Inhottaako sinua kuunnella nauhoitusta äänestäsi?
Minä en halua kuunnella miltä kuulostan. Jotenkin hävettää ja inhottaa.
Kommentit (30)
Näen ja kuulen itseni erilaisena yksin kuhin muiden seurassa ollessa. Esim kotona peilistä näen itseni siedettävänä, kaupan peilistä en tahdo koskaan vilkaista itseäni
Ei. Oli kiva yllätys, kuinka kaunis ääni mulla on.
Itseinho menee välillä seitanallisen sietämättömäksi, niin korkealle että se vaihtuu sitten yhtäkkiä itserakkaudeksi joka on vielä kauempana itsensä rakatuksesta kuin pienen pieni itseinho
Kyllähän se ääni kuulostaa aivan oudolta nauhalta, paljon matalampi kuin miltä itsestä kuulostaa.
Minä kuuntelin ääntäni ja yllätyin iloisesti. Kuulosti uutistenlukijalta ja mulle on myöhemmin sanottukin että ääneni on kuin uutistenlukijalla : D
Puhuessa kuulostan omasta mielestäni aika kivalta, vähän "rapea" naisen ääni, mutta nauhoitettuna se kuulostaa aina sellaiselta 12 v överipuhtaalta heleältä kuorolaulajalta. Siis aivan friikiltä.
Luulin, että vihaan ääntäni, mutta sitten joudun videoimaan itseäni- ja voi ziisus kuinka vihaankaan omaa ulkonäköäni JA ääntäni. Mulla on tusinoittain todella ärsyttäviä maneereja, joita en tietenkään huomaa peilistä katsoessani. Ja tottakai jouduin itse editoimaan ne halavatun videot myös, niin kyllä olen saanut kerättyä riittävästi itseinhoa.
Nyt multa on pyydetty lisää videoituja materiaaleja, joku muu saa editoida ne.
Radio Nöötsin mulattilaulajat voisivat välillä kuunnella itseään ja panna sen äänensä kuntoon, puoliunista käheää parkua ei kukaan ilokseen kuuntelle, saati että tekisi mieli laulaa mukanna
EI nykyään. Ennen inhotti, koska ihminen kuulee äänensä niin erilaisena mitä se on
Nykyään media-alan työssä luen usein spiikit etukäteen editoitavalle videolle, joten joudun kuulemaan omaa ääntäni. Olen myös tehnyt podcastia, joten siinäkin olen ääneeni tottunut
Omiin korviin ääneni on mukavan matala ja jopa uskottava. Nauha kertoi totuuden. Pikkuorava vinkuja, joka ei edes selkeästi osaa puhua. Hirvittävä, ihan sääliksi käy läheiset.
Toivottavasti en vihaa ääntäni, sillä olen kirjoittamassa äänikirjaa. Olen nykyään äänikirjailija, koska ihmiset eivät jaksa lukea, mutta monet jaksavat kuunnella. Pitää siis tehdä äänikirja, jonka äänenä on oma ääneni ja käsikirjoitus on omani.
Jep, mulla on ihan pikkutytön ääni - aikuisella naisella. Ja itse kuulen sen ihan normaalina, mutta nauhoitettuna on kuin 3-vuotias puhuisi!
Vierailija kirjoitti:
Mä narisen kun Kimi Räikkönen
Sama.
Pienenä kyllä, mutta myöhemmin totuin kuuntelemaan ääntäni, kun kavereiden kanssa nauhoitettiin kaseteille kaikenlaisia juttuja. Voisi ääneni kauheampikin olla, vaikka pidän enemmän siitä äänestä jonka kuulen itse puhuessani. Harmi, ettei kukaan muu voi koskaan kuulla sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ääni kuulostaa aivan oudolta nauhalta, paljon matalampi kuin miltä itsestä kuulostaa.
En tiennyt, että jollakin on noin päin. Oma ääneni on paljon korkeampi ja lapsellisempi kuin miltä minusta kuulostaa.
Sama