Helsinki kruunuvuorenranta kokemuksia?
Millainen paikka asua, etenkin pojamankatu kiinnostaa?
Kommentit (49)
Valittavat koko ajan ruuhkista. Ja siitä miten ne lisääntyy kun tulee pian 10000 asukasta lisää
No henkilökohtaisesti en viihtyisi Kruunuvuorenrannassa, en kyllä muillakaan arvoaan nostavilla alueilla kuten koko HSL:n A-vyöhyke. Erityisesti Kalasataman ja Verkkosaaren hypetystä en ymmärrä. Aivan liian tiiviisti rakennettu minun makuuni. Kruunuvuoressa toki ulkoilumahdollisuudet ovat paremmat kuin tuolla. Itse asun rauhallisessapaikassa Vuosaaressa ja ainoa miinus on, että julkinen liikenne on hidas, mutta onneksi ei tarvitse kovin usein mihinkään lähteä, kun kaupat ja muut tarpeelliset kävelyetäisyydellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita, asun mieluummin paremmalla alueella.
Määrittele parempi alue.
Tuolla kun katsoo karttaa on meri, luonto, luonnonsuojelualueet. Riittävän kaukana keskustasta ja meteoasemilta, ettei tule tallustelijoiden paikkaa. Koulut ja päiväkodit, yms.
Kun sillat valmistuu, niin 10min keskustaan matka. Sitä ennen lauttaliikenne.
Kivenheiton päässä oleva Kaitalahti vie 10-0, mutta toki jos haluaa sieltä okt:n niin pitää olla miljonääri..
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle terkut ettei näihin vastauksiin oikein kannata luottaa. Kyseleepä sitten kokemuksia Ullanlinnasta tai Kontulasta niin aina löytyy porukkaa, jolle tuo paikka on taivas ja myös jengiä jolle se on helvitti. Tasaista haukuntaa ja väliin muutama positiivinen kommentti.
Minulle Kruunuvuori on liian kallis enkä välitä vuokratontista. Ostin asunnon Laajasalosta. Ratikka tulee pian sadan metrin päähän ulko-ovesta ja alueena Laajasalo on ihanan luonnonläheinen.
Kruunuvuorenranta kuuluu Laajasaloon.
Asunnot siellä on minulle liian alihintaisia, haluan paremmale alueelle esim. Kaivopuisto tms.
Se on suunniteltu liikaa miesten ehdoilla. Pitäisi olla enemmän sisustusmyymälöitä ja vaginatuulettimia.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meillä on merinäköala ja autohalliin pääsee suoraan hissillä. Laajasalo ihan hyvää aluetta. Ostarilla kaikki palvelut ja nyt rannassa ollut Kmarket keväästä asti. Toki aamulla ja iltapäivällä vähän ruuhkaa varsinkin ratikkatöiden kohdalla, mutta ei valittamista. Vuokra-asuntoja ei kyllä täällä rannassa kauheasti ole. Asoja ja hitaksia jonkun verran.
Ei ole. Laajasalon yllä on oikeasti jokin kirous. Siellä on vuosia tapahtunut mitä hirveämpiä murhia. Heti tulee ainakin kolme ikävää juttua lähivuosilta mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita, asun mieluummin paremmalla alueella.
Määrittele parempi alue.
Tuolla kun katsoo karttaa on meri, luonto, luonnonsuojelualueet. Riittävän kaukana keskustasta ja meteoasemilta, ettei tule tallustelijoiden paikkaa. Koulut ja päiväkodit, yms.
Kun sillat valmistuu, niin 10min keskustaan matka. Sitä ennen lauttaliikenne.
Niitä tallustelijoita on Kruuniksessa jo, sen verran rakennettu kaupungin ja muiden vuokrataloja + asoa sekaan. Niiden ulkopuolella pyörii joskus vähän epämääräistä porukkaa ja autot luukuttaa öisin kovaa musiikkia. Eikä ole mitään keksittyä juttua vaan ihan kokemuksia näin alueen asukkaana.
Jaa, ei meilläpäin vain kukaan luukuta ja aja pillurallia, kun ei oikein ole teitäkään kuin poispäin vain Kerrotko tarkemmin millä tiellä niin osaan vähän suhteuttaa omaa osoitteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meillä on merinäköala ja autohalliin pääsee suoraan hissillä. Laajasalo ihan hyvää aluetta. Ostarilla kaikki palvelut ja nyt rannassa ollut Kmarket keväästä asti. Toki aamulla ja iltapäivällä vähän ruuhkaa varsinkin ratikkatöiden kohdalla, mutta ei valittamista. Vuokra-asuntoja ei kyllä täällä rannassa kauheasti ole. Asoja ja hitaksia jonkun verran.
Ei ole. Laajasalon yllä on oikeasti jokin kirous. Siellä on vuosia tapahtunut mitä hirveämpiä murhia. Heti tulee ainakin kolme ikävää juttua lähivuosilta mieleen.
Ai että oikein laajasalossa tapahtunut murhia. Kerro yksikin kaupungin osa jossa ei ole tapahtunut yhtäkään murhaa.
Otetaan enemminkin näin pöinntilasto, paljonko poliisi tehnyt kotiköyntejä kruunuvuorenrannassa versus muut alueet Helsingissä viimeisen 2v aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle terkut ettei näihin vastauksiin oikein kannata luottaa. Kyseleepä sitten kokemuksia Ullanlinnasta tai Kontulasta niin aina löytyy porukkaa, jolle tuo paikka on taivas ja myös jengiä jolle se on helvitti. Tasaista haukuntaa ja väliin muutama positiivinen kommentti.
Minulle Kruunuvuori on liian kallis enkä välitä vuokratontista. Ostin asunnon Laajasalosta. Ratikka tulee pian sadan metrin päähän ulko-ovesta ja alueena Laajasalo on ihanan luonnonläheinen.Kruunuvuorenranta kuuluu Laajasaloon.
Ja meilläkin asunto omalla tontilla, ei vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Asunnot siellä on minulle liian alihintaisia, haluan paremmale alueelle esim. Kaivopuisto tms.
Voipi olla kuule toiainpäin neliöhinnat, katsopa uusien talojen hintoja.
Vierailija kirjoitti:
No henkilökohtaisesti en viihtyisi Kruunuvuorenrannassa, en kyllä muillakaan arvoaan nostavilla alueilla kuten koko HSL:n A-vyöhyke. Erityisesti Kalasataman ja Verkkosaaren hypetystä en ymmärrä. Aivan liian tiiviisti rakennettu minun makuuni. Kruunuvuoressa toki ulkoilumahdollisuudet ovat paremmat kuin tuolla. Itse asun rauhallisessapaikassa Vuosaaressa ja ainoa miinus on, että julkinen liikenne on hidas, mutta onneksi ei tarvitse kovin usein mihinkään lähteä, kun kaupat ja muut tarpeelliset kävelyetäisyydellä...
Ai Vuosaaressa ainoa miinus julkinen liikenne?
ookoo
Vierailija kirjoitti:
Liian korkea muslimitiheys.
Missä? Kruunuvuorenrannassa vain, missä suuriosa omistusasuntoja, asoja, hitaksia pakolliset vuokrakolhoosit seassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle Kruunuvuori on liian kallis enkä välitä vuokratontista. Ostin asunnon Laajasalosta. Ratikka tulee pian sadan metrin päähän ulko-ovesta ja alueena Laajasalo on ihanan luonnonläheinen.Kruunuvuorenranta kuuluu Laajasaloon.
Miksi sitten voi kutsua Laajasalon osia, jotka eivät ole Kruunuvuorenranta? "Se-ei-Kruunuvuori"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten voi kutsua Laajasalon osia, jotka eivät ole Kruunuvuorenranta? "Se-ei-Kruunuvuori"?
Onhan niillä Laajasalon sisäisilläkin alueilla omat nimensä, mutta voihan sitä sanoa vaikka, että asut vanhassa Laajasalossa tai Laajasalon vanhalla puolella.
Kruunuvuorenrannasta puheenollen vieläkö se arhinmäki asuu köyhille tarkoitetussa hintatuetussa talossa? Edellisessä paikassahan se asui ja kiukutteli siitä kun häntä kehdattiin moisesta arvostella kun hänellä oli kivaa siinä talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niillä Laajasalon sisäisilläkin alueilla omat nimensä, mutta voihan sitä sanoa vaikka, että asut vanhassa Laajasalossa tai Laajasalon vanhalla puolella.
Valitse vaikka näistä joku: Hevossalmi, Jollas, Kruunuvuorenranta, Tullisaari, Yliskylä.
Olen käynyt kävelemässä alueella etsiessäni asuntoa, tässä omia mietteitä. Merinäköala on vain murto-osalla asukkaista, vaikka niin ihanasti kaikissa havainnekuvissa meri välkehtii. Alue on rakennettu todella tiiviisti, minkä tajuaa vasta, kun alueella kävelee. Koska kyseessä on niemi, ulkoilualueet eivät jakaudu alueen ympärille tasaisesti, ja kun siellä rantakadulla kävelee aurinkoisena viikonloppuna 13000 ihmistä, voi olla, ettei luonnonrauha ole ihan ensimmäinen kokemus.
Yksityisautoilun kannalta pussinperä maantieteellisestä syystä, jos vaikka länteen päin pitää lähteä. Ratikkareitistä tulee varmasti kätevä, kunhan silta ja yhteydet valmistuvat. Itse voisin tulevaisuudessa siellä asua.