Isäni naisystävä antaa kettuilulahjoja. Taas sain sellaisen syntymäpäivänäni
Tarina siis alusta: Olin 12 kun vanhempani erosivat, ja muutaman kuukauden päästä meille muutti se nainen jonka takia vanhempani erosivat. Äiti muutti omaan asuntoon.
Olin tosi ujo ja hiljainen lapsi mutta opetettu kohteliaaksi. Taisin siihen aikaan sulkeutua aika paljon omiin oloihini.
Kotona alkoi huomauttelu milloin mistäkin. Tämä naisystävä ei pitänyt siitä että minulla oli hammasharja samassa vessassa kuin hänellä koska kuulemma syljeksin lavuaarin täyteen hammastahnaa, joten minun hammasharja ja muutkin siirrettiin alakerran saunakylppäriin jossa saisin pestä hampaat. Ja silloinkin tuli vahtimaan ettei lavuaarissa ollut hammastahnaa. Samoin jos pesin siellä alhaalla kasvot illalla niin oli kuulemma lattia loiskittu niin märäksi ettei siellä voinut turvallisesti kävellä kodinhoitohuoneeseen. Opettelin kiillottamaan altaan ja pyyhin pienimmätkin roiskeet lattiasta.
Samoin kuulemma minun alushousut ja sukat haisi kaamealle pyykkikorissa (ihan yhden päivän käytettyjä, kuten muillakin).
Sinä jouluna sain lahjaksi saunan lattiapyyhkeen, sukkia ja alkkareita. Sukulaisten edessä lahjoja avatessa oikein nauroi että niin kun tuo on tuollainen joka haisee ja sotkee, niin nyt on välineitä.
Kaikkea en edes vuosien varrelta jaksa muistaa, mutta tuo oli se eka vuosi ja eka joulu.
Toinen hyvä esimerkki teinivuosilta, en tiedä miksi juuri tämä on jäänyt mieleen:
Tämä samainen nainen oli siivonnut vessansa peilikaapin jossa piti hajuvesiään (joo, sanon hänen vessansa koska oli vain yläkerran ja alakerran vessa, ja hänen tulonsa jälkeen minulla oli asiaa vain alakertaan). Oli vissiin hukannut siinä siivotessaan kaksi hajuvettänsä ja teki isäni edessä suuren numeron siitä kuinka minä häneltä varastan. Muistan merkit vieläkin, koska hän niitä korosti: "Minun TOMMY HILFIGER ja minun CHRISTIAN DIOR on viety!".
En todellakaan käyttänyt mitään hajuvesiä silloin enkä nyt.
Sinä jouluna sain Tommy Hilfigerin hajuveden lahjaksi, ja hän jälleen paikallaolijoille sanoi että siinä on nyt oma kun kerran siitä niin pitää, viitaten siihen että muuten varastaisin hänen hajuvetensä.
Näitä on joka joululta ja syntymäpäivältä mutta en jaksa tehdä tiliä kun tulee muutenkin niin pitkä sepustus.
Mutta edelleen taitaa tätä henkilöä harmittaa, kun pääsin muuttamaan pois kotoa. En todellakaan mennyt syntymäpäiväkseni isäni luokse nälvittäväksi, vaan vietin ihanan päivän kavereiden kanssa! Minua on tänään hemmoteltu niin etten edes sanoin voi kuvata. :) Kakkua, lahjaa, mutta ennen kaikkea rakasta seuraa.
Nyt kun tulin kotiin niin oveni taakse (!) oli jätetty pikkuinen lahjakassi. Olin ihan että oo, mikäs salainen ihailija se nyt..?
Luin pikkuruisen lahjakassin kortin: "Hemmotteluja syntymäpäivänäsi!" ja nimi. Lahjakassissa oli Oriflamen ryppyvoide, pakkausselostuksen mukaan näkyviä ikääntymisen merkkejä vastaan :D
En lähinnä tiedä mitä sanoa. Onko OK vaan lopettaa kaikenlainen yhteydenpito isäänsä (joka ei oikein itsekään ole mistään kotoisin) ja tämän ihanaan avopuolisoon?
En enää aikuisena jaksais.
Kommentit (77)
Saat olla ylpeä itsestäsi, että nyt vastaitsenäistyneenä nuorena olet tilanteen tasalla. Jätä hänet/ heidät omaan arvoonsa ja tuo nolon huonokäytöksinen aikuinen nainen tukehtumaan omaan pahaan oloonsa. Monet vasta paljon vanhempana jos silloinkaan havahtuvat pitämään puolensa ja vetämään rajat, minä mukaan lukien. Hyvä sinä!
Välit vaan poikki reilusti isään ja sen kumppaniin. Pidä huolta omasta hyvinvoinnista.
Naurettava, muka aikuinen nainen. Jaksaa energisesti olla inhottava. Sairasta.
Aivan hirveä ihminen. Miten joku voi olla noin sairas lasta kohtaan? Ja millainen isä antaa sen tapahtua? Olen pahoillani ap sun puolesta että olet joutunut tuollaista kestämään. Sun ei tarvitse missään tapauksessa olla tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Ihana kuitenkin kuulla että sulla on elämässäsi ystäviä ja mukava syntymäpäivä heidän kanssaan. Toivon sulle kaikkea hyvää elämääsi. Ja ihan oikeasti, älä ole tekemisissä isäsi ja puolisonsa kanssa. Tuollainen käytös ei ole tervettä.
Oon pahoillani ap <3 Et ansaitse tuollaista mulkeroa sun elämään. Mä laittaisin vastaavassa tilanteessa lahjan palautuksen ja välit poikki. Isää saattaisin joskus harvakseltaan nähdä kahden kesken jossain muualla kuin kotona.
Anna samalla mitalla takaisin :D Hankit jostain antikvariaatista Käytöksen kultaisen kirjan: hyvät tavat, luonteva käytös.
Vierailija kirjoitti:
Äh, nyt tää lähti sivupolulle äidistä. Mietin tässä pienessä jälkihiprakassa että laitanko "lahjan" palautukseen
-ap
Juu laita isällesi saatesanoin, että luulet naisystävän tarvitsevan tätä tuotetta kipeästi.
Palauta ryppyvoide ja sano että palautat sen koska hän tarvitsee sitä kipeästi kun ikääkin jo on.
Kuulostaa tutulta. Itellä vähän samanlainen tilanne veljen avokin kanssa. Välit on menneet poikki, mutta tuntuu paremmalta mitä vähemmän sen naisen myrkkyä on mun elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Sää oot tehnyt näitä samoja alotuksia jo ihan liikaa vuodesta toiseen.
En tiedä miksi tässä on niin paljon alapeukkuja, koska minäkin muistan lukeneeni tällaisen aloituksen vähän eri yksityiskohdilla, mutta samalla lailla ilkeä äitipuoli antoi kettuilevia lahjoja, joille sukulaisten edessä naureskeltiin. Joko ap tehtailee näitä tarinoita, tai sattuu olemaan joku toinen, jolla on hämmentävän samanlainen ilkeä äitipuoli.
Kamala nainen ja surkea isä, älä ole enää missään yhteydessä niin pääset parantumaan traumaattisista kokemuksista. Tsemppiä ap!
Jos ap olet taloudellisesti riippumaton täysi-ikäinen ihminen, muuta uuteen asuntoon ja laita osoitetiedot salaisiksi.
Ei noista tarvitse koko ikäänsä kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Anna samalla mitalla takaisin :D Hankit jostain antikvariaatista Käytöksen kultaisen kirjan: hyvät tavat, luonteva käytös.
Samaan kassiin vaginajumppakuulat, aloittelijan koko, ja tenaladyja.
Sitten hyvää loppuelämää :)
Vierailija kirjoitti:
Saat olla ylpeä itsestäsi, että nyt vastaitsenäistyneenä nuorena olet tilanteen tasalla. Jätä hänet/ heidät omaan arvoonsa ja tuo nolon huonokäytöksinen aikuinen nainen tukehtumaan omaan pahaan oloonsa. Monet vasta paljon vanhempana jos silloinkaan havahtuvat pitämään puolensa ja vetämään rajat, minä mukaan lukien. Hyvä sinä!
Sää oot ihana, ja ei se ajankohta milloin havahtuu vaan että havahtuu! En todellakaan osaa pitää puoliani saati vetää rajojani. Esitän nukkea kun joudun olemaan heidän kanssa tekemisissä. Kaiken myötään ja posliinihymy naamalla kun haukutaan. Tiedän että muutoin tulisi vaikeuksia.
Uskon että voi olla vaikka viisikymppinen ja silti tietynlaiset vanhemmat kyykyttää. Tämä viesti oli lähinnä sellaista tuen hakua että uskallanko ymmärtää että vika ei aina ole minussa, että voin olla ihminen ehkä?
Sinulle myös paljon kickass -energiaa! Sinä oot oman elämäsi sankari, sen kertoo jo ihana viestisi että ansaitset enemmän ja parempaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi tässä on niin paljon alapeukkuja, koska minäkin muistan lukeneeni tällaisen aloituksen vähän eri yksityiskohdilla, mutta samalla lailla ilkeä äitipuoli antoi kettuilevia lahjoja, joille sukulaisten edessä naureskeltiin. Joko ap tehtailee näitä tarinoita, tai sattuu olemaan joku toinen, jolla on hämmentävän samanlainen ilkeä äitipuoli.
Tuskin tuo ainutlaatuista on.
Itselläni on kettuileva puolison sisaruksen puoliso.
Vatsani tulee kipeäksi pelosta, että joudun tapaamaan häntä puolison vanhempien luona käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matrixissa joku vikakoodi? Tai sit joku traumaansa läpikäyvä tarvitsee uudelleen tukea. Liekö sillä niin paljon väliä? Kunhan kenellekään ei tehdä pahaa.
Oon tosi pahoillani sun puolesta ap 😔 Mulla oli myös hirviöäitipuoli, joka aiheutti vanhempieni eron. Isä niin tossu, ettei kyennyt pitämään lapsensa puolia tätä naista vastaan, joka oli lapselle sairaan mustasukkainen tämän isästä.
Minä nousin lopulta aikuisena vastarintaan ja sanoin, ettei tällainen kohtelu ole ok. Jos tarkoitus on vahingoittaa sinua, niin poistu sellaisten elämästä. Edes sama dna ei oikeuta kohtelemaan lastaan huonosti tai sallimaan keneltäkään muultakaan sitä. Tuo nainen ei rakasta isääsi, kun kohtelee hänen lastaan huonosti.
Siis naura tuollaiselle makeasti. Tuohan on ihan naurettavaa. Ei kai tämä äitipuolesi vain ole Kristiina nimeltään? Jos on niin tiedän henkilön. Joka tapauksessa ihan hirveää, että olet tuollaista joutunut kokemaan, mutta tuo menee niin yli, että se on jo naurettavaa. Minä lähettäisin sen ryppyvoiteen takaisin ja kirjoittaisin samanlaisen iloisen lapun, että "pidä sinä tämä vain, sinulla on sille enemmän käyttöä".
Mä olin ehdottamassa, että anna ryppyvoide joululahjaksi mukavin (vähemmän) saatesanoin, mutta tää takaisin antaminen tulikin jo. Onneksi sulla on kultaisia ystäviä!
Tee se! Hän varmaan tarvis enemmän sitä.