Uusi parisuhde
Miehellä takana pitkä parisuhde ja lopullinen ero vuosi sitten. Exän kanssa lähes päivittäin tekemisissä erinäisistä syistä. Nyt minusta alkanut tuntua, että mies vaihtoi vain naista ja olettaa minun tietävän & osaavan kaiken mistä pitää tai haluaa tehdä. Ja kun näin ei ole, niin eräänlainen riitahan siitä syntyy. Onko mitään tehtävissä suhteen pelastamiksi? Vai onko mies vielä niin kiinni exässään, että parempi vain luovuttaa ja edetä omassa elämässä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saada mies ymmärtämään asia, että en ole ajatustenlukija enkä voi tietää mitä hän halua, jollei kerro?
Sitten kun näistä asioista tulee riita on se aina minun vika tietysti, vaikka kyseessä on selkeästi exälle opetettu toimintatapa/malli.
Onko tällaisella suhteella mitään toivoa?
Kysy hänen exältään, miten hän sai miehen tajuamaan, että nainen ei ole ajatustenlukija. Vai saiko edes? Tuliko ero sittenkin juuri siitä syystä, että mies vaati naista toimimaan hänen mielihalujensa mukaan ilman, että mies edes kertoi mielihaluistaan?
Täytyy kysyä. Minulle ainakin esittää/ itseasiassa vaatii, että minun pitäisi ymmärtää ilman sanomista halut ja tarpeet, koska olen nainen. Siksi tämä välirikko tulikin, koska en ymmärrä tai osaa reagoida oikein. Itseasiassa en osaa edes kävellä enää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan ainutkertaista tällainen? Tuntuu nin käsittämättömältä koko tilanne. Yksi suuri ongelma on, ettei ex tiedä suhteestamme ja nyt se tulee joko miehen tai minun kertomana ilmi. Exälle asian ilmitulo on todennäköisesti ainakin jonkinlainen shokki.
Jos tämä ei ole trollausta, niin sitten sanoisin, että herää pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan ainutkertaista tällainen? Tuntuu nin käsittämättömältä koko tilanne. Yksi suuri ongelma on, ettei ex tiedä suhteestamme ja nyt se tulee joko miehen tai minun kertomana ilmi. Exälle asian ilmitulo on todennäköisesti ainakin jonkinlainen shokki.
Jos tämä ei ole trollausta, niin sitten sanoisin, että herää pahvi.
Ei ole trollausta. Mikä tuossa nyt olisi trollausta? Ex käsittääkseni ymmärtää eron, mutta tilanteesta johtuen pitää miestä itsestäänselvyytenä (itselleen) ja valmiina hoitamaan eri asioita. Tottakai suhde tulee yllätyksenä, kun tajuaa, että mies ei olekaan vain häntä varten.
Kysy hänen exältään, miten hän sai miehen tajuamaan, että nainen ei ole ajatustenlukija. Vai saiko edes? Tuliko ero sittenkin juuri siitä syystä, että mies vaati naista toimimaan hänen mielihalujensa mukaan ilman, että mies edes kertoi mielihaluistaan?