Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukeen tulossa mojova indeksikorotus

Vierailija
23.10.2022 |

Asumistuen enimmäisasumismenoa, eli tuessa huomioitavan vuokran ylärajaa, korotetaan tammikuisin kuluttajahintaindeksin vuosimuutoksella. Korotuksen määrä otetaan lokakuun vuosi-inflaation mukaan.

Viime vuosina luku on ollut 0,23,2 prosenttia, mutta nyt päästään todennäköisesti kahdeksaan prosenttiin tai yli.

Lokakuun lukua ei vielä ole, mutta todennäköisesti tulossa on aika selvä korotus, toteaa neuvotteleva virkamies Mikko Horko sosiaali- ja terveysministeriöstä.

Syyskuussa luku oli 8,1 prosenttia.

Veronmaksaja kiittää.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petteri pistää tällaiselle köyhien hyysäämiselle nopeasti stopin.

Ei pistä koska sijoittajat hyötyy korotuksesta.

Vierailija
22/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva fiilis taas mennä huomenna töihin kuuntelemaan huorittelua ja pelkäämään milloin saa puukosta. Kiva maksaa itse oma kallistuva asuminen ja vielä veroista nuo tuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva fiilis taas mennä huomenna töihin kuuntelemaan huorittelua ja pelkäämään milloin saa puukosta. Kiva maksaa itse oma kallistuva asuminen ja vielä veroista nuo tuet.

Propaganda ja aivopesu toimii Suomessa hyvin.

Tehkää vaan enemmän töitä ja maksakaa nousevat veronne!

Ahkeraa ja tunnollista rokotetaan aina koska sillä on veronmaksukykyä. :D

Vierailija
24/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut asumistukea. Pitäisi kai ruvetä työttömäksi.

Vierailija
25/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
26/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus aina vaan 570 euroa. Ollut saman 20 vuotta. Ei korotuksia. Aika varastaa.

Vastahan se nousi elokuussa, ennen oli 552e.

Nousihan se, mutta mulla laski asumistuki 5€/kk ja toimeentuolotuki 50€/kk.

Vierailija
27/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus aina vaan 570 euroa. Ollut saman 20 vuotta. Ei korotuksia. Aika varastaa.

Vastahan se nousi elokuussa, ennen oli 552e.

Nousihan se, mutta mulla laski asumistuki 5€/kk ja toimeentuolotuki 50€/kk.

Ok.

Vierailija
28/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pitäisi nostaa se asumistuki 900euroon asti hyväksyttynä. Näin köyhempikin pääsee eiraan asumaan ja takaa lapselle rauhallisemman ympäristön. Jos mokaa niin joutuu takaisin kontulaan. Tai niille nostaa joilla lapsi tuohon summaan.

Vierailija
29/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos vuokra ei nouse 50 euroa kuukaudessa tai yli,niin eihän sitä asumistukea silloin nosteta .

Vierailija
30/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekeminen muuttuu päivä päivältä kannattomammaksi siksi siirryin pois työelämästä hyvissä ajoin saamapuolelle. :)

Enpä usko,työttömänä et tee minkäänlaista tiliä .ne tuet on monta kertaa pienempiä mitä tahallisestikin väitetään.

Vierailija
31/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä. Omistan asunnon, jossa ex-mies asuu lapsinemme. Kela maksaa lähes koko vuokran. Lyhennän sillä lainaa ja maksan osan heidän sähkölaskuaan (pimeästi toki).

Pärjää paremmin vaikken mä nostaisikaan elareita. (Olen kahdesti nostanut).

Vierailija
32/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä. Omistan asunnon, jossa ex-mies asuu lapsinemme. Kela maksaa lähes koko vuokran. Lyhennän sillä lainaa ja maksan osan heidän sähkölaskuaan (pimeästi toki).

Miehen asumistuki on 611€/kk. Vuokra on 700€. Okt, lainaan menee 400€/kk.

Vierailija
33/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ota selvää kelalta ,kelan virallisilta sivuilta niin näet itse kuinka pienet ne tuet on todellisuudessa.toinen tuki pienentää toista tukea.älä usko kuulopuheita.tai ota heti maanantaina lopputili työstäsi jos luulet että ne tuet on niin suuria joita tarkoituksellisesti suurennellaan moninkertaiseksi.kerron sinulle että menee viikko tai pari niin huomaat kauhuksesi että rahasi ei riitä mihinkään ja voit olla varma että joku työnhakija ottaa riemuiten vastaan entisen työpaikkasi ja tätä samaa työpaikkaa hakee moni muu työnhakija toivoen itsellensä parempaa toimeentuloa ja parempaa tulevaisuutta! Kelan sivuilta saat virallista ja oikeaa tietoa !! Et keskustelupalstoilta.

Vierailija
34/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten sinä elatusmaksuja voit saada jos lapsukaiset asuvat isänsä kanssa talossa jonka omistat ,mutta itse et siinä asu? Sinähän ne elatusmaksuja joudut maksamaan🤔

Vierailija
35/101 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootas vielä kun pääset maksaa näitä avustuksia mitä annetaan näistä jumbosähkölaskuista porukalle joka on koronahuumassa muuttanut maalle ja ostanut ison omakotitalon ja tähän saakka haukkunut miten tyhmää on asua pienessä kopissa Helsingissä kun itsellä on niin ihana iso talo maaseudulla, ja alkavat nyt kohta vaatimaan että valtion on tuettava heidän yli varojensa elämistä.

Suomi on kato vähän sellainen maa että täällä saa aina tukea mikäli sössi omat raha-asiansa ja ne varat otetaan aina heiltä jotka hoitivat elämänsä mallikkaasti, koska he elivät sellaista elämää mihin ne omat varat riittivät.

Kiitokseksi tästä saat vuosittain kiristyvät veroprosentin ja yhä kauemmaksi karkaavan eläkeiän.

Vierailija
36/101 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se korotusko se nyt oli kun asumistukea saan yhtäkkiä vuositarkastuksen jälkeen n. 10 euroa enemmän vaikka nähdäkseni kaikki 80% rajat ja muut ihan samat.

Vierailija
37/101 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se korotusko se nyt oli kun asumistukea saan yhtäkkiä vuositarkastuksen jälkeen n. 10 euroa enemmän vaikka nähdäkseni kaikki 80% rajat ja muut ihan samat.

mutta toimeentulotukea jos saat niin pienentävät toimeentulotukea vastaavan summan .

Vierailija
38/101 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kiittää.

Helsingin kaupunki, ay-liikeet ja muut sijoittajat kiittävät

Vierailija
39/101 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että enimmäisasumismenoihin tulee korotus.  Yleisessä asumistuessa ne on laahanneet aika pahasti jäljessä. Eläkkeensaajan asumistuessa on ollut enemmän ajan hermolla. Nykyisellään asuntooni on raja yleisessä asumistuessa 530 ja eläkkeensaajan asumistuess 570e. Eli nelisen kymppiä tulee perässä. Tosin asumistuessa hyväksytään 85% ja eläkkeensaajalla 80% 

Vierailija
40/101 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että enimmäisasumismenoihin tulee korotus.  Yleisessä asumistuessa ne on laahanneet aika pahasti jäljessä. Eläkkeensaajan asumistuessa on ollut enemmän ajan hermolla. Nykyisellään asuntooni on raja yleisessä asumistuessa 530 ja eläkkeensaajan asumistuess 570e. Eli nelisen kymppiä tulee perässä. Tosin asumistuessa hyväksytään 85% ja eläkkeensaajalla 80% 

Piti lisäämän, että se on kahdelle ihmiselle 530e ja yksin asuva eläkeläinen taas 570.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi