Oletko käynyt pohjois-karjalassa?
Kommentit (95)
Lähdin nuorena Nurmeksen Petäiskylästä. Asuukohan siellä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lisään (kirjoittaja 35), että Kuopiossa koin häiritsevänä heidän kaupunkinsa korostamisen ja jatkuvan ylistämisen tarpeen. Jotenkin kummallinen pönkitys meneillään. Joensuussa en ole vastaavaa huomannut.
Rissalan lentokenttä sijaitsee SIILINJÄRVELLÄ. Silti kuopiolaiset puhuvat Kuopion lentokentästä :p
Vierailija kirjoitti:
Lähdin nuorena Nurmeksen Petäiskylästä. Asuukohan siellä ketään.
Karhuja ja susia ainakin...nurmettuneita vanhoja kotitiloja,aarniometsiä
Minä olen syntynyt Kiihtelysvaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lisään (kirjoittaja 35), että Kuopiossa koin häiritsevänä heidän kaupunkinsa korostamisen ja jatkuvan ylistämisen tarpeen. Jotenkin kummallinen pönkitys meneillään. Joensuussa en ole vastaavaa huomannut.
Rissalan lentokenttä sijaitsee SIILINJÄRVELLÄ. Silti kuopiolaiset puhuvat Kuopion lentokentästä :p
Haha, no niinpä xD kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, no niinpä xD Voi helkutti meni väärään kenttään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt Kiihtelysvaarassa.
Siellä vuonna 93 vannoin valan jonka nyt eu aikana peruisin.
Rakas paikka on p-karjala, on sukuakin siellä. Oijoi niitä vaaramaisemia! Ei missään niin kauniita ole muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin Heilin Karjalasta.
Missä voisi tutustua?
Terveisin mies p-pohjanmaalta.Suosittelen eksymään hitaiden hämäläisten sekaan. Sieltä on pohjanmaalaiset Heilit vieneet.
Onko se totta,että hämäläiset on hitaampia karjalaisiin verrattuna?
Hämäläisten laulussa kerrotaan, että "niin uljaita on urhoja, on järkeä, on kuntoa, jos toimeen tartutaan" niin kertonee enemmän hämäläisyydestä kuin fyysinen hitaus (yleisin kysymys on täällä Ilves vai Tappara).
Kyllä ei tässä ollut kyse fyysisestä hitaudesta, vaan ihan järjenjuoksusta. Pirkanmaalla on varmasti Suomen hidasjärkisintä porukkaa, idässä sentään osataan edes vidduilla laadukkaasti. Hämeessä vaan möllötetään.
Vierailija kirjoitti:
Rakas paikka on p-karjala, on sukuakin siellä. Oijoi niitä vaaramaisemia! Ei missään niin kauniita ole muualla.
Minä olen syntynyt ja kasvanut Pohjois-Karjalassa ja käyn siellä useamman kerran vuodessa. Minun Pohjois-Karjalassa ei ole vaaramaisemia ja ne ovat omille vanhemmillekin aivan eksoottisia. Minulle Pohjois-Karjala on aika tasaista, metsää, peltoja ja järvimaisemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt ja kasvanut Pohjois-Karjalassa ja käyn siellä useamman kerran vuodessa. Minun Pohjois-Karjalassa ei ole vaaramaisemia ja ne ovat omille vanhemmillekin aivan eksoottisia. Minulle Pohjois-Karjala on aika tasaista, metsää, peltoja ja järvimaisemia.
No Ilomantsissa ainakin on vaaramaisemaa tai Lieksassa
Monta kertaa vuodessa käyn. On sukujuuria p-karjalassa, samoin miehellä, jonka suku edelleen asustaa ilomantsissa. Kivaa seutua.
Kertokaapa paremmin seutua tuntevat, että millä alueilla p-karjalassa oikein löytyy niitä komeita vaaramaisemia, ne kyllä kiehtoisivat, samoin koskemattomat erämetsät.
Toinen mikä itseäni kovin kiinnostaa olisi se, onko alueiden välillä kulttuurisia/asukkaista johtuvia eroja? Esim Eno vs Lieksa.
Mielelläni nimittäin olisin muuttamassa syrjäseudulle, mutta olisi mukavaa, jos siellä asuisi myös muunkinlaista porukkaa perinteisten metsästävien metsien miesten lisäksi. Kulttuurinen ilmapiiri taiteilijoineen ja positiivinen kylähulluus olisi ehdottomasti vain plussaa.
Asuin paikkaakin saa suositella, kriteerit:
* Komeat vaaramaisemat
* Peruspalvelut 20-30km säteellä
* Paikallisessa ruokakaupassa oltava noutopalvelu terveydellisistä syistä johtuen
(työpaikka, etänä, löytyy jo valmiina)
Olin Pohjois-Karjalassa päihdekuntoutuksessa 2015 ja raittiina siitä lähtien. Hyvä paikka siis. :D
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa paremmin seutua tuntevat, että millä alueilla p-karjalassa oikein löytyy niitä komeita vaaramaisemia, ne kyllä kiehtoisivat, samoin koskemattomat erämetsät.
Toinen mikä itseäni kovin kiinnostaa olisi se, onko alueiden välillä kulttuurisia/asukkaista johtuvia eroja? Esim Eno vs Lieksa.
Mielelläni nimittäin olisin muuttamassa syrjäseudulle, mutta olisi mukavaa, jos siellä asuisi myös muunkinlaista porukkaa perinteisten metsästävien metsien miesten lisäksi. Kulttuurinen ilmapiiri taiteilijoineen ja positiivinen kylähulluus olisi ehdottomasti vain plussaa.Asuin paikkaakin saa suositella, kriteerit:
* Komeat vaaramaisemat
* Paikallisessa ruokakaupassa oltava noutopalvelu terveydellisistä syistä johtuen(työpaikka, etänä, löytyy jo valmiina)
Muuta Juukaan tai Lieksaan tai Nurmekseen
Vierailija kirjoitti:
Olen, yli 30 vuotta sitten.
Näin Pompan talon.
Niin, siis Bomban. Nurmes on Suomen kaunein pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni nimittäin olisin muuttamassa syrjäseudulle, mutta olisi mukavaa, jos siellä asuisi myös muunkinlaista porukkaa perinteisten metsästävien metsien miesten lisäksi. Kulttuurinen ilmapiiri taiteilijoineen ja positiivinen kylähulluus olisi ehdottomasti vain plussaa.Asuin paikkaakin saa suositella, kriteerit:
* Komeat vaaramaisemat
* Paikallisessa ruokakaupassa oltava noutopalvelu terveydellisistä syistä johtuen(työpaikka, etänä, löytyy jo valmiina)
Ajoin Enosta Lieksaan niin ensimmäisenä jotain hakattiin siellä Lieksassa. Aika junttia väkeä mutta Ruunaan maisemat ylivertaiset.
Eno alkaa olla kuollut paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Karjalassa on maan suurin työttömyys. Vissiin myös persaukisimmat löytyvät sieltä ja juopot, mielenvikaiset, nistit.
Että ei ihme, jos näkee outoa porukkaa. Suomen ihmiskaatopaikka.
Pohjois-Karjalasta löytyy kuule Suomen mukavimmat immeiset :) Ilo elää Karjalassa,niinku sanotaan...eihän täällä oo työpaikkoja silleen ku etelässä,mut muuta sit löytyyki
En tiedä miten iloisia ihmisiä pohjois-Karjalasta nykyään löytyy, mutta todellakin ainoa hyvä asia omilla kotikonnuilla pohjois-karjalassa on ihmiset, jotka eivät ole mykkiä ja joilla on myös huumorintajua ihan eri tavalla kuin vaikka pirkanmaalaisilla, joiden kanssa olen itse vääntänyt 20 vuotta. Välillä on vaikea uskoa, miten tosissaan voi elämän ottaa... itäsuomalaiset on ihan eri tavalla joustavia ja kieroja. Eli siellä ei tylsisty pystyyn kuten lännemmässä.
Se "ilo" on vaan naamionaurua/vahingoniloa, oikeasti Pkarjalassa pelätään eniten, mitä ne muut ajattelloo, jos alakkaa sooloilemmaan.
ja tää on totta,ei oo ollu mitään asiaa sinnepäin :D terv. melkein muut kaupungit ja maakunnat kolunnu