Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävät pelkotilat, miten näistä pääsee yli?

Vierailija
23.10.2022 |

Joka päivä on pelkotiloja, ihan järkyttäviä.
Mikä terapia auttaisi?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite kärsin peloista koko nuoruuden, vanhemmat käyttivät fyysistä kuritusta, tappelivat keskenään, näin kun koiraamme pahoinpideltiin, olin koulukiusattu, isäni alkoholisoitui ja sain kokea hänen vihaansa...

Myöhemmin käytin ite paljon päihteitä, pelkäsin ryyppykavereitani ja kaikkia ihmisiä, yritin peitellä pelkoani tappelemalla ja esittämällä kovaa.

Lopulta Jeesus kohtas mut. Siitä alkoi sisäinen parantuminen, pelot ja ahdistus lähti. Mikään terapeutti ei pystynyt samaan, mihin Jeesus pystyi.

Jeesus koskettaa juuri sinne kipeisiin kohtiin, ja parantaa, minne kukaan ihminen ei voi nähdä, eikä koskettamaan. Jeesukselta taas ei pysty salaamaan mitään. Hän tuntee sut ja mut, paremmin kuin ikinä voisimme kuvitellakaan.

Pelkoni nousivat tässä viime aikoina esiin, johtuu kaikesta pahasta mitä koin.

Olen kokenut joskus Pyhän Hengen läsnäolon seurakunnassa, se on nostanut traumoja esiin ja oon saanut vapautusta.

Vierailija
42/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut joskus Pyhän Hengen läsnäolon seurakunnassa, se on nostanut traumoja esiin ja oon saanut vapautusta.

Varottehan sellaisia seurakuntia, joissa ajetaan esimerkiksi pelon ja trauman henkiä ulos apua pyytävästä ihmisestä. Sellainen hengellinen väkivalta vain pahentaa pelkotiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varottehan sellaisia seurakuntia, joissa ajetaan esimerkiksi pelon ja trauman henkiä ulos apua pyytävästä ihmisestä. Sellainen hengellinen väkivalta vain pahentaa pelkotiloja.

Ei oo sellaista ollut.

Pyhä Henki tietää vaivamme.

Vierailija
44/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa löytäisin menetelmän ja hoidon joka vapauttaa mut tästä helvetistä!

Vierailija
45/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin jatkuvaa pelkotilaa koko ajan ja joka asiasta. Ahdistaakin kaikki. Mikään ei tunnu auttavan. Nukuttua ei saa kunnolla. Paniikkia, sydän hakkaa koko ajan. Mihinkään ei pysty keskittymään. Ei edes lievä rauhoittava tunnu auttavan. En enää tajua mikä minua vaivaa.

Vierailija
46/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin jatkuvaa pelkotilaa koko ajan ja joka asiasta. Ahdistaakin kaikki. Mikään ei tunnu auttavan. Nukuttua ei saa kunnolla. Paniikkia, sydän hakkaa koko ajan. Mihinkään ei pysty keskittymään. Ei edes lievä rauhoittava tunnu auttavan. En enää tajua mikä minua vaivaa.

Joo, ikävää. Onko sulla taustalla jotakin mistä olosi johtuu?

Voisko terapia auttaa?

Kehoitan menemään johonkin kehohoitoon!

Itse aion mennä yhteen uuteen kehohoitoon ja katson auttaako se.

Ap

Vierailija
47/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite kärsin peloista koko nuoruuden, vanhemmat käyttivät fyysistä kuritusta, tappelivat keskenään, näin kun koiraamme pahoinpideltiin, olin koulukiusattu, isäni alkoholisoitui ja sain kokea hänen vihaansa...

Myöhemmin käytin ite paljon päihteitä, pelkäsin ryyppykavereitani ja kaikkia ihmisiä, yritin peitellä pelkoani tappelemalla ja esittämällä kovaa.

Lopulta Jeesus kohtas mut. Siitä alkoi sisäinen parantuminen, pelot ja ahdistus lähti. Mikään terapeutti ei pystynyt samaan, mihin Jeesus pystyi.

Jeesus koskettaa juuri sinne kipeisiin kohtiin, ja parantaa, minne kukaan ihminen ei voi nähdä, eikä koskettamaan. Jeesukselta taas ei pysty salaamaan mitään. Hän tuntee sut ja mut, paremmin kuin ikinä voisimme kuvitellakaan.

Olen iloinen puolestasi, että oot saanut kokea vapautusta

Ite olin sisäisesti todella lukossa ja kovissa peloissa. Mutta Jeesus tietää, millä tavalla jokaista yksittäistä ihmistä tulee kohdata ja parantaa.

Hän tekee sen sillä tavalla rakastaen ja pikkuhiljaa, että itekkin vain havahduin välillä, että mitä on tapahtunut, kun jokin asia ei enää tunnukkaan esim kipuna sydämessä.

Tällä hetkellä Jeesus parantaa mua hylkäämisen kokemuksista. Olen joutunut käymään nyt uudelleen läpi hylkäämisen aiheuttamaa traumaa, mutta en enää pelkää, koska Jeesus on mun kanssa ja Hän on luvannut pitää minusta huolen ja aina Hän sanoo, ettei mun tarvi pelätä mitään pahaa.

