Tv-sarja Munkkivuori
Niin hyvä!! Vaikka johan sen tekijöistä arvasi. 4 jaksoa katsottuna. Ootteko nähneet?
Kommentit (371)
Jeee! Huomenna alkaa toinen kausi!
Aivan loistava sarja! Parasta katsottavaa pitkään aikaan! Niin hyvin tehty!
Tänään bingetetty viimeiset kolme jaksoa. Uutta kautta odotellessa voi nuoremmalle sukupolvelle kertoa, että ihmisten - myös lapsien - kuolemia ja katoamisia ei muutama vuosikymmen sitten otettu niin vakavasti kuin nykyään. Etsinnät lopetettiin helposti. Hyvä esimerkki aikakaudelta on jäljettömiin vuonna 1982 Turengissa kadonnut 12-vuotias poika, jota etsittiin ehkä pari viikkoa, ja sitten ei enää perhettä tai poliisia kiinnostanut. Katoaminen kuitattiin, että "se on karannut itsekseen, ehkä lähtenyt Ruotsiin". 12-vuotias pikkulapsi. (Minfossa yksi teoria on se, että isäpuoli raivostui poikaan lopullisest ja hävitti todisteet paikallisen sokeritehtaan melassikattilaan.)
Onko kukaan vielä nähnyt uutta kautta? Onko millainen?
Eka jakson perusteella yhtä hyvä kuin ensimmäinen kausi. Loistava sarja, yksi parhaista, ellei ihan paras suomalainen jonka olen katsonut. Oma lapsuus ja nuoruus osui tuolle ajalle ja voi mitä nostalgiaa, niin hyvä on lavastus, puvustus, musiikki, kaikki. Ja tietysti juoni ja mahtavat lapsinäyttelijät!
Laura Birn farkkushortseissa. 🚾
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mielenkiintoista nyt nähdä valmis sarja paitsi itse juonen niin myös sen vuoksi, miten nykyaika on saatu rajattua pois ja miltä tutut mestat sarjassa näyttävät :)
Mitä nyt iLOQ-lukot ulko-ovissa :D
Joo, jos tarkkaan katsoo, jotain tällaisia oli. Itse asiassa myös kielessä; käytettiin joitakin ilmauksia, joita ei vielä kasarilla käytetty. ###### Eikös Titanicissa DiCaprio näyttänyt keskisormea? Titanic upposi 1912, keskisormi tuli varmaan joskus seitkyt luvulla.
Ei tämä toinen kausi yhtä hyvä ole kun toinen, mutta ihanan nostalginen kasariaikainen. Ja äänitys huono, koko ajan saa ääntä säätää, musiikki pauhaa ja puhetta ei sitten kuulu. 8-
Vierailija kirjoitti:
Laura Birn farkkushortseissa. 🚾
Ei se kyllä Laura ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mielenkiintoista nyt nähdä valmis sarja paitsi itse juonen niin myös sen vuoksi, miten nykyaika on saatu rajattua pois ja miltä tutut mestat sarjassa näyttävät :)
Mitä nyt iLOQ-lukot ulko-ovissa :D
Joo, jos tarkkaan katsoo, jotain tällaisia oli. Itse asiassa myös kielessä; käytettiin joitakin ilmauksia, joita ei vielä kasarilla käytetty. ###### Eikös Titanicissa DiCaprio näyttänyt keskisormea? Titanic upposi 1912, keskisormi tuli varmaan joskus seitkyt luvulla.
Keskisormea on näytetty antiikin ajoista alkaen. Ja kyllä, merkitys oli sama.
Minä sain nyt katsottua Munkkivuoren ensimmäisen kauden melkein nonstoppina. Olipa todella hyvä, koukuttava sarja. Ehkä olisin toivonut onnellisempaa loppua eli Annen joutumista vastuuseen pikkutytön kuolemaan johtaneista tapahtumista, joihin hän oli ihan yhtä syypää kuin se divarin omistaja.