Miksi ihmisen on aina oltava osa jotain "ryhmää" tai puoluetta tai ihan mitä vaan, jos hän tuo oman mielipiteensä esiin jossain asiassa? Musta se on jotenkin outoa. Järkevä ihminen osaa ajatella itsekin asioita, ei ole pakko olla osa mitään liittoutumia:D
Nykypäivänä sen näkee jotenkin vielä enemmän näitten kriisien keskellä.. Siksi oman mielipiteen tuominen esille on hankalaa. Olet automaattisesti osa jotain ryhmää mitä toinen puoli sitten haukkuu tai olet itse automaattisesti sitten vastaan kaikkea muuta.
Jotenkin naurattaa välillä kuinka yksinkertainen ajattelumalli 90% ihmisillä on....
Viimeksi mut haukuttiin jonkun puolueen jäseneksi kun sanoin oman mielipiteeni Nato asiaan liittyen, en ole koskaan seurannut politiikkaa koko 30v. aikana elämässäni, eikä muuten kiinnosta tippaakaan. :D
Kommentit (21)
eli suomeks sua kutsutaan aina persujen tai kokoomuksen kannattajaksi?
Niin, kaikki olettaa että äänestät jotain tiettyä puoluetta vaaleissa joka on samaa mieltä suurinpiirtein kuin sinäkin, ei kai siinä mitään outoa ole.
Mutta toki siinä on outoa, että syytellään eri puolueiden edustajaksi, varsinkin mun miestä on syytelty milloin vasemmistolaiseksi, milloin oikeistolaiseksi, ruotsalaiseksi tai kristilliseksi ei.... vielä.
Se miksi ollaan liittoutumissa, on välttämätöntä jos haluaa yhteiskunnassa vaikuttaa asioihin, koska meillä on demokratia käytössä, se tarkoittaa sitä että enemmistön mielipide voittaa. Pitää kuulua enemmistöön jos haluaa voittaa.
Siksipä politiikka ei kohdallani toimi. En pysty valitsemaan kuin ne asiat mitä kannatan itse. Jos kannatan luonnosuojelua, niin minun on kannatettava myös huumeiden käyttöä tai sähkön hinnan nostamista pilviin (vihr). Jos kannatan sitä että suomalaisten tulee tulla ensin oman maan asioista päätettäessä, niin samalla minun pitäisi kannattaa abortin kieltämistä (ps.) Jos kannatan yittäjyyttä, niin minun tulisi kannattaa samalla sitä että vähäosaisilta viedään leipä suusta (kok) jne. Eli ei pysty olla minkään puolueen kannalla, koska pitäisi aina hyväksyä köntsä paskoo myös.
Samahan koskee kaikkea. Jos olen sitä mieltä että on vain kaksi s-puolta, niin samalla pitäisi olla sitä mieltä että hömöt pitää poistaa maailman kartalta. Jos olen sananvapauden kannalla niin kannatan vihapuhetta andamerrygoesaround
Intersektionaalisen feminismin mukaan et ole yksilö, vaan oman viiteryhmäsi edustaja.
Ainakin persoonallisuushäiriöisten on pakko aina löytää vihollinen ja luoda eripuraa.
Vierailija kirjoitti:
Siltä vaikuttaa itse ymmärrän mitä AP ajaa takaa ja olen juurikin myös riippumaton ja sitoutumaton mielipiteissäni. Esimerkiksi niin korona, nato ja eu asioissa omalla linjallani enkä näe wöörtuksi muuttaa jotta näkemykset jonkin randomin mieleen olisivat.
Koska ihmisten on vaikea niellä sitä, että jotkut muodostavat omia mielipiteitä ja ajatuksia eivätkä välttämättä allekirjoita mitään tiettyä ideologiaa.
Helpompaa lokeroida kaikki joista ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Se miksi ollaan liittoutumissa, on välttämätöntä jos haluaa yhteiskunnassa vaikuttaa asioihin, koska meillä on demokratia käytössä, se tarkoittaa sitä että enemmistön mielipide voittaa. Pitää kuulua enemmistöön jos haluaa voittaa.
