Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt pohjois-karjalassa?

Vierailija
22.10.2022 |

Miksi.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, yli 30 vuotta sitten.

Näin Pompan talon.

Bompan vai Bomban,jompikumpi noista kuitenkin

Vierailija
22/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt siellä ja kasvanut kunnes jouduin muuttamaan pk-seudulle.

Sielunmaisemaani, ikuisesti, voi olla, että haluan ainakin osan tuhkistani vietäväksi sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, muutin tänne etelä-Suomesta. Kaunista seutua ja aitoja ihmisiä.

Vierailija
24/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin Heilin Karjalasta.

Missä voisi tutustua?

Terveisin mies p-pohjanmaalta.

Vierailija
25/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntynyt Nurmeksessa. Ei ole ikävä, pystyyn kuoleva paikka. 

Samoin. Olen syntynyt siellä mutta ei tosiaankaan ole ikävä sinne. Käynyt siellä 55v.sitten ohikulku matkalla torikahvila.

Vierailija
26/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lieksassa

Vierailija
27/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, asunutkin 5vuotta Joensuussa. Paljon parempi paikka asua kuin muu Suomi - ole kierrellyt paljon. Sos.demokraatit vallalla ja sen huomaa ihmismäisestä kohtelusta, myös niiden, joilla on ollut elämässä haasteita eikä vain onnistumisia.

Vierailija
28/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En halua edes käydä siellä, kun ihmiset tuijottavat 🙈

Vierailija
29/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammankin kerran. Enimmäkseen turistina ja muutama kerran työasioissa. Kesällä kaunista seutua.

Vierailija
30/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukua on sieltä ja turistina käynyt. Luonto on kaunis, mutta muuten kuvottava paikka. Köyhää rääsyläistöä, pystyyn kuolleita taloja, kaatopaikkapihoja, ei palveluita.

Vierailija
31/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pakottamana jouduin käymään 90-luvulla Pohjois-Karjalassa 8kk:n ajan...

Vierailija
32/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella asuvana en ole käynyt Turussa (paitsi pari läpiajoa bussilla), Itä-Suomessa, Pohjanmaalla kunnolla (paitsi pari paikkaa lyhyesti), Helsinki jäänyt vähäiseen määrään käyntejä takavuosina.

Vierailija
33/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun täällä.

Joensuussa.

Kehu vähän miksi kannattaisi asua mieluummin Joensuussa kuin Kuopiossa, mietin juuri valintaa näiden kahden välillä.

Olen asunut Joensuussa aiemmin opintojen vuoksi. Olen Savosta kotoisin ja muuttanut takaisin Savoon. Sanoisin, että jos on köyhä ja tykkää luonnosta, niin kannattaa valita Joensuu. Joensuussa on järvi (ja joki) niin laajalla, että se on saavutettavissa jalan/pyörällä. Lisäksi lähellä on luontopolkuja ja Natura-alue. Kuopiossa tuntuu, että auto on välttämätön. Rikkaammille eri juttu kun voi ostaa vaikka oman rantatontin tai metsän.

Savolaisena koin karjalaiset tuppisuina. Savolaiset juttelee helpommin ihan ohimennen. Toki kaikki eivät turhista höpättelyistä tykkää. Joensuussa ihmiset laukkoivat karkuun tai töllöttivät jos heille totesi ohimennen jotain. He eivät itse aloittaneet puhumista. Savossa ohikulkija voi todeta säästä tms. jotain ja on ihan normaalia vaihtaa pari sanaa niitä näitä tuntemattoman kanssa.

Jos et ole itse Savosta, niin murreshokkia ei välttämättä tule. Savolaiselle karjalaisten kaksoiskonsonanttien käyttö voi olla shokki, koska se painottaa sanan täysin "väärin" savolaisen korvaan. En tottunut siihen lainkaan koko aikana.

Kuopio on enemmän kaupunkimainen kaupunki ja Joensuu ei ole niin ahdistava. Kummasta sitten tykkää enemmän. Riippuu siitäkin haluaako ydinkeskustaan vai kaupungin laitamille. Joensuussa asuinalueet ovat lähempänä kaupunkia vrt. vaikka Kuopion Petonen. Jos ei halua olla riippuvainen paikallisliikenteestä, niin Joensuu. Kuopio on rakennetumpi ja laajalle rakennetumpi kuin Joensuu. Tosin kuulemani perusteella Joensuuta tuhotaan vauhdilla. Sääli.

-eri

Vierailija
34/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun täällä.

Joensuussa.

Kehu vähän miksi kannattaisi asua mieluummin Joensuussa kuin Kuopiossa, mietin juuri valintaa näiden kahden välillä.

Olen asunut Joensuussa aiemmin opintojen vuoksi. Olen Savosta kotoisin ja muuttanut takaisin Savoon. Sanoisin, että jos on köyhä ja tykkää luonnosta, niin kannattaa valita Joensuu. Joensuussa on järvi (ja joki) niin laajalla, että se on saavutettavissa jalan/pyörällä. Lisäksi lähellä on luontopolkuja ja Natura-alue. Kuopiossa tuntuu, että auto on välttämätön. Rikkaammille eri juttu kun voi ostaa vaikka oman rantatontin tai metsän.

Savolaisena koin karjalaiset tuppisuina. Savolaiset juttelee helpommin ihan ohimennen. Toki kaikki eivät turhista höpättelyistä tykkää. Joensuussa ihmiset laukkoivat karkuun tai töllöttivät jos heille totesi ohimennen jotain. He eivät itse aloittaneet puhumista. Savossa ohikulkija voi todeta säästä tms. jotain ja on ihan normaalia vaihtaa pari sanaa niitä näitä tuntemattoman kanssa.

Jos et ole itse Savosta, niin murreshokkia ei välttämättä tule. Savolaiselle karjalaisten kaksoiskonsonanttien käyttö voi olla shokki, koska se painottaa sanan täysin "väärin" savolaisen korvaan. En tottunut siihen lainkaan koko aikana.

Kuopio on enemmän kaupunkimainen kaupunki ja Joensuu ei ole niin ahdistava. Kummasta sitten tykkää enemmän. Riippuu siitäkin haluaako ydinkeskustaan vai kaupungin laitamille. Joensuussa asuinalueet ovat lähempänä kaupunkia vrt. vaikka Kuopion Petonen. Jos ei halua olla riippuvainen paikallisliikenteestä, niin Joensuu. Kuopio on rakennetumpi ja laajalle rakennetumpi kuin Joensuu. Tosin kuulemani perusteella Joensuuta tuhotaan vauhdilla. Sääli.

-eri

Kyllä Joensuussa on mielestäni avoimempi meininki kuin kuopiossa. Tai ihmiset on jotenkin aidompia ja vieläkin rennompia (anteeksi yleistys, mutta tämä on oma kokemukseni). Hupsuja höpöttäjiä löytyy kyllä molemmista. :D En vain allekirjoita tota, etteikö Joensuussakin keskusteltaisi tuntemattomille! :o Minusta kyllä enempi kuin Kuopiossa. Hauska kuulla murreshokistasi! Itse olen kotoisin Joensuusta ja asuin myös muutaman vuoden kuopiossa. Kummassakin kaupungissa on puolensa, ihan hyviä kaupunkeja asua. Kaikki tarvittava löytyy. Luonto on kaunista. Mutta toki näin P-Karjalasta kotoisin olevana suosittelen Joensuuta. Ilmapiiri on sellainen positiivinen. :)

Vierailija
35/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Daah, minäpä olenkin syntynyt Valtimolla. Se kuoli jo. :D Ei ole ollut paljon sinne asiaa edelliseen 30 vuoteen. Ihmiset siellä kyllä on keskimäärin suloisen hulluja, me likes.

Vierailija
36/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään (kirjoittaja 35), että Kuopiossa koin häiritsevänä heidän kaupunkinsa korostamisen ja jatkuvan ylistämisen tarpeen. Jotenkin kummallinen pönkitys meneillään. Joensuussa en ole vastaavaa huomannut.

Vierailija
37/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulapäitä täynnä koko pitäjä.

Tuo on Kuopiosta, pälli. Samassa paikassa soitti kyllä Tarot monesti 90-luvulla, jos oikein muistan. Niillä oli paljon pääkarvoitusta jo silloin.

Vierailija
38/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisään (kirjoittaja 35), että Kuopiossa koin häiritsevänä heidän kaupunkinsa korostamisen ja jatkuvan ylistämisen tarpeen. Jotenkin kummallinen pönkitys meneillään. Joensuussa en ole vastaavaa huomannut.

Tuo on aivan yleinen savolainen piirre. Käypä Mikkelissä ja hämmästy, että vihdoin olet löytänyt sivistyksen kehdon ja maanpäällisen paratiisin, siis paikallisten mielestä.

Vierailija
39/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ja sieltä Tuupovaarasta läksi mies minun mukaan Vantaalle, oli 2kk ja läksi takasin Tuupovaaraan.

Aika moni palaa takaisin. Sisäsiittoinen kylä on tupis. Muutaman sukunimen kansaa. Suvi on kylän kaunein.

Noilla syrjäkylillä tilanne on sama muuallakin. Omalla kylällä oli lähinnä nevalaisia, korhosia ja lipposia. Ja joku orpo eläinnimi. Siellä olisi jo Lindströmkin ollut aivan käsittämättömän eksoottinen nimi, olisi varmaan sillä nimellä kestänyt pari sukupolvea tulla täysvaltaiseksi osaksi kyläyhteisöä.

Vierailija
40/95 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Karjalassa on maan suurin työttömyys. Vissiin myös persaukisimmat löytyvät sieltä ja juopot, mielenvikaiset, nistit.

Että ei ihme, jos näkee outoa porukkaa. Suomen ihmiskaatopaikka.

Pohjois-Karjalasta löytyy kuule Suomen mukavimmat immeiset :) Ilo elää Karjalassa,niinku sanotaan...eihän täällä oo työpaikkoja silleen ku etelässä,mut muuta sit löytyyki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan