Järkyttävät pelkotilat, miten näistä pääsee yli?
Joka päivä on pelkotiloja, ihan järkyttäviä.
Mikä terapia auttaisi?
Kommentit (63)
Ei kokemusta pahoista pelkotiloista mutta voisin ajatella että ajan kanssa ne eivät ainakaan helpota jos ei niille tee mitään?
Varmaan jonkinnäköinen ratkaisukeskeinen terapia voisi auttaa? Sellainen jossa niitä tilanteita käydään läpi ja harjoitellaan, sekä mielikuvaharjoituksia että ihan konkreettisesti.
Itsellä oli jossain vaiheessa pelko että lapsilleni käy jotakin. Ei normaali pelko vaan sellainen joka meinasi ottaa yliotteen ja välillä varmaan ottikin.
Se auttoi alkuun toipumisessa kun ymmärsin ettei tilanne muutu mihinkään, pelkäsin tai en ja että se on vain tunne, ei todellista. Vuoden verran tein itse töitä näiden ajatusten kanssa ja nyt pelkoni on normaalilla tasolla. Aamulla tarkastan edelleen hengittääkö lapset mutta muuta poikkeavaa en taida tehdä enää. Jos vähänkään ajatukset alkaa harhailla niin pakotan ajatukset muualle.
Lopetin myös ihan totaalisesti uutisten seuraamisen. Jotain pientä joskus luen mutta kaikki koronahommat ja sodat olen nyt skipannut. On auttanut tosi paljon. Tieto lisää tuskaa ja niin se oikeasti on. Myös vauvapalstailun olen saanut kuriin. Käyn täällä enää muutaman kerran viikossa jos sitäkään. Täälläkin on niin myrkyllisiä ihmisiä että ahdistus lisääntyi.
Minulla ollut myös koirapelko ja siitä pääsin yli sillä että kohtasin pelon. En edelleenkään ole koiraihminen mutta pelkoni on normaalilla tasolla. Pelkään enää isoja koiria jotka ilman omistajaa. Joskus pelkäsin niin että se rajoitti sosiaalista elämää. Eka kysymys oli aina että onko siellä koira jos johonkin uuteen paikkaan piti lähteä. Jos oli en lähtenyt. En vaikka kyseessä olisi ollut marsun kokoinen koiranpentu.
Vierailija kirjoitti:
Itellä auttaa liikunta
Hyvä. Kyllä mullakin osittain, mutta pelot nousevat taas uudestaan pintaan.
Käänny lääkärisi puoleen niin ohjaavat sinut psykiatrian asiakkaaksi. Jotain bentsoja ainakin määräävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei kokemusta pahoista pelkotiloista mutta voisin ajatella että ajan kanssa ne eivät ainakaan helpota jos ei niille tee mitään?
Varmaan jonkinnäköinen ratkaisukeskeinen terapia voisi auttaa? Sellainen jossa niitä tilanteita käydään läpi ja harjoitellaan, sekä mielikuvaharjoituksia että ihan konkreettisesti.
Itsellä oli jossain vaiheessa pelko että lapsilleni käy jotakin. Ei normaali pelko vaan sellainen joka meinasi ottaa yliotteen ja välillä varmaan ottikin.
Se auttoi alkuun toipumisessa kun ymmärsin ettei tilanne muutu mihinkään, pelkäsin tai en ja että se on vain tunne, ei todellista. Vuoden verran tein itse töitä näiden ajatusten kanssa ja nyt pelkoni on normaalilla tasolla. Aamulla tarkastan edelleen hengittääkö lapset mutta muuta poikkeavaa en taida tehdä enää. Jos vähänkään ajatukset alkaa harhailla niin pakotan ajatukset muualle.
Lopetin myös ihan totaalisesti uutisten seuraamisen. Jotain pientä joskus luen mutta kaikki koronahommat ja sodat olen nyt skipannut. On auttanut tosi paljon. Tieto lisää tuskaa ja niin se oikeasti on. Myös vauvapalstailun olen saanut kuriin. Käyn täällä enää muutaman kerran viikossa jos sitäkään. Täälläkin on niin myrkyllisiä ihmisiä että ahdistus lisääntyi.Minulla ollut myös koirapelko ja siitä pääsin yli sillä että kohtasin pelon. En edelleenkään ole koiraihminen mutta pelkoni on normaalilla tasolla. Pelkään enää isoja koiria jotka ilman omistajaa. Joskus pelkäsin niin että se rajoitti sosiaalista elämää. Eka kysymys oli aina että onko siellä koira jos johonkin uuteen paikkaan piti lähteä. Jos oli en lähtenyt. En vaikka kyseessä olisi ollut marsun kokoinen koiranpentu.
Ratkaisukeskeinen on yhtä tyhjän kanssa kun kyseessä on traumat.
Haluaisin kyllä kohdata ne pelkoni täysin jotta pääsisin niistä eroon.
Yksin en pysty siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jeshua on voimakkain sana. Se karkoittaa pahan. Se on niin voimakas sana, että jotkut kiukulla alapeukuttavat ja solvaavat, koska eivät kestä niin vahvaa sanaa. Tämä hyvän ja pahan taistelussa.
Jos kyse sairaudesta, hankkiudu terapiaan.
Miksi ei voi sanoa Jeesus? Tuo TV7:n ohjelmissa kuulemani Jeshua-sanan käyttö suomenkielisessä tai englanninkielisessä puheessa henkilöillä, jotka eivät ole edes juutalaisia ja jotka eivät osaa arameaa tai hepreaa, kuulostaa naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Käänny lääkärisi puoleen niin ohjaavat sinut psykiatrian asiakkaaksi. Jotain bentsoja ainakin määräävät.
Ei ole onnistunut! Eräs yksityinen ei muka voi kirjoittaa lähetettä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mistä pelkotilasi johtuvat. Mulla auttoi traumaterapia.
Eiköhän ne johdu suurimmalla osalla traumoista. Mulla myös auttoi traumaterapia.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, että monilla muilla on huonommin. Joku on kuolemassa syöpään ja toisaalla pienet lapset ovat todistaneet äitinsä itsemurhayritystä.
Mitä pelkäämistä sulla on?
Miksi miinukset? Nämä ovat todellisia asioita. Itse olen kiitollinen että en joudu kokemaan tällaista.
Mielenterveysongelmia on toki olemassa ja niihin täytyy hakea psykiatrista apua. Jeesuksen tyrkyttäjät pahentavat ap:n ongelmaa. Psykiatriset osastot ovat täynnä potilaita joilla on uskonnollisia harhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, että monilla muilla on huonommin. Joku on kuolemassa syöpään ja toisaalla pienet lapset ovat todistaneet äitinsä itsemurhayritystä.
Mitä pelkäämistä sulla on?
Miksi miinukset? Nämä ovat todellisia asioita. Itse olen kiitollinen että en joudu kokemaan tällaista.
Mielenterveysongelmia on toki olemassa ja niihin täytyy hakea psykiatrista apua. Jeesuksen tyrkyttäjät pahentavat ap:n ongelmaa. Psykiatriset osastot ovat täynnä potilaita joilla on uskonnollisia harhoja.
Niin. Tämä ei ole mitään mukavaa, päivittäin oireilen vakavasti, paniikkikohtauksia, hirvittäviä pelkotiloja, vaikka mitä.
Apua en vaan saa mistään.
Kyllä naamavaibismista on mahdollista päästä eroo pelot ja harhat joita aiheuttivat ihmisille korona tilanteella ratsastaen olikin sairautta. Ne opettaa että, kun he pelkäävät ja koronan harhaa kaikkialla kokevat niin muidenkin muka pitäisi liittyä heidän uskontoon. Koronasta toiset teki uskonnon ja naamareista rokotteista sakramentin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naamavaibismista on mahdollista päästä eroo pelot ja harhat joita aiheuttivat ihmisille korona tilanteella ratsastaen olikin sairautta. Ne opettaa että, kun he pelkäävät ja koronan harhaa kaikkialla kokevat niin muidenkin muka pitäisi liittyä heidän uskontoon. Koronasta toiset teki uskonnon ja naamareista rokotteista sakramentin.
En pelkää flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jo auttaa, kun ymmärtää mistä pelkotilat johtuvat. Ovatko ahdistushäiriö joka oireilee pakkoajatuksina? Jne. Tutki asiaa ja hakeudu terapiaan.
Pelkoihin voi yrittää kognitiivista käyttäytymisterapiaa, ahdistukseen myös lääkitystä, jollei ole taipumusta riippuvuuden kehittymiseen.
Ensimmäinen askel on oppia ymmärtämään mistä oikein on kysymys. Esimerkksi yliherkkyyteen ei oikein ole parannusta vaan pitää yrittää järjestää olosuhteen niin ettei altistu sille minkä kanssa ei pärjää. Traumareaktioon on kai hyvä saada psykologin ammattiapua.Jos löytyy itselle sopivaa vertaistukiryhmää niin sinne.
Kognitiivinen käyttäytymisterapia ei auta. Kyseessä on traumat jotka nousseet esiin.
Mikäs sitten auttaa ?
Minulla oli traumaterapia ratkaisukeskeistä kognitiivista terapiaa ja se nimeomaan auttoi . Aivoille opetettiin toisenlaista ajattelua ja pois peloista .
Joku analyyttinen terapia on pahinta traumoille koska se herkästi johtaa vain uudelleen traumatisoitumiseen ja siihen, että trauman kokemus vaan uusiutuu aivoissa.
Aivot ei tiedä tapahtuuko joku asia nyt, eilen vai 10vuotta sitten. Siksi kuolemanpelkoa aiheuttanut trauma voi olla aktiivinen vaikka sen 10 vuotta. Siihen ei auta se että kokemusta analysoidaan vaan aivot täytyy ohjelmoida ajattelemaan, että ihminen on turvassa ja kaikki on hyvin
Mielestäni varastoituneet kauhuntunteet pitää vapauttaa ja käydä se pelko läpi niin ettei se enää vaivaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jo auttaa, kun ymmärtää mistä pelkotilat johtuvat. Ovatko ahdistushäiriö joka oireilee pakkoajatuksina? Jne. Tutki asiaa ja hakeudu terapiaan.
Pelkoihin voi yrittää kognitiivista käyttäytymisterapiaa, ahdistukseen myös lääkitystä, jollei ole taipumusta riippuvuuden kehittymiseen.
Ensimmäinen askel on oppia ymmärtämään mistä oikein on kysymys. Esimerkksi yliherkkyyteen ei oikein ole parannusta vaan pitää yrittää järjestää olosuhteen niin ettei altistu sille minkä kanssa ei pärjää. Traumareaktioon on kai hyvä saada psykologin ammattiapua.Jos löytyy itselle sopivaa vertaistukiryhmää niin sinne.
Kognitiivinen käyttäytymisterapia ei auta. Kyseessä on traumat jotka nousseet esiin.
Mikäs sitten auttaa ?
Minulla oli traumaterapia ratkaisukeskeistä kognitiivista terapiaa ja se nimeomaan auttoi . Aivoille opetettiin toisenlaista ajattelua ja pois peloista .Joku analyyttinen terapia on pahinta traumoille koska se herkästi johtaa vain uudelleen traumatisoitumiseen ja siihen, että trauman kokemus vaan uusiutuu aivoissa.
Aivot ei tiedä tapahtuuko joku asia nyt, eilen vai 10vuotta sitten. Siksi kuolemanpelkoa aiheuttanut trauma voi olla aktiivinen vaikka sen 10 vuotta. Siihen ei auta se että kokemusta analysoidaan vaan aivot täytyy ohjelmoida ajattelemaan, että ihminen on turvassa ja kaikki on hyvin
Traumat voivat puhjeta esiin vaikka vuosikymmenten päästä ja ne tuntuvat kuin kaikki tapahtuisi nyt.
Ap
Ite kärsin peloista koko nuoruuden, vanhemmat käyttivät fyysistä kuritusta, tappelivat keskenään, näin kun koiraamme pahoinpideltiin, olin koulukiusattu, isäni alkoholisoitui ja sain kokea hänen vihaansa...
Myöhemmin käytin ite paljon päihteitä, pelkäsin ryyppykavereitani ja kaikkia ihmisiä, yritin peitellä pelkoani tappelemalla ja esittämällä kovaa.
Lopulta Jeesus kohtas mut. Siitä alkoi sisäinen parantuminen, pelot ja ahdistus lähti. Mikään terapeutti ei pystynyt samaan, mihin Jeesus pystyi.
Jeesus koskettaa juuri sinne kipeisiin kohtiin, ja parantaa, minne kukaan ihminen ei voi nähdä, eikä koskettamaan. Jeesukselta taas ei pysty salaamaan mitään. Hän tuntee sut ja mut, paremmin kuin ikinä voisimme kuvitellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itellä auttaa liikunta
jännä että tää saa alanuolia, sitten vastauksessa myönnetään että se auttaa ja se saa ylänuolia.
kummallista porukkaa täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä krapulan aiheuttamat pelkotilat menevät ohi.
Ei pitäisi yleistää. Alkoholi on parhaimmillaan hyvä lääke pieniin pelkoihin ja krapulankin fyysinen pahoinvointikin voi peittää henkistä ahdistusta.
Jos ei ole alkoholiongelmaa, niin rohkaisuryyppy on perinteinen lääke.
Eihän siitä alkoholista ole mitään ongelmaa jos voi juoda jatkuvasti.
Homeopatia.