Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisen on aina oltava osa jotain "ryhmää" tai puoluetta tai ihan mitä vaan, jos hän tuo oman mielipiteensä esiin jossain asiassa? Musta se on jotenkin outoa. Järkevä ihminen osaa ajatella itsekin asioita, ei ole pakko olla osa mitään liittoutumia:D

Vierailija
23.10.2022 |

Nykypäivänä sen näkee jotenkin vielä enemmän näitten kriisien keskellä.. Siksi oman mielipiteen tuominen esille on hankalaa. Olet automaattisesti osa jotain ryhmää mitä toinen puoli sitten haukkuu tai olet itse automaattisesti sitten vastaan kaikkea muuta.
Jotenkin naurattaa välillä kuinka yksinkertainen ajattelumalli 90% ihmisillä on....
Viimeksi mut haukuttiin jonkun puolueen jäseneksi kun sanoin oman mielipiteeni Nato asiaan liittyen, en ole koskaan seurannut politiikkaa koko 30v. aikana elämässäni, eikä muuten kiinnosta tippaakaan. :D

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on aina, kun ei suostu olemaan tekopyhä jonkun puolueen tai ryhmän vuoksi.

Vierailija
22/26 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on päässyt lajina pitkälle juuri sen takia, että kykenee laajaan yhteistyöhön muiden kanssa. Olen itsekin aika erakko, mutta en väheksy yhteisön voimaa. Se voi auttaa monessa asiassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Ap katsos niin ettei lampaat osaa ajatella itse. Ne tarvitsevat aina lauman ympärilleen joka ajattelee samoin joka asiasta. Sen takia meitä yksin ajattelevia susia on paljon vähemmän kun nämä turhat määkijät hukuttaa meidän mielipiteet allensa.

Vierailija
24/26 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihminen on päässyt lajina pitkälle juuri sen takia, että kykenee laajaan yhteistyöhön muiden kanssa. Olen itsekin aika erakko, mutta en väheksy yhteisön voimaa. Se voi auttaa monessa asiassa. 

Yhteistyö ei kuitenkaan vaadi sitä, että leimakirves heilahtaa heti, kun on yhdestä asiasta erimieltä. Nykyään on näitä kuola roiskuen leimakirveen heiluttelijoita aivan liikaa. Heitä tuntuu kiihottavan mustavalkoinen ajattelu ja valinta kahden ääripään välillä. 

Vierailija
25/26 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki olettaa että äänestät jotain tiettyä puoluetta vaaleissa joka on samaa mieltä suurinpiirtein kuin sinäkin, ei kai siinä mitään outoa ole.

Mutta toki siinä on outoa, että syytellään eri puolueiden edustajaksi, varsinkin mun miestä on syytelty milloin vasemmistolaiseksi, milloin oikeistolaiseksi, ruotsalaiseksi tai kristilliseksi ei.... vielä.

Se miksi ollaan liittoutumissa, on välttämätöntä jos haluaa yhteiskunnassa vaikuttaa asioihin, koska meillä on demokratia käytössä, se tarkoittaa sitä että enemmistön mielipide voittaa. Pitää kuulua enemmistöön jos haluaa voittaa.

En mä ainakaan oleta yhtään mitään. Mun mielestä on normaalia ajatella omilla aivoillaan, eikä sillä ole mitään tekemistä politiikan kanssa. Sellaista puoluetta ei olekaan, jonka kanssa olisin kaikesta samaa mieltä. Politiikka ei kiinnosta ylipäätään, mutta se ei tarkoita, etteikö minulla olisi mielipiteitä asioista.  Ne mielipiteet voivat sitten sopia milloin minkäkin puolueen agendaan. Ihan sama mulle.

Vierailija
26/26 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma identiteetti kannattaa rakentaa erikseen elämässä, inhimillisyys ja ajattelua, ei puolueen johdolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi