Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö että saat potkut kun laki muuttuu ja irtisanoa saa ns. asiallisesta syystä? Oletko laiska, saikutat ja teet työt huonosti?

Vierailija
06.08.2024 |

Nimim. Asiallinen syys

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman kollegan jotka vaaravyöhykkeellä varmasti

Vierailija
2/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille potkut asiallisen syyn kera ja tilalle monimuotoisuutta. Olkaa hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
4/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille potkut asiallisen syyn kera ja tilalle monimuotoisuutta. Olkaa hyvä.

Ylellä ollaan jo näin tehty

Vierailija
5/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni AV-mamma joutuu työnhakuun kun roikkuvat palstalla työaikana

Vierailija
6/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä näyttää ihan hyvältä. Tiedän kumminkin muutaman kollegan jotka heikoilla jäillä.

Töiden teko huonosti ja jatkuva saikutus ilman näkyvää syytä (ihan laiskuutta) on hienoja syitä joista kenkää. Töissä työskennellään ja hyvin. Oppisivat ja kunnolla 

Vierailija
7/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sen takia täällä kansa hyppi seinille hysteerisenä että pian KAIKKI saa kenkää, jos laki menee läpi. Itse lähinnä ihmettelin, että eikö noin ajattelevilla ole tosiaan mitään tarjottavaa työnantajalle.

Vierailija
8/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Lomautettuna on jo ne saikuttajat ja työaikana laiskottelevat. Kyllä firma tekijöitä tarvitsee. Ja jos kenkää tulee, niin sitten tulee. Tätä palstaa kun lukee, niin tukiahan tulee ovista ja ikkunoista ja ainut mitä pitää tehdä on pari hakemusta kuussa ja joskus vastata puhelimeen. Voisi kunnon breikki olla ihan tervetullutkin.

Vierailija
9/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi mahdollisimman monen turhan toimistotyöntekijän suojatyötyyppiset hommat loppua. AI hoitaa ja halvalla.

Vierailija
10/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisin just pyytämättä saanut palkankorotusta jos meinaisivat heti potkia ulos

Vierailija
11/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sen takia täällä kansa hyppi seinille hysteerisenä että pian KAIKKI saa kenkää, jos laki menee läpi. Itse lähinnä ihmettelin, että eikö noin ajattelevilla ole tosiaan mitään tarjottavaa työnantajalle.

Tota ollaan kans töissä naurettu. Me kun saadaan kyllä hoitaa omiakin asioita työajalla kunhan työt tulee tehdyksi. 

Vierailija
12/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla jossa kaikki ovat määräaikaisilla työsopimuksilla. Ketään ei siis tarvitsisi irtisanoa, jättäisi vaan sen sopimuksen uusimatta. Silti siellä on vuodesta toiseen töissä laiskoja ja osamaattomia tyyppejä (jotka tosin yleensä kuvittelevat olevansa muita parempia työntekijöitä)

Vierailija
13/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisempää on, että pian ilmoitetaan yt-neuvotteluista ja lomautuksista. Mutta kukapa tässä varmuudella voi mitään sanoa. Taloudelliset ja tuotannolliset perusteet ja se on siinä. On meiltä lakkautettu kokonaisia yksiköitäkin.

Sellaista mestariosaajaa ei olekaan, jolta ei voi työpaikka mennä alta esimerkiksi työnantajan konkurssin, firmojen fuusion tai yrityskaupan vuoksi.

Vierailija
14/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomon veljenpoika on töitä vailla, niin voidaan siinä yksi lambi uhrata. 🐑🦿

Vierailija
15/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en. suorastaan toivon sitä.

Vierailija
16/16 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mun pomo tarttee mua. Ei se osaa tehdä edes laskuja joten oon turvassa. Oon ollut tässä firmassa 14 vuotta ja saan olla siihen asti kun itse päätän lähteä. Ei meillä ikinä oo potkuja jaeltu. Pomo ei jaksa rekrytä uutta porukkaa, on onneks sillai hyvällä tavalla laiska.