Lapsi hoitoon lomalla
Ihmettelen kovasti näitä vanhempia, jotka vievät lapsensa hoitoon lomalla. Vanhemmat ovat siis itse kotona, mutta lapsi viedään hoitoon. Ymmärrän toki, että välillä on raskasta, mutta sehän on vain elämää.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kun olen lomalla ja lapsi on hoidossa, saan levätä. Kun haen lapsen hoidosta, olen hyvällä tuulella ja jaksan koko illan olla parempi vanhempi.
Miksi pitää tehdä lapsia, jos ei jaksa olla hyvä vanhempi kuin muutaman tunnin vuorokaudesta?
Lapsia toki tarvitaan rahoittamaan ja maksamaan kaikkien lapsettomien eläkkeet ja velalla elämiset, mutta kaikenlaiset yritykset helpottaa jonkun yh-äidin taakkaa muutaman lomapäivän osalta tai yritykset poistaa vanhemmilta vastuu edes muutamaksi päiväksi vuodesta ollakseen muina päivinä parempia vanhempia ovat pahasta. ;)
Mielestäni ei myöskään ole luvallista viedä lapsia isovanhemmille hoitoon, jos ei itse ole siinä paikalla, koska se osoittaa sitoutumattomuutta lapsiin. Jos lapsia hankkii, pitää kärsiä ja apua ei ole lupa hakea, jotta jaksaisi.
Ugh - maailmasta varmasti näillä ohjeilla tulee rajoittuneempi ja parempi paikka!
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat pieniä vain hetken. Nauttisitlapsesi seurasta.
Luojan kiitos! Ei niitä pieniä lapsia sen pidempään jaksaisikaan. Mun lapset ovat jo aikuisia. Nyt nautin heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen lomalla ja lapsi on hoidossa, saan levätä. Kun haen lapsen hoidosta, olen hyvällä tuulella ja jaksan koko illan olla parempi vanhempi.
Miksi pitää tehdä lapsia, jos ei jaksa olla hyvä vanhempi kuin muutaman tunnin vuorokaudesta?
Kai tiedät että etukäteen ei voi ennustaa että millainen lapsi sieltä tulee. Voi olla uniongelmia, allergiaa, erityistarpeita. Kun et ole saanut nukuttua 4 vuoteen yhtäkään kokonaista yötä, vaan heräät 4-7 kertaa yössä, ymmärrät miksi se lepo on tärkeää. Ja kun niihin uniongelmiin ei valitettavasti välttämättä löydy ratkaisua.
Huom. Kuulosuojaimet päässä nukkuminen, jossa lapsen annetaan vaan huutaa hätäänsä läpi yö, ei ole mikään ratkaisu.
En ole ap, mutta 30-vuotias, jonka lapsuudessa perheet lomailivat yhdessä. Esim. me vietimme melkein kaikki lomat mökillä, kun taas monen kaverini perheet reissasivat asuntovaunuilla. Ei meillä kumpikaan mummoista ole koskaan hoitanut mitään lapsikatraita, ovat olleet ihan työssäkäyviä, kaupungissa asuvia 2-3 lapsen äitejä.