Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni naisystävä antaa kettuilulahjoja. Taas sain sellaisen syntymäpäivänäni

Vierailija
22.10.2022 |

Tarina siis alusta: Olin 12 kun vanhempani erosivat, ja muutaman kuukauden päästä meille muutti se nainen jonka takia vanhempani erosivat. Äiti muutti omaan asuntoon.
Olin tosi ujo ja hiljainen lapsi mutta opetettu kohteliaaksi. Taisin siihen aikaan sulkeutua aika paljon omiin oloihini.

Kotona alkoi huomauttelu milloin mistäkin. Tämä naisystävä ei pitänyt siitä että minulla oli hammasharja samassa vessassa kuin hänellä koska kuulemma syljeksin lavuaarin täyteen hammastahnaa, joten minun hammasharja ja muutkin siirrettiin alakerran saunakylppäriin jossa saisin pestä hampaat. Ja silloinkin tuli vahtimaan ettei lavuaarissa ollut hammastahnaa. Samoin jos pesin siellä alhaalla kasvot illalla niin oli kuulemma lattia loiskittu niin märäksi ettei siellä voinut turvallisesti kävellä kodinhoitohuoneeseen. Opettelin kiillottamaan altaan ja pyyhin pienimmätkin roiskeet lattiasta.
Samoin kuulemma minun alushousut ja sukat haisi kaamealle pyykkikorissa (ihan yhden päivän käytettyjä, kuten muillakin).
Sinä jouluna sain lahjaksi saunan lattiapyyhkeen, sukkia ja alkkareita. Sukulaisten edessä lahjoja avatessa oikein nauroi että niin kun tuo on tuollainen joka haisee ja sotkee, niin nyt on välineitä.
Kaikkea en edes vuosien varrelta jaksa muistaa, mutta tuo oli se eka vuosi ja eka joulu.

Toinen hyvä esimerkki teinivuosilta, en tiedä miksi juuri tämä on jäänyt mieleen:
Tämä samainen nainen oli siivonnut vessansa peilikaapin jossa piti hajuvesiään (joo, sanon hänen vessansa koska oli vain yläkerran ja alakerran vessa, ja hänen tulonsa jälkeen minulla oli asiaa vain alakertaan). Oli vissiin hukannut siinä siivotessaan kaksi hajuvettänsä ja teki isäni edessä suuren numeron siitä kuinka minä häneltä varastan. Muistan merkit vieläkin, koska hän niitä korosti: "Minun TOMMY HILFIGER ja minun CHRISTIAN DIOR on viety!".
En todellakaan käyttänyt mitään hajuvesiä silloin enkä nyt.
Sinä jouluna sain Tommy Hilfigerin hajuveden lahjaksi, ja hän jälleen paikallaolijoille sanoi että siinä on nyt oma kun kerran siitä niin pitää, viitaten siihen että muuten varastaisin hänen hajuvetensä.

Näitä on joka joululta ja syntymäpäivältä mutta en jaksa tehdä tiliä kun tulee muutenkin niin pitkä sepustus.

Mutta edelleen taitaa tätä henkilöä harmittaa, kun pääsin muuttamaan pois kotoa. En todellakaan mennyt syntymäpäiväkseni isäni luokse nälvittäväksi, vaan vietin ihanan päivän kavereiden kanssa! Minua on tänään hemmoteltu niin etten edes sanoin voi kuvata. :) Kakkua, lahjaa, mutta ennen kaikkea rakasta seuraa.

Nyt kun tulin kotiin niin oveni taakse (!) oli jätetty pikkuinen lahjakassi. Olin ihan että oo, mikäs salainen ihailija se nyt..?
Luin pikkuruisen lahjakassin kortin: "Hemmotteluja syntymäpäivänäsi!" ja nimi. Lahjakassissa oli Oriflamen ryppyvoide, pakkausselostuksen mukaan näkyviä ikääntymisen merkkejä vastaan :D

En lähinnä tiedä mitä sanoa. Onko OK vaan lopettaa kaikenlainen yhteydenpito isäänsä (joka ei oikein itsekään ole mistään kotoisin) ja tämän ihanaan avopuolisoon?

En enää aikuisena jaksais.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isäsi on normaali, mikset tapaa häntä kahden kesken? Puolisonsa voit jättää huomiotta aivan hyvillä mielin.

Aina sellainen ei onnistu, jos on nynny isä joka tuo narskun aina mukanaan.

Vierailija
42/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tosi pahoillani sun puolesta ap 😔 Mulla oli myös hirviöäitipuoli, joka aiheutti vanhempieni eron. Isä niin tossu, ettei kyennyt pitämään lapsensa puolia tätä naista vastaan, joka oli lapselle sairaan mustasukkainen tämän isästä.

Minä nousin lopulta aikuisena vastarintaan ja sanoin, ettei tällainen kohtelu ole ok. Jos tarkoitus on vahingoittaa sinua, niin poistu sellaisten elämästä. Edes sama dna ei oikeuta kohtelemaan lastaan huonosti tai sallimaan keneltäkään muultakaan sitä. Tuo nainen ei rakasta isääsi, kun kohtelee hänen lastaan huonosti.

Sä olet sankari kun olet noussut vastarintaan. Ehkä minäkin joskus? Vai olenko ikuisesti tossu? Kiitos tosi paljon kun annoit rohkaisua.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille pukamavoidetta joululahjaksi ja hymyssä suin sanot, että jos tää auttais ees henkisesti 😊

Vierailija
44/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiikuttaisin tuollaisen lahjan oventaakse ilman mitään selityksiä. Estäisin tuon naisen numeron ilman mitään keskusteluja. Isälle voisin ilmoittaa, etten siedä tuota käytöstä enää. Mutta ei varmaan tulisi yhteyttä pidettyä omatoimisesti. Eikä osoitetietoja tulisi ilmoitettua, mikäli muutto tulisi eteen. Tuo käytös sinua kohtaan on aivan sairasta, ollut alusta asti. Ei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua. Ihanaa että sinulla on ystäviä ympärillä, joiden kanssa jakaa juhlapäivä. Ei kenelläkään ole oikeutta änkeä kotisi oven taakse, tai yrittää ottaa yhteyttä joiden tarkoitus on loukata tai nolata. Tuo on niin lapsellista ja alhaista. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
45/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna samalla mitalla takaisin :D Hankit jostain antikvariaatista Käytöksen kultaisen kirjan: hyvät tavat, luonteva käytös.

Tää oli hyvä!! Ja ehkä vielä joku sivistyksen kultainen käsikirja!

Vierailija
46/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sille pukamavoidetta joululahjaksi ja hymyssä suin sanot, että jos tää auttais ees henkisesti 😊

Kiitos näistä nauruista!! ^_^ Tätä tarttin. Ja kiitti kaikille tuesta. Tää syntymäpäivä kääntyi kuin taikaiskusta taas parempaan suuntaan. AV parhaimmillaan.

-ap

Vierailija
47/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, nyt tää lähti sivupolulle äidistä. Mietin tässä pienessä jälkihiprakassa että laitanko "lahjan" palautukseen

-ap

Laitat lahjan palautuksena sille akalle. Jos olet isäsi kanssa hyvissä väleissä ja haluat pitää häneen yhteyttä, tapaatte jossain kahdestaan. Jos isäsi ei tähän suostu, lopeta yhteydenpito myös häneen. Usko pois, elämä on liian lyhyt siihen, että pitäisi sietää mitään paskaa toisilta. Elä onnellisena ja unohda kaikki sontiaiset elämästäsi.

Vierailija
48/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sama voide takaisin Oli tosi hyvää kiitos! Ajattelin palauttaa palveluksen kun tarvitset tätä enemmän kuin minä

Vierailija
49/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi reagointitapa on, ettet reagoi mitenkään. Jätät hänet huomiotta. Olkoon, ilkeä ihminen.

Keskityt niihin ihaniin ystäviisi, ole onnellinen, että sinulla on heidät. <3 <3

Vierailija
50/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten ollut täällä jo 🤔

Anteeksi mut mitä kaltaisesi saa siitä että sanoo näin joka aloitukseen? Itse avauduin niinkin epärelevantista asiasta kuin mieheni kenkien huolto, ja joku tuli sinne ihmettelemään että "taasko sä täällä avaudut tästä".

Onko tää joku rölläystaktiikka vai onko meillä niin samanlaiset huolet?

Vierailija
51/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ehdottamassa, että anna ryppyvoide joululahjaksi mukavin (vähemmän) saatesanoin, mutta tää takaisin antaminen tulikin jo. Onneksi sulla on kultaisia ystäviä!

Mutta se Tena-paketti lisänä olisi hauska.

Vierailija
52/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuile takaisin. Ala antaa joka juhla sama Hilfingerin hajuvesi lahjaksi.

Vierailija
53/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat rouvalle joululahjaksi tuotepaketin, jossa on peräpukamavoidetta, tenoja, hammasproteesin kiinnitysainetta ym. mukavaa. Mairean hymyn kera tietysti, ja sanot, että näille löytyy jo varmaan tarvetta.

Vierailija
54/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen eukko kaipaa kostoa. Pistä deittisovellukseen hänen nimellään ja kuvallaan (tai jos on kovin mitäänsanomattoman näköinen, niin laita jonkun isotissisen naisen kuva) ilmoitus seksiseuran hausta. Laita siihen myös hänen puhelinnumeronsa.

Jos et ihan tuon tasoista halua tehdä, niin laita vaikka tori.fi -palstalle lahjoitetaan tai myydään,  pidemmän ajan kuluessa toistuvasti  ja useilla ilmoituksilla jos jonkinlaista erilaista (itse asiassa sellaista, jota ei ole oikeasti olemassa) härpäkettä, voit ilmoituskuvat ottaa netistä. Laita tähänkin ilmoitukseen, että yhteydenotot vain puhelimitse, ja hänen puhelinnumeronsa.

Voit tietysti tehdä nimettömänä ilmoituksen myös terveyskeskukseen, että tällä ihmisellä on psykoosioireita (erittelet siinä viestissäsi moninaisia oireita), ja hän ei halua tulla lääkärille mutta että hänen pitäisi päästä sairaalahoitoon. Hänet kutsutaan terveyskeskuslääkärille tahdonvastaisen hoidon arvioon (jos ei mene, niin haetaan), toki tuolla välttämättä lähetettä 3 vrk arviointijaksolle psykiatrian osastolle ei tehdä, mutta satetaan tehdäkin.

Jokin persoonallisuushäiriö tai mielenterveysongelmahan tuolla eukolla joka tapauksessa kertomasi mukaan on.

Vierailija
55/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä ja sanoo sille. Lakkaa hillumasta

Vierailija
56/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä ehdotus, että annat saman lahjan koskemattomana takaisin jouluna tai naisen synttärinä, ilman mitään passiivisagressiivista viestiä.

Se voisi saada kettuilulahjat loppumaan kun muija tietää että löytää ne vielä edestään.

Vierailija
57/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok lopettaa yhteydenpito jos näin haluaa tehdä. Mitään et ole isällesi saati hänen puolisolleen velkaa. Ei sukulaisten kanssa ole pakko olla tekemisissä jos ne kohtelee kuin p*skaa. Sinä ansaitset kunnioitusta.

Toki jos takaisin antamalla tulee hyvä mieli ja koet että se voisi olla sinun juttusi niin go for it! Jotain tolua pakettiin ja teksti "puhdas koti vetää puoleensa!" vai miten se mainos meni. 

Deodoranttia: "raikkautta sinunkin päiviisi!" "Raikkain terveisin"..  Anna jotain hemmetin isoja vaatteita sille saatesanoin: "Olen niin huono arvioimaan ihmisten kokoja.." Vie pullaa, tms tarjottavaa ja muistuta että on se välillä kiva vähän pullaakin saada kahvin kanssa. Jos hänellä on tapana leipoa, vie silti... "kun minä niin tykkään ettei kakku ole liian kuiva.."

Tenapaketti myös nostattaa mielialaa.. Vie joskus, sanot että oli tarjouksessa niin tulit mieleen..

Kyllä jokaisella ihmisellä on joku asia mistä ei halua kuulla kommentteja että olisi sen jotenkin huonosti elämässään hoitanut. Kun bongaat sen, kommentoit sitä.  Tai joku mikä on herkkä aihe.. 

Esim. Minulla anoppi, kiusannut koko sen ajan kun on tunnettu (tämä nyt tiedoksi että en ihan syyttä suotta häntä nokittele...) Hänelle ruoanlaitto ja leivonta lapsillle ja lapsenlapsille on tärkeää. Miehelläni on gluteeniton ruokavalio nykyään ja jos anoppi leipoo jotain gluteenitonta, neuvon häntä niissä. Se ottaa selkeästi koville. Annan vinkkejä ihan pyytämättä kun näen että kiehuu.. aika pientä mutta silti mukavaa.

Vierailija
58/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sää oot tehnyt näitä samoja alotuksia jo ihan liikaa vuodesta toiseen.

En tiedä miksi tässä on niin paljon alapeukkuja, koska minäkin muistan lukeneeni tällaisen aloituksen vähän eri yksityiskohdilla, mutta samalla lailla ilkeä äitipuoli antoi kettuilevia lahjoja, joille sukulaisten edessä naureskeltiin. Joko ap tehtailee näitä tarinoita, tai sattuu olemaan joku toinen, jolla on hämmentävän samanlainen ilkeä äitipuoli.

Mulla kyllä vähän soi satuilu-tutka. Eniten epäbalanssissa on minusta äitipuolen kerrottu ilkeys ja se, ettei aloittajalle näytä jääneen juuri minkäänlaisia väkisin esille turskahtelevia emotionaalisia haavoja tästä, raportoi kaikesta hyvin neutraalisti ja haavoittumattoman oloisena.

Myös tapaukset olivat aika övereitä ja taas toisaalta jos aikuinen sanoo, että pese hampaasi lavuaarissa siistimmin, niin minusta ihan oikein. En itse muista, että olisin lavuaaria koskaan tahnalla sotkenut ja meillä ei kyllä annettu porsastella.

Mutta toisaalta lavuaarin mallikin vaikuttaa, ja ilmeisesti osa nuorista ei saa traumoja, vaikkei heitä kotona rakastettaisikaan ja äiti kuolisi yms. Siis ihan vilpittömästi sanon näin.

Vierailija
59/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei, myös minun vanhempani erosivat kun oli 11-vuotias. Äiti muutti pois, oli silloin jo pahasti alkoholisoitunut ja halusi muuttaa viereiseen kaupunkiin. Ei ole mitenkään ihmeellistä, että erossa lapsi jää isälleen. Harvinaista toki, mutta ei niin ainutlaatuista että se tekisi aloituksesta provon.

Sain myös elämääni äitipuolen. Aika samassa ajassakin vielä, tosin he tapasivat ravintolassa. Naisystävä ei koskaan muuttanut meille, eikä me heille. Syyksi kerrottiin, että minä. Minä olin se syy! Oli todella mukavaa kuulla sitten kännisen äidin suusta, että olin isäni onnen esteenä. Ja oli oikein mukavaa katsella kiukuttelevaa aikuista naista, joka ei sietänyt minua silmissään. 

Kettuilulahjoja aloin tosin saada vasta anopiltani. Ensimmäisenä jouluna lapsiperheenä, sain lahjaksi kirjan nimeltä Kevyet herkut. Olen niitä naisia, joilta kilot lähtee hiljalleen raskauden jälkeen, ja jolta imetys ei taianomaisesti sulata raskauskiloja pois. Toinen lahja oli sähköhammasharja, kun aloin käydä usein hammaslääkärissä huonon hammaskalustoni vuoksi. Kyse ei ollut siitä, ettenkö harjaisi hampaitani vaan jostain aivan muusta. 

Minulla on ollut vähän huono tuuri "elämäni naisten" suhteen. Äiti joi, äitipuoli inhosi ja anoppi tykkää katsella kuinka nielen kiukun ja vihan ja nöyryytyksen, koska yritän olla pilaamatta jouluja ja synttäreitä lapsiltani. 

Tsemppiä ja haleva kaikille vastaavan kokeneille tai vastaavassa tilanteessa eläville. Muistakaa, että aikuisten keskinäset kinat, omat huonot itsetunnot ja omat katkeruudet eivät ole lasten syytä. 

Vierailija
60/77 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuilututkaihminen ajattelee, että jokaisen täytyy kulkea traumat ja haavat paljaina ja purskahdellen kaiken aikaa? Että jos on käynyt elämässä ikäviä asioita, niin pitää tyytyä olemaan sitten sekundaa, ei voi osata käyttäytyä ja analysoida asioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi