Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni naisystävä antaa kettuilulahjoja. Taas sain sellaisen syntymäpäivänäni

Vierailija
22.10.2022 |

Tarina siis alusta: Olin 12 kun vanhempani erosivat, ja muutaman kuukauden päästä meille muutti se nainen jonka takia vanhempani erosivat. Äiti muutti omaan asuntoon.
Olin tosi ujo ja hiljainen lapsi mutta opetettu kohteliaaksi. Taisin siihen aikaan sulkeutua aika paljon omiin oloihini.

Kotona alkoi huomauttelu milloin mistäkin. Tämä naisystävä ei pitänyt siitä että minulla oli hammasharja samassa vessassa kuin hänellä koska kuulemma syljeksin lavuaarin täyteen hammastahnaa, joten minun hammasharja ja muutkin siirrettiin alakerran saunakylppäriin jossa saisin pestä hampaat. Ja silloinkin tuli vahtimaan ettei lavuaarissa ollut hammastahnaa. Samoin jos pesin siellä alhaalla kasvot illalla niin oli kuulemma lattia loiskittu niin märäksi ettei siellä voinut turvallisesti kävellä kodinhoitohuoneeseen. Opettelin kiillottamaan altaan ja pyyhin pienimmätkin roiskeet lattiasta.
Samoin kuulemma minun alushousut ja sukat haisi kaamealle pyykkikorissa (ihan yhden päivän käytettyjä, kuten muillakin).
Sinä jouluna sain lahjaksi saunan lattiapyyhkeen, sukkia ja alkkareita. Sukulaisten edessä lahjoja avatessa oikein nauroi että niin kun tuo on tuollainen joka haisee ja sotkee, niin nyt on välineitä.
Kaikkea en edes vuosien varrelta jaksa muistaa, mutta tuo oli se eka vuosi ja eka joulu.

Toinen hyvä esimerkki teinivuosilta, en tiedä miksi juuri tämä on jäänyt mieleen:
Tämä samainen nainen oli siivonnut vessansa peilikaapin jossa piti hajuvesiään (joo, sanon hänen vessansa koska oli vain yläkerran ja alakerran vessa, ja hänen tulonsa jälkeen minulla oli asiaa vain alakertaan). Oli vissiin hukannut siinä siivotessaan kaksi hajuvettänsä ja teki isäni edessä suuren numeron siitä kuinka minä häneltä varastan. Muistan merkit vieläkin, koska hän niitä korosti: "Minun TOMMY HILFIGER ja minun CHRISTIAN DIOR on viety!".
En todellakaan käyttänyt mitään hajuvesiä silloin enkä nyt.
Sinä jouluna sain Tommy Hilfigerin hajuveden lahjaksi, ja hän jälleen paikallaolijoille sanoi että siinä on nyt oma kun kerran siitä niin pitää, viitaten siihen että muuten varastaisin hänen hajuvetensä.

Näitä on joka joululta ja syntymäpäivältä mutta en jaksa tehdä tiliä kun tulee muutenkin niin pitkä sepustus.

Mutta edelleen taitaa tätä henkilöä harmittaa, kun pääsin muuttamaan pois kotoa. En todellakaan mennyt syntymäpäiväkseni isäni luokse nälvittäväksi, vaan vietin ihanan päivän kavereiden kanssa! Minua on tänään hemmoteltu niin etten edes sanoin voi kuvata. :) Kakkua, lahjaa, mutta ennen kaikkea rakasta seuraa.

Nyt kun tulin kotiin niin oveni taakse (!) oli jätetty pikkuinen lahjakassi. Olin ihan että oo, mikäs salainen ihailija se nyt..?
Luin pikkuruisen lahjakassin kortin: "Hemmotteluja syntymäpäivänäsi!" ja nimi. Lahjakassissa oli Oriflamen ryppyvoide, pakkausselostuksen mukaan näkyviä ikääntymisen merkkejä vastaan :D

En lähinnä tiedä mitä sanoa. Onko OK vaan lopettaa kaikenlainen yhteydenpito isäänsä (joka ei oikein itsekään ole mistään kotoisin) ja tämän ihanaan avopuolisoon?

En enää aikuisena jaksais.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
62/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sää oot tehnyt näitä samoja alotuksia jo ihan liikaa vuodesta toiseen.

En tiedä miksi tässä on niin paljon alapeukkuja, koska minäkin muistan lukeneeni tällaisen aloituksen vähän eri yksityiskohdilla, mutta samalla lailla ilkeä äitipuoli antoi kettuilevia lahjoja, joille sukulaisten edessä naureskeltiin. Joko ap tehtailee näitä tarinoita, tai sattuu olemaan joku toinen, jolla on hämmentävän samanlainen ilkeä äitipuoli.

Entä sitten? Eikö se ole samantekevää, koska vastaavia uusperhekuvioita on pilvin pimein ja niistä on hyvä keskustella.

Jos uhri saa tukea tai tekijä ymmärtää keskustelun perusteella miettiä omaa käytöstään.

Aloitus ei ole turhempi, kuin muutkaan aloitukset tai jos joku kokee niin, tehköön oman aloituksen mieleisestään aiheesta.

En ymmärrä provojen huutelijoita, koska kysymys keskustelupalstasta, jossa tarkoitus keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok olla olematta yhteyksissä isään. Itse voisin olla lisäksi sen verran mlqq, että palauttaisin lahjakassin sitä enemmän tarvitsevalle äitipuolelle....

Tämä ja lisäisin voiteen kuiville ja halkeileville kantapäille ja toisen emättimemen kuivuudesta kärsiville.

Vierailija
64/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välit poikki kumpaankin. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista. Oikein hirviö äitipuoli. En katselisi sekuntiakaan.

Kun laitat välit poikki muistathan samalla tehdä kirjallisen sopimuksen että vanhemman kuoltua et sinä tai perilliset ota mitään perintöä vastaan.

Vierailija
65/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välit poikki kumpaankin. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista. Oikein hirviö äitipuoli. En katselisi sekuntiakaan.

Kun laitat välit poikki muistathan samalla tehdä kirjallisen sopimuksen että vanhemman kuoltua et sinä tai perilliset ota mitään perintöä vastaan.

Juridisesti sellaista sopimusta ei edes ole.

Ja toisekseen, laki lähtee siitä, yli 12v lapsella on päätösvalta, haluaako tavata vanhempiaan vai ei ja vastaavaa oikeutta ei ole vanhemmilla ja heidät voidaan ihan viranomaisten toimesta valvoa, ettei vanhemmilla ole tapaamisoikeutta.

Ja kyllä, jo ap. mielenterveyden kannalta on parempi, ettei tapaa kumpaakaan vanhempaa, ei edes isäänsä, koska lasta kohdellaan huonosti ja julmasti.

Jos ap. on alaikäinen, soitto lastensuojeluun heti ja tekijät pitää saada vastuudeen.

Tuo on lasten kaltoinkohtelua ja kiireellisen huostaanoton peruste.

Vierailija
66/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitipuoliko se siellä? Yrittää kiristää vielä perinnöllä huonoa ja julmaa lapsen kohteluuan.

Eikö yhtään omatunto soimaa?

Ja joululahjaksi äitipuolelle vain Tenavaippoja, pukama- ja pillurasvaa ja hammasproteesi harja.

Vierailija
67/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla lapsia puolisoa? Jos ei niin tee testamentti jolla turvaat perintösi, jos kuolet ennen isääsi. Hän perii muutoin sinut.

Vierailija
68/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Jos voit, yritä antaa anteeksi. Helpottaa nääs omaa elämääsi. Ja unohda koko ihminen. Ei tuollaisten kanssa tarvitse yrittää pärjätä.

Vierailija
69/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille 8-10 numeroa liian isoja vaatteita kirpputorilta. Antaessa voit sanoa että löysin ihan sun kokoa ja on samaa tyyliäkin, käytetty ja halpa. Äitini toimittaa minulle tällaisia ylisuuria vanhoja rättejä ja todellakin joka kerta ottaa aivoon.

Vierailija
70/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta itse inhoan jos lavuaarissa on hammastahnaa tai lattiat märkänä, se meni oikein, että paikat siistitään kun sotkee 12 vuotias osaa jo siivota jälkensä. Siinä olen tämän äitipuolesi puolella.

Vierailija
71/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että se ilkeä äitipuoli perii puolisonsa ja tämän oikeat perilliset eivät perisi mitään?

Vierailija
72/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin se perintö otetaan vastaan korvauksena vainajan aiheuttamasta henkisestä pahoinvoinnista ja siitä että tämän takia jotakin jäi puuttumaan, kuten normaali vanhempisuhde.

Vierailija
73/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ryppyvoide takaisin ja sano että hän sitä tarvitsee.

Vierailija
74/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan vastaava tilanne, inhoan isäni uutta akkaa. Sitä piilovittuilua on saanut kuulla vuosia. Toki itse suuttuisi verisesti jos alkaisin käyttäytyä samoin. Kukaan meidän suvussa pidä hänestä. Ei aikuisena tosiaan jaksaisi.

Vierailija
75/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kokonaan, mikset muuttanu äitis luokse? Ja isäs on aika vässykkä..

No et kyllä taida muutenkaan ymmärtää lukemaasi, tuollahan on että äiti on kuollut!

Äitihän kuoli myöhemmin. Ensin muutti pous!

Vierailija
76/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö sitä hammastahnaa sylkeä pitkin lavuaari ja kastella vessan lattiaa. Sori, mutta minusta sinä et ole se 'uhri' vaan sottapytty. Taisi äitipuoli olla oikeassa. Minun poika puoli pissaa vessassa pönttöön seisovilteen ja olen maininnut siitä etten halua hänen pissaa pestä pöntöön reunoilta, että istuvilleen pitää pissata. Myöskin pyydän häntä vaihtamaan likaiset hikisukat puhtaisiin ettei matot likaannu. Meillä ei myöskään syödä olohuoneen sohvalla.

Vierailija
77/77 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin se perintö otetaan vastaan korvauksena vainajan aiheuttamasta henkisestä pahoinvoinnista ja siitä että tämän takia jotakin jäi puuttumaan, kuten normaali vanhempisuhde.

Samaa mieltä. Isä on elänyt äidin siivellä, ei maksanut minusta aikanaan, aiheutti minulle huonon terveyden ja pelon ja kyvyttömyyden parisuhteisiin, joten olen ylsin joutunut pärjäämään taloudellisesti koko ikäni.

Todellakin odotan perintöä ja koen olevani siihen oikeutettu, kuten lakikin sanoo. Siinä on myös isovanhemmilta jäänyt osuus mukana.

Sitä tosin en voi tietää, junaileeko isä omaisuutensa muualle. Olen varautunut siihen henkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi