Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muiden mielestä sunnuntai-ilta parasta koko viikossa?

Vierailija
23.10.2022 |

Minä tykkään, kun viikonlopun menot on menty ja nyt saa rauhottua.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sunnuntai masentaa ja ahdistaa?

Johan tässä on moni vastannut: sunnuntai on maanantain aatto ja maanantaiaamuna on koko työviikko edessä. Sunnuntaita on täällä hehkuttaneet ainoastaan työttömät ja muut mitään tekemättömät naureskelijat.

Jaa. Eiköhän minun osaltani riitä 40 vuoden uraputki.

Good for you.

Vierailija
22/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai on viikon paras ilta. Perjantain jälkeen on lauantai eli minulla yleensä vapaapäivä. Sunnuntai on aina ollut ihan hirveä päivä, oma viikonloppuni kestää yleensä perjantai-illan ja lauantain, sunnuntaina on todella ahdistavaa ja työasiat aina mielessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista vaan on kiva aloittaa taas työt viikonlopun jälkeen. Pidän sunnuntai-illoista. Lapsuudenkodissa äitini aina valitteli ja ahdistui sunnuntaista ja se tarttui lapsiinkin. Onneksi olen päässyt siitä irti.

Vierailija
24/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiderin sihautin sunnuntain ratoksi. Ja mikä parasta; niitä on vielä useita jäljellä. Takkatulta, kynttilöitä, hiljaisuus, oma rauha.

Vierailija
25/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok kun on taas uusi rentouttava viikko edessä 😌

Vierailija
26/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok kun on taas uusi rentouttava viikko edessä 😌

Samat fiilikset.

Vierailija
27/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin sunnuntai on usein viikon paras päivä. Tosin pidän enemmän sunnuntaiaamuista ja -päivistä kuin illoista. Sunnuntai on jotenkin arvokas ja rauhallinen päivä, ja usein olo on sunnuntaina toiveikas.  

Vierailija
28/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai on minustakin paras. Sunnuntai toiseksi paras. Antaa duunarien itkeä.

Vierailija
29/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena työntekijänä sunnuntai-iltapäivisin vallitsi masentunut olotila uudesta huomenna alkavasta työviikosta. Vanhempana olen oppinut välttämään tuon olotilan menemällä jo sunnuntaina iltapäivällä tekemään alun seuraavan viikon töistäni. Tai tekemään ne etänä. Tästähän ei työnantaja maksa mitään, mutta on paljon helpompi olo jokamaanantaisessa viikko-osastopalaverissa, kun voi useasta projektista kertoa, että ne on tehty, loppuvaiheessa tai hyvässä alussa.

Vierailija
30/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapa arvata.

Vierailija
31/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorena työntekijänä sunnuntai-iltapäivisin vallitsi masentunut olotila uudesta huomenna alkavasta työviikosta. Vanhempana olen oppinut välttämään tuon olotilan menemällä jo sunnuntaina iltapäivällä tekemään alun seuraavan viikon töistäni. Tai tekemään ne etänä. Tästähän ei työnantaja maksa mitään, mutta on paljon helpompi olo jokamaanantaisessa viikko-osastopalaverissa, kun voi useasta projektista kertoa, että ne on tehty, loppuvaiheessa tai hyvässä alussa.

Ei ikinä

Vierailija
32/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaiaamu on parasta. Perhe töissä tai koulussa ja saan nauttia hiljaisuudessa kahvia siemaillen.

Vierailija
33/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa arvata.

Monen mielestä varmaankin työviikon alkaminen. Minä kuitenkin tykkäsin paljon työstäni ja odotin maanantaita.

Vierailija
34/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa arvata.

Monen mielestä varmaankin työviikon alkaminen. Minä kuitenkin tykkäsin paljon työstäni ja odotin maanantaita.

Sepä se onkin kummallista. Itsekin olen aina tykännyt työstäni, ja silti sunnuntai on aina ahdistanut, paitsi lomalla.

Vierailija
35/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla ei sunnuntai-ilta koskaan ahdista, mutta muuten kyllä, koska edessä on taas aikainen herätys ja pitkä työviikko. Olisipa ihanaa jos olisi taloudellisesti sellainen tilanne, että voisi olla maanantain ja perjantain aina vapaalla ja tehdä kolmipäiväistä työviikkoa.

Vierailija
36/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa arvata.

Mulla oli sama, ei tosin ihan aina. Kiva oli nähdä työkavereita, yksinnysvätyn viikonlopun jälkeen!

Osittain sama oli jo lukiossa; intissä nähtiin monesti jo su-iltana ("kuiva velvi") ja sama tunne!

Vierailija
37/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla ei sunnuntai-ilta koskaan ahdista, mutta muuten kyllä, koska edessä on taas aikainen herätys ja pitkä työviikko. Olisipa ihanaa jos olisi taloudellisesti sellainen tilanne, että voisi olla maanantain ja perjantain aina vapaalla ja tehdä kolmipäiväistä työviikkoa.

Vielä parempi olisi rahaa niin riittävästi ettei tarvisi edes ajatella töitä. Voisin aivan helposti lomailla koko elämän.

Vierailija
38/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sunnuntai-illat mitenkään ahdistavia ole, muttei kyllä aina niitä parhaitakaan. Vaikka pidänkin työstäni, on uuden työviikon aloittaminen joskus raskasta ja sunnuntai-iltana henkisesti orientoituu ja valmistautuu töihin, esimerkiksi usein mietin jo päässäni tulevan viikon työkuvioita ja asioita mitä pitäisi tehdä.

Pidän kyllä perjantai- ja lauantai-illoista huomattavasti enemmän kun mielikin on oikeasti vapaalla.

Vierailija
39/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuin osaisikin nauttia sunnuntaista. En osaa ja se lyhentää viikonloppua. Sunnuntai-aamu / aamupäivä on vielä ok, mutta kyllä minulla koko sunnuntaita varjostaa masentava tunnelma. On kouluajoista lähtien varjostanut. Sunnuntai-ilta taas on melkein pahempi kuin maanantai, koska sunnuntai iltana koko viikko tuntuu olevan vielä enemmän edessä kuin maanantaina. Viikko lähtee yleensä nopeasti kulumaan, kun pääsee maanantaihih.

Vierailija
40/61 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai-ilta on parasta aikaa, pe-aamu tuntuu jo vkonlopulta.