Luotan Hänen sanoihinsa.

Olen myös yksinäni kotona saanut monesti kokea Pyhän Hengen niin voimakkaana ja oon kokenut sen todella valtavan rakkauden, että olen vain itkenyt siinä..joskus huomasin,kun Pyhä Henki kosketti, miten kyyneleet yhtåkkiä vain valuivat, vaikka itseä ei edes sillä hetkellä itkettänyt.

Mutta olin vuosien aikana kovettanut itseäni niin paljon, että häpesin itkeä, edes muiden uskovien nähden. Jumala on vapauttanut tästäkin, eikä tarvi enää hävetä kyyneleitä.

t. se jolle vastasit

Vierailija
48/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite olin sisäisesti todella lukossa ja kovissa peloissa. Mutta Jeesus tietää, millä tavalla jokaista yksittäistä ihmistä tulee kohdata ja parantaa.

Hän tekee sen sillä tavalla rakastaen ja pikkuhiljaa, että itekkin vain havahduin välillä, että mitä on tapahtunut, kun jokin asia ei enää tunnukkaan esim kipuna sydämessä.

Tällä hetkellä Jeesus parantaa mua hylkäämisen kokemuksista. Olen joutunut käymään nyt uudelleen läpi hylkäämisen aiheuttamaa traumaa, mutta en enää pelkää, koska Jeesus on mun kanssa ja Hän on luvannut pitää minusta huolen ja aina Hän sanoo, ettei mun tarvi pelätä mitään pahaa.

Luotan Hänen sanoihinsa.

Olen myös yksinäni kotona saanut monesti kokea Pyhän Hengen niin voimakkaana ja oon kokenut sen todella valtavan rakkauden, että olen vain itkenyt siinä..joskus huomasin,kun Pyhä Henki kosketti, miten kyyneleet yhtåkkiä vain valuivat, vaikka itseä ei edes sillä hetkellä itkettänyt.

Mutta olin vuosien aikana kovettanut itseäni niin paljon, että häpesin itkeä, edes muiden uskovien nähden. Jumala on vapauttanut tästäkin, eikä tarvi enää hävetä kyyneleitä.

t. se jolle vastasit

Hienoa! Pyhä Henki on Jumalan oikea "käsi", tietää mikä meillä on ja mitä tarvitsemme.

Kerran minulle näytettiin yksi kamala asia, sillä kertaa en saanut sitä käsiteltyä.

Tiedän että Jumala tietää asiani.

Muutama kuukausi sitten sain "näyn" jossa näin Jumalan antavan vapautusta näihin ahdistuksiini.

On ollut pienempää ja isompaa asiaa missä Jumala on toiminut, parhaakseni.

Tosin tarvitsen silti ihmistenkin apua.

Ap

Vierailija
49/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotan Hänen sanoihinsa.

t. se jolle vastasit

Myös mulla voimakas hylkäämisen trauma.

Ap

Vierailija
50/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotan Hänen sanoihinsa.

t. se jolle vastasit

Myös mulla voimakas hylkäämisen trauma.

Ap

Ihanaa että oot saanut apua Jeesukselta, uskon että Hän tulee parantamaan sut vielä täysin. 🙏 Hän voi ja käyttääkin myös ihmisiä, parantaa myös heidän kauttaan.

Minua Jeesus parantaa myös aviomieheni kautta. Hän on ensimmäinen ihminen, jonka tiedän ja uskon olevan luotettava, vaikka olenkin oireillut traumojani. Mutta Jeesus johdatti meidät yhteen ja olen saanut kokea sellaista myötätuntoa ja rakkautta, mitä en ikinä aiemmin ole saanut kojkea.

On muuten ollut vaikea ottaa rakkautta vastaan, kun on tottunut siihen elämänsä aikana, ettei rakkautta saa. Ehkä siksi, ettei osaa itse rakastaa takaisin? Olen opetellut näin aikuisena joitain asioita, jotka on ollut ehkä itsestäänselviä ja helppoja asioita niille, jotka ovat saaneet tervettä rakkautta osakseen, mutta itselle ei ole ollut helppoa.

Vierailija
51/63 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon Jeesukseen Kristukseen, mutta silti olen tarvinnut psykiatrien, psykologien ja psykiatristen sairaanhoitajien apua sekä lääkitystä.

Vierailija
52/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä paikkaan jossa hoidetaan niin että Pyhä Henki on mukana.

Mielenkiinnolla odotan miten mun käy.

Tänä aamuna tuli järkyttäviä takaumia.

Tuntuu etten selviä tästä.

Vierailija
53/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkehossa on paha tuska eli minä olen tuskainen ja täynnä kipua.

En tiedä miten tästä selviän.

Jos jään metsään makaamaan ja joku löytää, saanko sitten apua?

Vierailija
54/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa tuollaisia uushenkisyyteen liittyviä hoitoja!

Vierailija
55/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeshua on voimakkain sana. Se karkoittaa pahan. Se on niin voimakas sana, että jotkut kiukulla alapeukuttavat ja solvaavat, koska eivät kestä niin vahvaa sanaa. Tämä hyvän ja pahan taistelussa.

Jos kyse sairaudesta, hankkiudu terapiaan.

Miksi ei voi sanoa Jeesus? Tuo TV7:n ohjelmissa kuulemani Jeshua-sanan käyttö suomenkielisessä tai englanninkielisessä puheessa henkilöillä, jotka eivät ole edes juutalaisia ja jotka eivät osaa arameaa tai hepreaa, kuulostaa naurettavalta.

Ei kuulosta naurettavalta. Eipä Georgeakaan käännetä Yrjöksi vaan ihmisistä puhutaan heidän oikeilla nimillä. Eikä Jeshua ollut kreikkalainen.

Yrität viedä keskustelua harhaan tarttumalla sivuseikkaan. On se niin voimakas nimi, että osa ärsyyntyy!

Vierailija
56/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeshua on voimakkain sana. Se karkoittaa pahan. Se on niin voimakas sana, että jotkut kiukulla alapeukuttavat ja solvaavat, koska eivät kestä niin vahvaa sanaa. Tämä hyvän ja pahan taistelussa.

Jos kyse sairaudesta, hankkiudu terapiaan.

Miksi ei voi sanoa Jeesus? Tuo TV7:n ohjelmissa kuulemani Jeshua-sanan käyttö suomenkielisessä tai englanninkielisessä puheessa henkilöillä, jotka eivät ole edes juutalaisia ja jotka eivät osaa arameaa tai hepreaa, kuulostaa naurettavalta.

Ei kuulosta naurettavalta. Eipä Georgeakaan käännetä Yrjöksi vaan ihmisistä puhutaan heidän oikeilla nimillä. Eikä Jeshua ollut kreikkalainen.

Yrität viedä keskustelua harhaan tarttumalla sivuseikkaan. On se niin voimakas nimi, että osa ärsyyntyy!

Itse asiassa uskon itse Jeesukseen, mutta minua on alkanut ärsyttää tuo Jeshua-nimen käyttö, joka ei kuulu suomen kieleen. Jo alkukielisessä Uudessa testamentissa Jeesuksen nimi on muutettu kreikan kieleen paremmin sopivaan muotoon. Ja kyllä Suomen historian aikana esimerkiksi eri maiden kuninkaiden nimet ovat kääntyneet suomen kieleen paremmin sopiviin muotoihin, eli on puhuttu esimerkiksi kuningas Yrjöstä eikä kuningas Georgesta.

Vierailija
57/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa tuollaisia uushenkisyyteen liittyviä hoitoja!

Ei todellakaan ole uushenkisyyttä ja hoito on keskustelua!

Vierailija
58/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

]

Itse asiassa uskon itse Jeesukseen, mutta minua on alkanut ärsyttää tuo Jeshua-nimen käyttö, joka ei kuulu suomen kieleen. Jo alkukielisessä Uudessa testamentissa Jeesuksen nimi on muutettu kreikan kieleen paremmin sopivaan muotoon.

Kenelle paremmin sopivaan muotoon? Tai kenen oppiin paremmin sopivaan muotoon? Miten kreikka kielenä on yhtään parempi Suomessa kuin heprea tai aramea? Miksi et sitten käännä muitakin eri kielillä olevia nimiä kreikaksi? Nykyaikaan ei kuulu kääntää kenenkään nimiä vaan käytetään oikeita nimiä. Oletko ottanut selvää Jeesus-nimen historiasta?

Kristinuskoa muokattiin 300-luvulla muutenkin, mutta kai olet näistä muutoksista tietoinen etkä ole kiinnostunut alkuseurakunnan opetuksista?

Liian vahva nimi - myönsit itsekin, että ärsyttää.

Vierailija
59/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin siis pienenä tappoyritysten kohteeksi usein ja sieltä nousee ne pelot.

Vierailija
60/63 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

]

Itse asiassa uskon itse Jeesukseen, mutta minua on alkanut ärsyttää tuo Jeshua-nimen käyttö, joka ei kuulu suomen kieleen. Jo alkukielisessä Uudessa testamentissa Jeesuksen nimi on muutettu kreikan kieleen paremmin sopivaan muotoon.

Kenelle paremmin sopivaan muotoon? Tai kenen oppiin paremmin sopivaan muotoon? Miten kreikka kielenä on yhtään parempi Suomessa kuin heprea tai aramea? Miksi et sitten käännä muitakin eri kielillä olevia nimiä kreikaksi? Nykyaikaan ei kuulu kääntää kenenkään nimiä vaan käytetään oikeita nimiä. Oletko ottanut selvää Jeesus-nimen historiasta?

Kristinuskoa muokattiin 300-luvulla muutenkin, mutta kai olet näistä muutoksista tietoinen etkä ole kiinnostunut alkuseurakunnan opetuksista?

Liian vahva nimi - myönsit itsekin, että ärsyttää.

Ota asioista itse selvää luotettavista lähteistä ja lakkaa levittämästä täällä perätöntä tietoa.