Ei päde kaikkiin itse ajatten että, elämänsä lopettaminen on myös mahdollisuutena jos liikaa väärät enemmistön näkemykset asioihin voittavat. Jos et pysty vaikuttamaan aina voi poistua.
Miksi aloittajan on IHAN PAKKO tunkea puolet jutustaan OTSIKKOkenttään VIESTIkentän sijaan?
Ootko ap joku vähä-älyinen ja huononäköinen puhelimella palstaileva?
Jos olet epätytyväinen miksi et informoi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittajan on IHAN PAKKO tunkea puolet jutustaan OTSIKKOkenttään VIESTIkentän sijaan?
Ootko ap joku vähä-älyinen ja huononäköinen puhelimella palstaileva?
Mä voin kirjoittaa sen vaikka sun äidin kankkuun jos mä haluan, mitä sä meinasit tehdä asialle? Ap
Sellainen mitäänsanomaton ihminen, jolla ei ole mielipidettä vaikka trans-sukupuolisten oikeuksiin tai rasismiin, on pahan puolella. AP lienee persu.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä politiikka ei kohdallani toimi. En pysty valitsemaan kuin ne asiat mitä kannatan itse. Jos kannatan luonnosuojelua, niin minun on kannatettava myös huumeiden käyttöä tai sähkön hinnan nostamista pilviin (vihr). Jos kannatan sitä että suomalaisten tulee tulla ensin oman maan asioista päätettäessä, niin samalla minun pitäisi kannattaa abortin kieltämistä (ps.) Jos kannatan yittäjyyttä, niin minun tulisi kannattaa samalla sitä että vähäosaisilta viedään leipä suusta (kok) jne. Eli ei pysty olla minkään puolueen kannalla, koska pitäisi aina hyväksyä köntsä paskoo myös.
Samahan koskee kaikkea. Jos olen sitä mieltä että on vain kaksi s-puolta, niin samalla pitäisi olla sitä mieltä että hömöt pitää poistaa maailman kartalta. Jos olen sananvapauden kannalla niin kannatan vihapuhetta andamerrygoesaround
Perustetaanko kahdestaan puolue? Oon tasan samat dilemmat käynyt läpi. Vihreitä äänestin pitkään pitkin hampain mutta aika pitkän listan vuoksi siihenkään ei enää pysty.
Terveelle järjelle ei tunnu olevan sijaa missään.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mitäänsanomaton ihminen, jolla ei ole mielipidettä vaikka trans-sukupuolisten oikeuksiin tai rasismiin, on pahan puolella. AP lienee persu.
Oliko tää loistavaa satiiria? Olihan?
Olen miettinyt asiaa, ja ilmeisesti tällainen ihmisryhmiin luokittelu kertoo luokittelijasta sen että kokee voimakkaita tunteita erilaisista mielipiteistä. Kun tehdään oletuksia, halutaan ikään kuin nostaa itsensä jalustalle jolla oikeutetaan oma ymmärryksen puute.
Vierailija kirjoitti:
oikeistolaisethan ei koskaan lokeroi ketään suvakeiks, vihervassareiks, kommareiks?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustetaanko kahdestaan puolue? Oon tasan samat dilemmat käynyt läpi. Vihreitä äänestin pitkään pitkin hampain mutta aika pitkän listan vuoksi siihenkään ei enää pysty.
Jos perustatte, niin lupaan ensimmäistä kertaa elämässäni äänestää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustetaan vaan. Mulla olis tässä nyt just hyvää aikaakin siihen.
Ärsyttävintä nykyään on miettiä mikä olisi se vähiten paska puolue, mutta paskalista tosiaan kasvaa jokaisella niistä niin vinhaa vauhtia että täytyy valita ihan älyttömistä valinnoista jo.
Facts :DDD Syyttävä sormi on heti että sinä kuulut "heihin" !!!!!!!!!!!!!!!!