole noussut yhtään.

Vierailija
7/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, terveellisyyttä ei saa sillä, että vähentää kaloreita siitä nykyisestä ruuasta, jos se on huonoa.

Vierailija
8/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on lyhyt aika saada elimistön toiminta normalisoituu pitkän laiminlyönnin jälkeen. Malta vielä ja jatka tällä hyvällä tiellä. Kohta alkaa tuloksia näkymään. Eikö se jo muuten ole tulos, että olet onnistunut tekemään liikunta- ja ruokavaliomuutoksia, ja olet ylläpitänyt niitä jo kuukauden?

On hyvä olla perillä energiankulutuksesta mutta kaloreiden laskeminen ei ole paras tapa laihtua ja ylläpitää tervettä painonhallintaa. Suosittelen perehtymään syömäsi ruuan laatuun ja esim. vaihtamaan ravintoköyhiä hiilareita kasviksiin, hedelmiin ja täysjyvään.

Vierailija
9/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen voinut paremmin sen jälkeen kun repsahdin elämään epäterveellisemmin. Nukun paremmin, vatsavaivat poissa. Paino ei ole noussut yhtään.

Niinpä, mitä se terveellisyys kellekin tarkoittaa.

Vierailija
10/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita pitää pudottaa reippaasti, että se vaikuttaa. Kävelyn vaikutus painoon on marginaalinen, vaikka ei se koskaan pahitteeksi ole.

Vierailija
11/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jos on tiettyjä sairauksia niin laihtuminen on lähes mahdotonta, siihen kun lisätään lääkkeet noihin sairauksiin niin ollaan todella heikoilla jäillä.

Toinen merkittävä asia on nukkuminen onhan tiedossa että Suomessa on arvioiden mukaan pelkästään uniapneaa tietämättään sairastavia satoja tuhansia siihen muut uniongelmat päälle.

Vierailija
12/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei laihduta, jossei sitä sitten harrasta tuntitolkulla ja niin, että hiki lentää. Käveleminen tekee kuitenkin hyvää tosiaan mm. mielelle, ryhdille ja lihaksille noin muuten, joten jatka ihmeessä. 

Vierailija
13/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin tuntuviin vaikutuksiin vielä kuukausi riitä. Puhuisin mieluummin vuodesta. Sitten voisi ihmetellä jos ei vaikutukset näy.

Vierailija
14/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisesta 80% tapahtuu ruokavaliolla. Liikunta kiinteyttää ja nostaa peruskuntoa. Jopa vuodepotilas laihtuu oikeanlaisella ruokavaliolla.

Vierailija
15/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g kanaa, 800g tuoreita vihanneksia, 3dl maitoa ja 2dl auringonkukansiemeniä joka päivä.

Aamulla desi ruispuuroa veteen ja illalla nielet omaa sylkeäsi. Nolla kappaletta keksiä, limpskaa, suklaatia sun muuta shittiä. Nolla millilitraa alkoholia.

Joka toinen päivä 2 tuntia punttia ja tunti HÖLKKÄÄ (huom ei kävelyä), joka toinen päivä tunti hölkkää ja tunti kävelyä.

Muuten ei onnistu ja pläskinä pysyt. Tsemppiä.

Vierailija
16/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut et vaatteet on isoja kuukauden jälkeen. Joka pv 45 min korkeasykkeistä liikuntaa, kaikki herkut pois, tavallista kotiruokaa 2 krt/pv ja näkkäri välipalana.

Vierailija
17/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

läski sulaa yhtä hitaasti kun se on tullutkin. et sinä kuukaudessa ole lihonut.

Vierailija
18/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaaka ainoa käyttämäsi mittari?

Entäpä jaksaminen, virkeys aamulla, veriarvot?

Mitä jos suhtautuisit asiaan kokonaisvaltaisesti, et ole ainoastaan muuttamassa painoasi vaan parantamassa elämänlaatuasi?

Vierailija
19/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kuvittelee että kävely laihduttaa nopeasti. No ei se vaan niin mene. Laihduttamiseen tarvii nopeatempoista treenii ja liikuntaa. Vaimoni kuvitteli että päivittäiset kävelyt laihduttaa mutta  ei laihtunut yhtään. Sanoin sille että turhaan kävelet. Polje kuntopyörää tai juokse juoksumatolla. Minä laihduin itse 25 kg polkemalla kuntopyörää ja juoksemalla. Alkuun jaksoin juosta 10 minsaa, sitten jo pian 15-20 minsaa juoksin juoksumatolla. 4 kuukautta treenasin ja laihduin 25 kg. Vaimoni ei laihtuntu 8 kuukaudessa yhtään kävelemällä. Sitten se alkoi laihduttaa kun alkoi tekee nopeatempoista liikuntaa kuten juoksua. Ruokavalio oli samansuuntainen. Sokeri jätettiin kokonaan pois. Lopulta laihduin 34 kg yhteenä 6 kuukaudessa.

Vierailija
20/21 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö puhtaampaa ruokaa, kalorien laskeminen on ihan mennyttä aikaa.

Ei auta jos syö ihan liikaa kaloreita. Itse lihoin hyvällä, puhtaalla ruoalla 120-kiloiseksi koska söin sitä tolkuttomia määriä. Laihtuakseni täytyi rajoittaa kaloreita (alussa olin niin lihava etten pystynyt liiikuntaa edes harrastamaan, 10 min jaloillaan ja mulla oli jo polvet, lonkat ja jalkaterät kipeät)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme