Mitä laittaa ruoaksi, kun hinnat on pilvissä?
Alkaa olla ideat loppu kun koettaa keksiä edullista ruokaa ja vatsa ei kestä ihan mitä vaan. Mm. Kaali ja sipuli saa aikaan kamalia.
Mitä nykyään voi syödä? Kauhea ahdistus iskee ruokakaupassa kun näkee hinnat.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole vaikuttanut vielä mihinkään normaalissa ruoan laitosta. Ainoa mikä on muuttunut että jätän monia turhia "herkkuja" ostamatta ja valitsen esim juustoksi halvemman. No joku lohi on jäänyt vähemmälle ehkä.
Lohi on nyt halpaa.
Ihana Emma K. on taas täällä paikalla 🥰
Oletko ap uusavuton vai trolli.
Sorry mutta en ymmärrä ihmistä joka ei pysty itse ajattelemaan mitä syödä.
Ostan edelleen sitä mitä haluan.
Ei ahdista
Taidankin lähteä tästä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä ruoan hinnasta valittaminen on tällä hetkellä enemmän psyykkinen ilmiö.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Hanki Pula-ajan keittokirja.
Itse asiassa mulla on se jo vuosia sitten hankittuna, mutta toivon ettei siihen ole pakko tarttua. Reseptit ei ole kauhean ravitsevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole vaikuttanut vielä mihinkään normaalissa ruoan laitosta. Ainoa mikä on muuttunut että jätän monia turhia "herkkuja" ostamatta ja valitsen esim juustoksi halvemman. No joku lohi on jäänyt vähemmälle ehkä.
Lohi on nyt halpaa.
Missä kaupassa? Meillä on kalliimpaa kuin ikinä. Kerran löysin sentään edullisia muikkuja, mutta nää halpalohet loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä tätä samaa kitinää.
Semmoista se on kun joka päivä pitäis syödä ja joka päivä on ihmisellä nälkä.
Tää on trolli.
Ei kukaan oo noin pöhelö.
Samaa asiaa kysellään joka päivä,aloituksia löytyy hakemalla vaikka kuinka monta.
Oletko tosiaan noin avuton ja laiska ettet viitsi hakea vaan kaikki pitää saada valmiina eteen.
Esim. Lähi-idän keittiön ruuan ovat edullisia. Mausteita toki täytyy ostaa kertasijoituksena, mutta ne sitten puolestaan kestävät kauan. Koita vaikka shakshukaa
Jos hinnat on pilvissä, kannattaa siirtää katse juureksiin. No, itse olen niitä kasvimaalla kasvattanut, nytkin odottaa kassillinen punajuuria tuolla keittiössä sitä, että jaksaisin siistiä ne säilytystä varten. Itsekasvatetut kasvikset tulevat edullisemmaksi kuin kaupasta ostetut, noihin punajuuriinkin maksoi siemenet 0,69€. En käyttänyt lannotteita, kastelin itämisvaiheessa. Porkkanoita olisi pitänyt harventaa, on muutama kiero tapaus, ne olivat kalliimpia, kun oli Lidlin siemennauha, oliko 2,49€ tai jotain, mutta tuli siitä kolmisen kiloa porkkanaa. Ensi keväänä istutan tavallisia porkkanansiemeniä.
Mutta oikeasti, juurekset ovat edullisia ja niistä saa monenlaista syötävää. Halvin eläinperäinen proteiini taitaa olla edelleen kananmunat, kasviproteiineista ainakin pavut ja herneet ovat edullisia. Kaali on ollut moneen kertaan tarjouksessa tänä syksynä, halvimmillaan olen löytänyt 0,69€/kg. Juuri oli menneellä viikolla Cittarissa juurespussit tarjouksessa 1€/2kg.
Hedelmistä kannattaa ostaa sesongissa olevia, nyt omenat ovat halpoja.
Jos edelleen haluaa ostaa sitä, mitä on ennenkin ostanut, mutta ei ole enää varaa, niin sitten ostaa vähemmän ja harvemmin, ja syö vähemmän.
Perunoita kattilaan porisemaan ja munakastike valmistumaan.
Jos on mahdollisuus puolukkahilloon tai pakastimesta löytyy puolukoita, ripaus sokeria mukaan. Siitä terävyyttä ruoan makuun.
Chilitonnikalaa ja keitetyt perunat.
Tonnikalapurkki, keitety makaronit, ohueksi viillettyä sipulia (raakana tai aavistuksen kiehautettuna),
kermaviilipurkki, keitetyt maissi ja herneet, suolaa maun mukaan - Nam!
Hain juuri 5 pakettia kanaa kympillä, 400g/pkt. Kaksi kiloa perunaa 2e, mikropitsoja 60senttiä kappale ja jauhelihapaketin 3,50 e. Banaanit euron kilo ja satsumat 1,50 kilo. Tuosta syömme koko ensi viikon. Kauppaan meni 22e, juomineen. Ei todellakaan kallista. Ostokset teen yleensä minimanista tai halpahallista. Prisma ja cittari on meillä hylätty kalliden hintojensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi on nyt halpaa.
Missä kaupassa? Meillä on kalliimpaa kuin ikinä. Kerran löysin sentään edullisia muikkuja, mutta nää halpalohet loistaa poissaolollaan.
Lohi on nyt halvempaa kuin vähän aikaa sitten.
Siis saattaa tuntua halvemmalta.
Kysynnän ja tarjonnan laki toimii.
Vierailija kirjoitti:
Hain juuri 5 pakettia kanaa kympillä, 400g/pkt. Kaksi kiloa perunaa 2e, mikropitsoja 60senttiä kappale ja jauhelihapaketin 3,50 e. Banaanit euron kilo ja satsumat 1,50 kilo. Tuosta syömme koko ensi viikon. Kauppaan meni 22e, juomineen. Ei todellakaan kallista. Ostokset teen yleensä minimanista tai halpahallista. Prisma ja cittari on meillä hylätty kalliden hintojensa vuoksi.
Missä kasvikset? Perunalla ei pitkälle pötkitä.
Jos teet jauhelihakastiketta, niin jatka sitä vaikka pavuilla ja kikherneillä.