Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekis mieli lähtee kirkkoon. Onko joku muu lähdössä?

Vierailija
23.10.2022 |

Ev

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kirkosta reilut 20v sitten. Veroissa säästänyt mukavasti.

Vierailija
42/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa on jotenkin tunkkainen ja paksu ilma ,vaikea hengittää, mutta lähden metsään ulkoilemaan koiran kanssa se on minun kirkkoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi välillä mieli mennä Turun tuomiokirkkoon. Hieno miljöö ja olisi rauhoittavaa kuunnella pappia. En ole millään lailla uskovainen. Homma valitettavasti kaatuu aina siihen, että en ole sunnuntaiaamuisin valmis lähtemään mihinkään ennen kymmentä :D

Vierailija
44/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa on jotenkin tunkkainen ja paksu ilma ,vaikea hengittää, mutta lähden metsään ulkoilemaan koiran kanssa se on minun kirkkoni.

Kaikki kuollut muuttuu tunkkaiseksi.

Henki on jättänyt evankelisluterilaisen kirkon, jäljellä on ainoastaan tyhjä kuori.

Kuori mikä romahtaa syntiensä tähden aivan pikaisesti.

Kirjain kuolettaa, henki tekee eläväksi.

Luonnossa voi vielä tuntea ja aistia elävän hengen ja oikean Jumalan kirkon.

Kavahda palkkapappeja ja heidän syntejään.

Vierailija
45/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti mennä aivan erilaiselle keskustelu sivustolle nyt aamusta, vaan kuinkas ollakaan, löysin itseni täältä ja katsoin tämän.

Johdatusta vai mitä lie ollut, mutta kannatti.

Nyt on levollinen ja rauhallinen mieli.

Samanlainen olo kun tulee kirkosta tai jonkun muun pienen seurakunnan tilaisuudesta ulos.

Tuntuu, että kaikki hyvin, ei mitään hätää. Armo on kaunis sana.

Kirkossa ym. haluaisin käydä useammin, nyt se vaan tapaa jäädä muka tärkeämpien asioiden jalkoihin. Kiitos sinulle, joka laitoit tämän katseltavaksi. Antoi paljon ajateltavaa ja toiveikasta mieltä tähän aamuun ja tähän elämään.

Hyvää päivän jatkoa kaikille keskustelijoille.

Vierailija
46/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuollut muuttuu tunkkaiseksi.

Henki on jättänyt evankelisluterilaisen kirkon, jäljellä on ainoastaan tyhjä kuori.

Kuori mikä romahtaa syntiensä tähden aivan pikaisesti.

Kirjain kuolettaa, henki tekee eläväksi.

Luonnossa voi vielä tuntea ja aistia elävän hengen ja oikean Jumalan kirkon.

Kavahda palkkapappeja ja heidän syntejään.

Sama. En käy kirkossa kirkon vuoksi vaan sanan.

Vierailija
47/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Youtubessa on livenä jumalanpalveluksia. Esim. SLEY on hyvä. Muistaakseni klo 11 sunnuntaisin alkaa.

Vierailija
48/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirkossa :)

Vähän epävarmana astelin kaupunkini kirkkoon, ja toivoin ettei kukaan tuttu satu näkemään (En käsitä miksi ajattelen että kirkossa käynti olisi jotenkin noloa...)

Istuin takimmaiseen penkkiin, josta pystyin tarkkailemaan rauhassa, eikä tuntuisi että kukaan hengittää niskan takana.

Paljoa ei ollut kävijöitä, pienen paikkakunnan kirkko, itseni lisäksi 26 muuta ihmistä laskin penkeissä istuvan.

Suurin osa vanhempia kuin minä (olen nelikymppinen), kolme itseäni nuorempaa huomasin.

Saarna oli aika hmm, tavallinen, ei ollut lieskaa, tuomiota eikä paatosta. Pappi kertoi mm. tarinaa luonnosta vaeltamisesta rippikoululaisten kanssa.

Viimeisenä veisattu virsi oli yllättävän iloinen sekä sanoiltaan että säveleltään. Yleensähän virret kuulostavat mollivoittoisilta.

Kirkossa käyminen tuntui jotenkin juhlavalta ja ajattomalta, mutta samalla rauhoittavalta. Ehkä menen piakkoin(?) toistekin.

Ap

Vierailija
49/49 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En heti keksi haaskatumpaa ajanvietettä kuin kuunnella tunti puisevaa saarnausta penkissä joka puuduttaa pakaralihakset jo ensimmäisen viiden minuutin jälkeen. Kirkko modernisoituu muutenkin, olisiko liikaa vaadittu saada pehmusteet niihin pahuksen istuimiin?

Toivottavasti kirkkoja ei muuteta. Penkit ovat kovat, juu, mutta ihan historiankin säilymisen kannalta, toivon että pysyvät sellaisina kuin ovat, eikä niitä modernisoida.

Olisi edes jotain pysyvää tässä muuttuvassa maailmassa.

Ap

olen täysin samaa mieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän