Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako melatoniini oikeasti unettomuuteen ?

Vierailija
24.10.2022 |

Onko kokemuksia ?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt kauan ja mulla auttaa puolikas 1.9 mg pitkävaikutteista.

Jos jätän jossain vaiheessa ottamatta, saatan nukahtaa, mutta herään kahdelta enkä nuku enää.

Auttanut myös siihen, että olen lähipiirissä ainoa, joka ei ole sairastunut koronaan.

Googlaa. Melatoniini ja korona.

Mielenkiintoista. En ole tuollaisesta yhteydestä kuullutkaan. Mutta itse siis käytän melatoniinia nukahtamisongelmiin ja korona on sairastamatta, vaikka koko lähipiirin se on käynyt läpi. Täytyypä tutkia tätä tarkemmin. 

Vierailija
22/26 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelmiani ovat sekä nukahtaminen että aamuöinen heräily. Melatoniini auttaa kyllä nukahtamiseen, mutta ei se mikään nukahtamislääke ole. Jos koko muu unihygienia on ihan persiillään ja ihminen esimerkiksi lipittää kahvia pitkin päivää, voi olla, ettei melatoniinista silloin saa hyötyä. Henkilökohtaisesti näen paljon vaivaa päivän aikana varmistaakseni seuraavan yön unet. Yksi osa siinä palapelissä on melatoniinilla. Mutta sen lisäksi juon kahvia ainoastaan aamulla, pyrin liikkumaan riittävästi ja mielellään valoisaan aikaan, syön terveellisesti, yritän käsitellä huolta aiheuttavat asiat hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa, pidän makkarin pilkkopimeänä, käytän korvatulppia nukkuessani ja vältän suuria vaihteluita nukkumaanmenoajoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melarest, mela lepää kirjoitti:

Kunnon panot ennen nukkumaan menemistä ja sen jälkeen annat isännälle melarest-tabun niin saa isännän melakin kunnon levon.

Omalla kohdalla ainakin on juuri päinvastoin. Pano ennen nukkumaanmenoa tekee unesta levotonta.

Vierailija
24/26 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa se illalla nukahtamiseen mulla. Uni tulee helpommin ja nopeammin. Aamuöisiin stressi/ahditusheräilyihin ja valvomisiin melatoniini ei ole auttanut.

Vierailija
25/26 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut vaihtelevasti. Omalla kohdallani juuri nukahtaminen on vaikeaa, saan kyllä yöllä heräillessä unta sitten uudestaan. En käytä melatoniinia säännöllisesti, vain silloin tällöin. Joskus nukahdan sen kanssa ok ja joskus nukun "koiranunta" säpsähdellen, näen painajaisia tms. Ostin silti uuden purkin kun edellinen loppui.

Vierailija
26/26 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta yhtään unettomuuteen, mutta nukahtamiseen auttaa loistavasti.

Otat vaikka tuntia ennen kuin menet nukkumaan, niin uni tulee huomattavasti helpommin.

Ja melatoniini on luonnollista, ihmiskeho tuottaa sitä muutenkin, joten mitään haittaa sen pitkäkestoisesta käytöstä ei ole.

Mulla taas auttaa uneen yleensä mutta ei nukahtamiseen. Tuntuu syventävän unta, mutta en mä sillä nukahda silloin kun olisin valmis nukkumaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän