Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä normaalia, että lapsi joutuu synttäreillä siivoamaan vahingossa kaatamansa limsat?

Vierailija
22.10.2022 |

Tuli mieleeni muisto lapsuudesta. Olin luokkakaverin synttäreillä, ja limsani kaatui vahingossa. Luokkakaverin äiti suuttui ja käski minun itse siivota limsat, vaikka en niitä tietenkään tahallani kaatanut. Muistan miten jäin yksin häpeissäni pyyhkimään limsoja kun muut menivät leikkimään.
Nyt aikuisena ajattelen, että olipas mulkku tämä kaverin äiti! Itse en ikinä tekisi noin lapsen syntymäpäivillä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ei ole normaalia. Olen järjestänyt useita synttäreitä ja kyllähän noita vahinkoja tapahtuu. Olen vain todennut että ei se mitään, minä siivoan. 

Vierailija
2/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein antaa toisen korjata itse oma vahinkonsa. Suuttuminen ei ollut aiheellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ei. Itse kerran kaadoin vahingossa myös kaverin synttäreillä mukin ja olin ihan paniikissa ja pahoillani ja hänen äitinsä sanoi että ei haittaa mitään ja siivosi sen.

Toinen tapaus on kun oltiin siskon kanssa kaverin luona(eri kaveri kuin tuo synttäri) ja häneltä lipsahti vahingossa mehulasi käsistä ja kamala sotku, hänen äitinsä ei ollut moksiskaan ja siivosi sen.

Vierailija
4/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äiti voisi sanoa, että ei se haittaa, siivotaan yhdessä. 

Vierailija
5/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasten nöyryyttäminen oli ihan normaalia. Nykyisin onneksi ei.

Vierailija
6/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on vain opettamista.

Vierailija
7/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on vain opettamista.

Miksi suuttua vahingosta? 

Vierailija
8/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Ei niitä aikuisenakaan kukaan sun puolesta siivoa. Vahinko tai ei.

Tietenkään ei saa huutaa ja mollata

Vierailija
9/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsenkin on hyvä osallistua omien jälkiensä korjaamiseen. Siitä saattaa jopa tulla helpotus siinä tilanteessa, että voi korjata tahattoman virheensä eikä luikerrella pois tilanteesta. Kasvaa taas hippasen ihmisenä.

Vierailija
10/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsenkin on hyvä osallistua omien jälkiensä korjaamiseen. Siitä saattaa jopa tulla helpotus siinä tilanteessa, että voi korjata tahattoman virheensä eikä luikerrella pois tilanteesta. Kasvaa taas hippasen ihmisenä.

Korjaamiseen osallistuminen on ihan hyvä, mutta mielestäni on aika törkeää jättää lapsi vieraassa keittiössä siivoamaan yksin. Luokkakaverin äiti tosiaan vihaisena käveli tiehensä.  Ap

Vierailija
11/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luokkakaverisi äidillä olikin jotain hampaankolossa sinun vanhempiasi kohtaan ja peitellyt tunteet ryöpsähtivät ilmoille, kun läikytit vahingossa limsat? Kuka näistä tietää.

Vierailija
12/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenne, että lapsi voi tehdä mitä tahansa ilman seuraamuksia, on saanut aikaan nykyisen kouluhelvetin ja jengiytymisen.

Vierailija
13/33 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kohdalla ei, teinin kohdalla oletuksena on, että siivoaa omat jälkensä pyytämättä, tai käskemättä.

Vierailija
14/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on vaivannut minua koko ajan. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vierailija
15/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oikea tuomio että sotkija pyyhkii sotkunsa.

Vierailija
16/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei riitä oman äidin tekosten muistellut, nyt kaivellaan vielä kaverin äidin karmeudetkin.

Vierailija
17/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia on vaivannut minua koko ajan. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Terapiaa, lääkitystä ja burnoutia siksi, että kaadoit juoman lapsena?

Vierailija
18/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli törppö äiti.

Vierailija
19/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan käynyt terapiassa tämän traumaattisen kaltoinkohtelun takia?!

Oikeesti..

Vierailija
20/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ei ole jäädä vatvomaan tuollaista lapsena sattunutta pikkuasiaa. Hyvä, että käyt terapiassa, mutta eiköhän siellä käynnille ole muut syyt kuin tämä.

Lopuksi ihan ilmainen vinkki. Kokeile muistella/kuvitella tapahtunutta sen äidin kautta. Sitten kokeile muistella muiden lasten kautta. Voi olla, että äiti ei ollutkaan erityisen vihainen. Missään tapauksessa kukaan niistä muista lapsista ei muista enää tapahtunutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän